رژیم آخوندی – متولی تولید سلاح اتمی تحریم شد



روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم سازمان انرژی اتمی رژیم آخوندی و علی اکبر صالحی رئیس پروژه های اتمی حکومت خبر داد.

این سری از تحریم ها که به گفته کارشناسان مسائل بین المللی با هدف جلوگیری از ساخت و تولید «بمب اتم» در رژیم آخوندی به اجرا درآمده است، به یقین تبعات سنگینی بر پروژه های اتمی نظام برجای خواهد گذاشت.
در این راستا دیگر از همکاری های جهانی برای ظاهرا «مقاصد صلح طلبانه » با هدف «تولید برق» خبری نخواهد بود و کشورهای درگیر با پروژه اتمی رژیم ، ناچارا ترمز هرگونه همکاری در تمامی سطوح را خواهند کشید.
دراین بیانیه از جمله تاکید گردیده:«علی اکبر صالحی، مشمول تحریمهای ثانویه، تحریمهای منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و مقررات تحریمهای مالی رژیم ایران می شود.
سازمان انرژی اتمی رژیم ایران مشمول تحریمهای ثانویه مربوط به رژیم ایران و منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و مقررات تحریمهای مالی ایران می‌شود».

همچنین اعلام این دور از تحریم ها در حالی انجام می شود که دیکتاتوری ولی فقیه با برداشتن پنج گام، عملا توافق اتمی را نقض کرده و سطح تولید اورانیوم غنی شده خود را به مرز « ۱۲۰۰ کیلوگرم» رسانده است.
این میزان از اورانیوم غنی شده در سایت فردو و راه اندازی مجموعه ای از سانتریفیوژهای مدل ۹ سخن از بیان حقیقتی بنام تلاش رژیم در راستای  دستیابی به سلاح اتمی می باشد.
دراین راستا بنابر داده های حکومتی، خامنه ای ضمن عبور از سقف ۳۰۰  کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳،۶۷  درصد و  خودداری از فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، دست به  افزایش سطح غنی‌سازی تا سقف ۵ درصد و نیز گازرسانی به سانتر یفیوژ های مدل ای آر ۶ و آی آر ۹ نیز زده است.

همچنین رژیم آخوندی بر تولید موشک های بالستیک با توان حمل کلاهک های جنگی، بخوانیم اتمی، افزوده و بدین سان پازل تولید و استفاده از سلاحح اتمی را تکمیل نموده است.
بدین سان باید اذعان نمود که نگرانی ای جامعه بین الملل از تبعات وخیم این پروژه ضد ملی که هزینه های سنگینی را در زمینه های مالی، اقتصادی ونیز اجتماعی بر جامعه تحمیل کرده است، اکنون هرچه تکمیل تر می گردد.
دراین راستا تحریم متولی سیاست تولید بمب در دیکتاتوری خامنه ای در حالی است که وی طی دو دهه گذشته در تمامی فعالیت های مخرب حکومت برای گذاشتن کلاه برسر جامعه جهانی دخالت مستقیم داشته است.
ابعاد این دور از تحریم ها بر حکومت آخوندی بحدی است که برای نمونه پاسدار عباس عراقچی ضمن اعتراف به نقش ویژه صالحی برای ساخت بمب اتم (سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان ۱۱ بهمن ۱۳۹۸)، می گوید: «علی اکبر صالحی شخصیت برجسته سیاسی و دانشمند تراز اول هسته‌ای ایران است و دانش هسته‌ای کشورمان امروز تحت مدیریت ایشان عالی‌ترین مدارج علمی و عملی را طی می‌کند».