سکته اقتصادی – ۶۰۰ هزار پروژه عمرانی ناتمام


بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی بدرستی براین باور هستند که اصلی ترین عامل برای بروز سکته کامل اقتصادی و مالی در ایران، همان وجود نحس رژیم آخوندی می باشد.

ابعاد این وضعیت وخیم را که اکنون جان و هستی میلیون ها خانوار ایرانی را به پرتگاه سقوط کامل کشانده، می توان در و بحران معیشتی مردم، بیکاری، ورشکستگی صنایع و بانک ها و یا فقر و فلاکت در ایران آخوند زده رویت نمود.
 
نیم نگاهی به حاشیه شهرها و وجود خیل عظیم حاشیه نشین ها که اکنون آمار و اسامی آنان نیز از حد و مرز متعارف در جهان سرمایه داری گذشته است، تنها مشت نمونه خروار می باشد.
رکود اقتصادی در ایران که صد البته ریشه در فساد، غارت و سوء مدیریت دارد، بحدی است که بنابرتازه ترین داده های حکومیت به نیمه تمام ماندن«۶۰۰ هزار» پروژه عمرانی راه برده است.

یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این واقعیت می نویسد:«بر اساس آمار ۶۰۰ هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها با قیمت امروز نیاز به هزاران میلیارد بودجه وجود دارد.» (سایت حکومتی خانه ملت ۱۶ بهمن ۱۳۹۸)

حال سوال اینجاست که با وجود حجم عظیمی از درآمد های نفتی بویژه طی دهسال گذشته ، به چه دلیل حکومت از اتمام این پروژه ها ناتوان و عاجز مانده است. ابعاد درآمد های سرشار نفتی برای نمونه تنها در دوران پاسدار احمدی نژاد سالانه، بطور متوسط به رقمی معادل ۱۴۰ میلیارد دلار بوده است. همچنین در دوران شیخ حسن روحانی نیز برخلاف تمامی تبلیغات حکومتی و تا پیش از براه افتادن تحریم ها علیه مطامع مخرب رژیم، حکومت بطور متوسط تا سقف ۷۰ میلیارد دلار درآمد از فروش نفت و گاز در سال  داشته است. مضافا براین مجموعه عظیم نیز باید به حجم صادرات غیر نفتی و همچنین مواد پتروشیمی اشاره نمود، تا پازل درآمد های واقعی رژیم آخوندی روشن تر گردد.

براین اساس ملاحظه می شود که موضوع اساسا نبود « دلارهای نفتی » نمی باشد ، بلکه به سیاست های راهبردی نظام بر می گردد که بر دو مولفه یعنی « ایجاد عامدانه فقر عمومی» و نیز «هزینه های سرسام »برای پروژ های موشکی، اتمی،  ترور، جنگ افروزی و حمایت از جریانات دست نشانده در کشورهای اسلامی و همسایه ، استوار گردیده است.

این کارگزار رژیم درکمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۹ مجلس  ادامه می دهد:«پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان از جمله پروژه‌هایی است که در سطوح مختلف با آنها روبرو هستیم و متاسفانه مشمول زمان شده‌اند، هر چند برخی پروژه‌های درمانی به دلیل عدم جانمایی و توزیع مناسب هنوز به سرانجام نرسیدند اما مهمترین علت کمبود بودجه و منابع مالی است».

مضحکه در این رژیم فاسد و غارتگر و تروریست پرور که اکنون«سرنای بی پولی»سر داده آنکه، حسن نصرالله، رهبر جریان تروریستی حزب الشیطان بکرات در سخنان خود اعتراف کرده است: «پول از ایران می رسد، مانند موشک هایی که با آن تهدید می کنیم. از حضرت امام خامنه ای، دولت ایران و رییس جمهور آن به خاطر حمایت بی دریغ از ما در سال های گذشته تشکر می کنیم. ما حقوق ها را می پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم».(سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان ۴ تیر ۱۳۹۵)