چهلم شهدای قیام در سایه حکومت نظامی



با وجود سایه سنگین حکومت نظامی و حضور سنگین نیروهای امنیتی و سرکوبگر رژیم آخوندی، مردم در بسیاری از شهرها دست به برگزاری مراسم چهلم شهدای قیام آبان ماه زدند.

دراین رابطه دیکتاتوری ولی فقیه از هفته ها قبل با کند نمودن و سپس قطع اینترنت، شبکه های موبایل و خطوط تلفنی در روزهای مانده به ۵ دی و نیز با راه انداختن گله های بزرگی از نیروهای گارد ویژه، دستگیری های کور، تهدید و دستگیری خانواده های داغدار و ایجا فضای رعب و وحشت، تلاش داشت تا از پیوستن توده های بجان آمده در شهرها به یکدیگر ممانعت بعمل آورد.

سایت حکومتی آفتاب نیوز(۵ دی ۱۳۹۸) ضمن اعتراف به ابعاد گسترده حضور نیروهای گاردویژه و فضای بشدت امنیتی در شهرها می نویسد:«در هفته اخیر، نیروهای امنیتی حضور گسترده‌ای در برخی شهرهای کشور داشته‌اند. امروز نیز این یگان‌های ضدشورش در برخی شهرهای کشور مستقر شده‌اند».

اما براساس داده های میدانی خانواده ای دغدار در حالیکه از سوی انبوهی از مردم بدرقه می شدند، برسر مزار عزیزان خود حاضر شده و حتی در پاره ای از نقاط به رویارویی با نیروهای تا دندان مسلح رژیم پرداختند.
دراین راستا باید به حمله وحشیانه مزدوران خامنه ای به مردم در بهشت بی بی سکینه در مراسم چهلم شهید قیام، پویا بختیاری در کرج و یا شلیک چهل تیر در بهبهان برای بزرگداشت برادران محمودی در بهبهان اشاره نمود.
همچنین شهرهای ملارد، اصفهان ، ملاشیه اهواز، فردیس کرج، ارومیه، تبریز، تهران، یزدانشهر، کرج، نیز شاهد برگزاری مراسم پرشکوهی از سوی مردم بودند.

دراین راستا و در ویدئوهایی که در شبکه های مجازی انتشار یافته از جمله در گورستان بی بی سکینه مردم دست به راهپیمایی زده و خطاب به خامنه ای شعار می دادند: «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم» بخوبی قابل رویت می باشند.
بدین سان جامعه دردمند ایران یکبار دیگر به حاکمان خون ریز نشان داد که ترسی از بگیر و ببند و میلیتاریزه کردن شهرها نداشته و همچنان از هر فرصتی برای به چالش کشیدن رژیم آخوندی استفاده می کنند.

پیشتر نیز سرکردگان نیروای سرکوبگر، سپاه و بسیج و همچنین وزاتخانه های کشور و اطلاعات در بخشنامه های جدداگانه ای مردم را نسبت به بروز هرگونه حرکتی، تهدید کرده بودند.
برای نمونه پاسدار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ می گوید: «دشمنان همواره در صدد ایجاد ناامنی، تشویش افکار عمومی جامعه و ترویج احساس ناامنی در جامعه هستند» او تهدید کرد که آنها «بطور حتم با سرپنجه‌های قدرتمند پلیس مواجه خواهند شد».

پیشتر نیز مقاومت ایران جامعه جهانی را برای «آزادی بیان، آزادی اطلاع رسانی را به محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی» فرا خوانده و «از شورای امنیت، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو میخواهد امکان دسترسی آزادانه مردم ایران به اینترنت را فراهم کنند».