هواپیمای مسافربری – جنایت سازمانداده شده



از فردای سرنگون ساختن هواپیمای مسافربری توسط سپاه پاسداران در آسمان تهران بسیاری از کارشناسان بدرستی انگشت اتهام را بسوی رژیم آخوندی دراز کردند.

طی سه روز نخست شاهد بودیم که چگونه هردوباند حکومتی در دروغگوی و پنهانکاری برسر دلائل سقوط این هواپیما با ۱۷۶ مسافر، چگونه گوی سبقت را از یکدیگر ربوده بودند.

بدین سان رژیم آخوندی تلاش زیادی بخرج داد تا با فاکتور زمان و خرید وقت، بر صورت مسئله و نقش مستقیم و عامدانه خود برای سرنگون ساختن هواپیمای اوکراینی سرپوش بگذارد.
اما درپی افشاگری های بازماندگان قربانیان و فشار افکار عمومی و نیز بدلیل حجم عظیمی از تناقضات در پرونده، سرانجام دیکتاتوری ولی فقیه پرچم سفید بلند کرد و بطور قطره ای بر سرنگون ساختن این هواپیما مهر تائید زد.

مجموعه این پنهانکاری ها تا به امروز همچنان در سایه بازی های رژیم ادامه یافته است. دراین رابطه به یقین ارسال جعبه سیاه به کارشناسان بین الملل  که در آن آخرین مکالمات میان خلبان و برج مراقب ثبت شده، می تواند بعنوان شاه کلید برای افشاء تمامی دروغپردازی های رژیم آخوندی راه گشا باشد.

دراین راستا روز گذشته یک کانال تلویزیونی در اوکراین گوشه ای از این دروغ پردازی های رژیم را با افشاء بخشی از مکالمات میان برج مراقبت و خلبان یک هواپیمای مسافربری بنام «آسمان» را که در لحظه شلیک موشک ها شاهد ماجرا بوده است، انتشار داد. برای نمونه در این بخش از این مکالمه خلبان از جمله از برج مراقب سوال می کند:«آیا جهت موشک به سوی شرق است؟» که در پاسخ به وی گفته می شود:«آره فکر نکنم مشکلی برای شما باشه».

بدین سان مشخص می شود که ارگان های حکومتی از نخستین لحظات، از شلیک موشک ها به هواپیمای مسافربری اطلاع کافی داشته اند.
دراین رابطه شورای ملی مقاومت ایران در یک افشگری از جمله تاکید کرده است:«این مکالمه به‌خوبی نشان می‌دهد برج مراقبت و به‌تبع آن سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله از شلیک به‌هواپیمای اوکراینی مطلع شده است. این سازمان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است. به‌این ترتیب تردیدی باقی نمی‌ماند که روحانی از طریق سلسله مراتب دولتی همان روز از علت سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع شده است. اما این آخوند شیاد ۷۲ساعت بعد ناگزیر از اعتراف به‌ این جنایت بزرگ شد. پاسدار شکنجه‌گر علی ربیعی سخنگوی او نیز در یک دروغ دیگر گفت که ما عصر روز ۲۰دی از این موضوع مطلع شدیم».

همچنین تحلیل کارشناسان برآن است که در فردای شلیک موشک به پایگاه آمریکا در عراق از سوی رژیم آخوندی و پدیدار شدن شرائط جنگی در کشور، حکومت عامدانه پروازهای مسافربری را متوقف نکرده و بدین سان آنان را بعنوان سپر انسانی برای حفاظت از سپاه پاسداران مورد سوء استفاد کرده است.