رژیم آخوندی – توسعه برنامه موشکی در سایه ماهواره



شکست چندباره پرتاب موشک بالستیک به فضا از سوی دیکتاتوری ولی فقیه اکنون دیگر هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشته که رژیم آخوندی در سایه آزمایش پرتاپ ماهواره به فضا، مطامع و سیاست های مخرب دیگری در ضمیر خود دارد.

در رابطه با شلیک ناموفق موشک به فضا، جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در رژیم اخوندی به دلائل این شکست ها اینگونه اعترف کرده است: «در پرتاب ماهواره "پیام" دلیل ناموفق بودن آن مدار الکترونیک بوده است؛ ولی در ماهواره ظفر اشکال از موتور ماهواره‌بر بوده است».
جهرمی خاطرنشان کرد: «این امر موجب شد که ماهواره دچار افت سرعت شود و در نتیجه در مدار قرار نگیرد و در اقیانوس هند سقوط کرد».(سایت استپوتنیک ۱۰ فوریه ۲۰۲۰)

این وضیت در حالی است که جامعه جهانی بدرستی انگشت اتهام بسوی سیاست های مخرب رژیم در زمینه هایی مانند تروریسم، صدر بنیادگرایی، اتمی و یا پروژه ای موشکی دراز کرده است.
براین اساس شاهد هستیم، در حالیکه بخش بزرگی از جامعه دردمند ایران در فقر و فلاکت بسر می برند و میلیون ها خانوار ایرانی از تامین ساده ترین مایحتاج روزانه خود در زمینه معیشت، درمان، آموزش و پروش و یا خدماتی محروم می باشند، رژیم آخوندی بعوض هزینه نمودن درآمدهای حاصله از منابع طبیعی کشور برای رفاه جامعه، آن را برای ساخت موشک و یا جنگ های نیابتی و کمک گروه های ترویستی خرج میکند.

دراین راستا فریاد مردم ایران طی اعتراضات سال ۹۶ و یا آبان امسال و سردادن شعار هایی مانند « دشمن ما همین جا است»، «سوریه را رها کن ، فکری بحال ما کن» و «سلیمانی قاتله، رهبرش هم قاتله» آینه تمام قدی از خواست عموم علیه دیکتاتری مذهبی و این وضعیت وخیم می باشند.  
همچنین شکست چندمین باره برای فرستادن ماهواره اطلاعاتی به جو زمین طی روزهای گذشت در حالی است که بنابرداده ای بین المللی، این تلاش تنها در راستای «جاسوسی» و نیز «تکمیل سیستم دایت موشک های دوربرد» از طریق ماهواره می باشد، امری که به یقین با هرگونه تلاش برای مطالعات علمی و یا استفاده های رسانه ای در تضاد می باشند.

به موازات این واقعیات، باید اضافه نمود، که تلاش های رژیم آخوندی در زمینه شلیک موشک های بالستیک درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه‌۲۲۳۱ بصراحت « هرگونه فعالیت مربوط به توسعه موشک‌های بالستیک که با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده» را ممنوع اعلام کرده است.
بدین سان مشخص می شود که دیکتاتوری ولی فقیه عامدانه دست به نقض صریح این قطعنامه زده و بدین سان با ادامه سیاست شانتاژ تلاش میکند تا جامعه بین الملل را به تمکین در مقابل خواسته های خود وادار نماید.
دراین راستا پیشتر  پنتاگون در آخرین ارزیابی های خود اعلام کرده بود  « ایران در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای برنامه نظامی‌اش هزینه کرده است». این گزارش در ادامه می افزاید: رژیم ایران «در سال ۲۰۱۷ موشک "خرمشهر" را به نمایش گذارد که از یک برد دوهزار کیلومتری برخوردار است و می‌تواند حامل چندین کلاهک باشد». (سایت دویچه وله ۲۰ نوامبر ۲۰۱۹)