اطلاعیه مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا



اطلاعیهٔ مطبوعاتی در رابطه با هلاکت قاسم سلیمانی

به هلاکت رسیدن پاسدار قاسم سلیمانی، سرکردهٔ نیروی قدس یک نقطهٔ عطف در تعادل بین المللی محسوب شده و ضربهٔ محکمی است به رژیم آخوندی. از میان برداشتن سلیمانی در راه مبارزه با تروریسم که جان هزاران نفر انسان را به خطر می انداخت، و همچنان تاکنون به خطر انداخته بود، عملی مثبت بوده است. سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس مسئول قتل هزاران انسان و بی ثباتی در خاورمیانه بوده است.
مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا، ترجیح می داد که قاسم سلیمانی در دادگاهی در ایران آزاد و دمکراتیک، پس از سرنگونی رژیم، محاکمه می شد و به خاطر جنایات بیشمارش، چه در ایران و چه خارج از مرزها، مجازات می شد. این جنایتکار بیرحم هزاران خانواده ایرانی را داغدار کرده و بسیاری از کشور ها را به کام مرگ انداخته و به نابودی کشانده است. ما امیدواریم که این جنایتکار، علیرغم هلاکتش، و بقیهٔ سرکردکان رژیم آخوندی روزی در دادگاه های بین المللی محاکمه و در مقابل عدالت جوابگو باشند.
مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا بی عملی و محکوم نکردن مشخص رژیم جنایتکار و تروریستی حاکم بر ایران را از طرف دولت ایتالیا مردود و قبیح می شمارد. رژیم جنایتکار آخوندی در ۱۵ نوامبر و در ظرف مدت سه روز دست کم ۱۵۰۰ نفر از هموطنان، از جمله بسیاری از جوانان ما را به قتل رسانده است. بسیار مایهٔ نگرانی است که برخی از اعضاء نیروهای اکثریت حاکم در دولت ایتالیا با رژیم آخوندی در مورد به هلاکت رسیدن پاسدار جانی قاسم سلیمانی ابراز همدردی کرده اند، و به این ترتیب رنج هزاران زن و مرد ایرانی که با قبول هرگونه خطر رو در روی دیکتاتوری مذهبی برای بدست آوردن آزادی مبارزه می کنند، و هزاران زندانی سیاسی در شکنجه گاه ها را نادیده می گیرند.
مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا اظهارات مفلسانهٔ هر که میخواهد باشد که به خاطر منافع حقیر اقتصادی از دیکتاتوری مذهبی و خونریز حاکم بر ایران دفاع می کنند را قویاً محکوم می کند. مردم مبارز ایران به خوبی تشخیص می دهند و از یاد نخواهند برد که چه کسانی به خاطر منافعشان طرف جلادانشان را گرفتند.
۵ ژانویه ۲۰۲۰
مسئول مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا
مجسمه ساز رضا اولیا
نویسنده اسماعیل محدث