ویروس ولایت – علائم خالی شدن پادگان ها



بحران روبه رشد ویروس کرونا اکنون در منطق طبیعی خود به بروز ریزش، فرار و خالی شدن پادگان های نظامی حکومت راه برده است.

این وضعیت در حالی است که دیکتاتوری خامنه ای طی قریب سه دهه سرمایه گذاری هنگفتی بروی نیروی های سپاه و ارتش تحت قیومت خود انجام داده است، زیرا وی بخوبی می داند که بند حیات و ناف این حاکمیت النهایه به این نیروی قهرآمیز علیه مردم بجان آمده بسته است.
 
براساس داده های مقاومت ایران از پادگان های «بیرجند، پرندک تهران، ارومیه، کلاردشت، قزوین، کرمان و همدان» گزارشات متعددی از فرار سربازان و درجه داران و یا ابتلا آنان به ویروس کرونا گزارش گردیده که یا به ترک خدمت و یا عدم بازگشت به پادگان ها انجامیده اند.

دراین رابطه سایت سیمای آزادی در گزارشی تاکید کرده است: «پس از شیوع گسترده کرونا در پادگان بیرجند و بی عملی سرکردگان ارتش تحت امر خامنه‌ای، بسیاری از سربازان یا فرار کرده اند یا مرخصی گرفته و دیگر بازنگشته اند. بطوری که در حال حاضر ۵۰ درصد پادگان خالی است
رژیم آخوندی در وحشت از گسترش فرار سربازان ورودی و خروجی شهر را کنترل تحت کنترل گرفته است».
واقعیت در رژیم آخوندی بدلیل وجود فساد و نبود زیر ساخت های پزشکی و درمانی، آن است که پادگان ها اکنون به مراکزی رشد و نمو ویروس کرونا تبدیل شده اند که می توانند به جهش این بیماری در شهرها ضریب بزنند. حضور گسترده نیروهای سرکوبگر رژیم در طرح موسوم به «بسیج مبارزه با کرونا» در میادین و خیابان ها مناسب ترین محمل برای رشد و انتشار ویروس در شهرها می باشند.

پیشتر خبرگزاری حکومتی جمهوری (۱۱ اسفند ۱۳۹۸) در پی فشار و افشاگری های خانواده های سربازان و درجه داران وظیفه، اعتراف کرده بود: «گلایه و دلواپسی های زیادی توسط والدین و مردم به خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمینه احتمال انتشار ویروس در پادگان ها رسیده است به طوری که این دل نگرانی ها، خبرنگار ایرنا را بر آن داشت این مهم را به عنوان مطالبه ای عمومی مطرح و البته چاره جویی کند».
ابعاد فشار اجتماعی بر دستگاه سرکوب رژیم آخوندی بحدی است که متولیان سپاه نیز سرانجام به صحنه آمده و ضمن تکذیب اخبار مربوط به وجود ویروس کرونا در میان پرسنل نظامی و خالی شدن پادگان ها، ناخواسته اعترافاتی کرده اند. از جمله دبیر قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری با بیان این که برنامه‌های تجمعی تعطیل شده است، یادآورشد: «حتی نماز جماعت، صبحگاه‌های مشترک و مراسمی که پرسنل چه در فضای باز و سربسته به صورت تجمع دور هم هستند همه تعطیل شده است». (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۱ فروردین ۱۳۹۹)

همچنین درپاسخ به دروغگویی های رژیم آخوندی سخنگوی مجاهدین پیش از این از سربازان و پرسنل ارتش خواسته بود که:‌ «سربازخانه‌ها، پایگاهها و مقرهای ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه را ترک کنید. سراپا آلوده به‌کرونا است. آخوندها برای جان شما ارزشی قائل نیستند. هر مقدار که می‌توانید سلاح و تجهیزات و نقشه و اسناد بیاورید».