دیدار شخصیت‌های فرانسوی با رئیس جمهور برگزیده مقاومت در اورسوراواز

 

پنجشنبه ۱۶ آبان گروهی از منتخبان و شخصیتهای فرانسوی در یک گردهمایی در اوسوراواز با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت شرکت کردند.

در این جلسه مهمترین مسائل سیاسی مربوط به ایران، رژیم آخوندی و موقعیت رژیم در صحنه داخلی، منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خانم رجوی طی سخنان خود بن بست رژیم آخوندها را در رابطه با اروپا بر سر برجام خاطر نشان کرد و گفت: دنیا اکنون شاهد عینیت و جدیت مواضع مقاومت ایران در رابطه با فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. در چنین شرایطی شاهد افزایش فعالیت کانون های شورشی در شهرهای سراسر ایران هستیم و پایداری درخشان سه هزار مجاهد اشرفی، الهامبخش و راهنمای عمل جوانان انقلابی و شورشگر ایران در برابر دیکتاتوری دینی وتروریستی بوده است.
خانم رجوی اعتراضات اقشار مردم بجان آمده در شهرهای مختلف علیه سیاستهای سرکوب و چپاول آخوندهای حاکم و موقعیت رژیم را مورد بررسی قرار داد و گفت:
موقعیت رژیم با قیام های مردم عراق و لبنان بطور کیفی به وخامت گراییده است. آمریکا بعد از اشغال عراق این کشور را در سینی طلایی به آخوندها تقدیم کرد و از آن زمان خشونتها، افراط گرایی و جنگهای فرقه ای درعراق و در تمام منطقه گسترش پیدا کرد. اما امروز در عراق همانند ایران علائم و سمبلهای رژیم به آتش کشیده می‌شوند.
در لبنان این رژیم ایران است که از طریق نیروی نیابتی خود، روند سیاسی و اجتماعی را به بن‌بست کشانده و لبنان را گروگان گرفته است.
خامنه ای گفت، عراق و سوریه و لبنان، عمق استراتژیک رژیم هستند و اگر پاسداران در سوریه و عراق نجنگند؛ باید در خیابانهای تهران و ایران با دشمن بجنگند. و حالا این عمق استراتژیک به لرزه درآمده و رژیم ولایت فقیه را دیگر تحمل نمیکند.

در این گردهمایی سناتور سباستین موران عضو سنای فرانسه، آلن ویوین وزیر پیشین دولت، اسقف ژاک گایو، دانیل دوفور شهردار بوتری سوراواز، برونو ماسه، شهردار ویلیه آدام، ژاک فت شهردار پیشین نویل سوراواز و ژان پیر بکه سخنرانی کردند.
سناتور سباستین موران، عضو سنای فرانسه در سخنانش خوشوقتی خود را از حضور در این اجتماع ابراز کرد و گفت: خانم رئیس جمهور و همه عزیزان در اینجا، من شجاعت شما را تحسین می کنم، شجاعت و پشتکار برای دفاع از مردمتان که مردم بزرگی هستند، مردمی که چیزهای بزرگی را برجای گذاشته اند و فردا وقتی دوباره آزادی را به دست می آورند، چیزهای بزرگی به جا خواهند گذاشت.
در ایران البته انقلاب توسط آنچه که تبدیل به خونریزترین حکومت دین سالار شد بسرقت رفت و به رغم ۴۰ سال طولانی، شما مبارزه را ادامه دادید و این امید و شعله را، زنده نگه داشته اید.
در اینجا شما کارهای تحسین آمیزی انجام داده اید. شما مبارزه را ادامه می دهید تا از این حکومت مذهبی وحشتناک خلاص شوید، برای اینکه در اسرع وقت به آزادی برسید. اگر به تاریخ و آزادی انسان ایمان داشته باشیم، انسان خودش تاریخ را میسازد. در هر صورت آفرین به شما و از دعوت شما سپاسگزارم.

آلن ویوین وزیر پیشین دولت طی سخنانی به بازگویی مشاهداتش از سفر به اشرف ۳ پرداخت. او گفت: خانم رئیس جمهور، دوستان عزیز
برای من همیشه خوشحال کننده است که بتوانم خودم را در میان کسانی پیدا کنم که با چنان اعتقاد و پایداری و سرسختی، برای هدفی مبارزه می کنند .
من از کیفیت و مقدورات در آلبانی شگفت زده شدم. بعد از همه ماجراهایی که همه به درستی در اینجا فقط عنوانش را یادآوری کردند، واقعاً بسیار چشمگیر است که ببینیم مردم بزرگ تبعیدی همچنان به بازسازی آنچه بسیاری دیگر می خواستند از بین ببرند، ادامه می دهند.
آلن ویوین سپس توطئه های سایبری رژیم از جمله بکار گیری توئیتهای جعلی با نام مقامات فرانسوی برای شیطان سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران را تشریح و محکوم کرد.
وی در ادامه سخنان خود، نسبت به تلاشهای رژیم آخوندی برای دستیابی به سلاح هسته ای علیه صلح و امنیت بین المللی ابراز نگرانی کرد و با یادآوری خطر دست یابی رژیم های دیکتاتوری همچون رژیم آخوندی به خطرناکترین سلاح، خواستار مقابله قاطع با این رژیم شد و گفت:
ما در یک شرایط بسیار دشوار قرار داریم. اما خوشبختانه ما همچنین می دانیم که در ایران یک ملت وجود دارد و این مردمان بزرگ، شرایط سختی را در تاریخ خود پشت سر گذاشته اند.
معتقدم تمام تلاشهایی که شما در اشرف و در ایران انجام می دهید در مسیری است که آرزومند آن هستیم . بنابراین می خواهم بگویم که خانم رجوی ما از رهبری شجاعانه شما بسیار سپاسـگزاریم و یکبار دیگر همبستگی خودمان را با شما ابراز می کنیم.

سخنران دیگر گردهمایی در اورسوراواز، اسقف ترقیخواه فرانسوی ژاک گایو بود.

وی گفت:خانم رئیس جمهور وقتی به اور می آیید، نگهبان قدیمی را می بینید که همچنان محکم و وفادار و پابرجاست.
در این میان ما اولین حلقه هستیم. وقتی در ماه ژوئیه به اشرف ۳ رفتم. من چندان نسبت به ساختمانهایی که می سازند،حساس نشدم.البته عالی است، زیباست. آفرین. ولی نسبت به افرادی که آنجا مستقر هستند حساس شدم. من برای مردان و زنان اشرف ۳ احترام زیادی قائل هستم زیرا آنها از امتحان بزرگی بیرون آمدند. همانطور که آنها متحمل رنج بسیاری شدند، آنها می توانند چیزهای زیادی را درک کنند. من وقتی با آنها هستم، با خانواده ام هستم. و می دانید وقتی کسی را دوست داریم همیشه چیزی برای گفتن به او داریم. آنها اغلب باعث می شدند که من در اینجا و آنجا صحبت کنم و من خوشوقت شدم که با آنها صحبت کردم.
هنگامی که ما در کنار آنها هستیم باید بهترین چیز ممکن باشیم. ما بهترین لحظات خودمان را با آنها زندگی می کنیم. و من از آنها تشکر می کنم.
البته من آینده همه این جنبشها که در ایران، عراق و لبنان نیز اتفاق می افتد را، با دقت دنبال می کنم.
 مردمی که در ایران هستند، نمونه اش را نشان خواهند داد. ما از مردم ایران پشتیبانی می کنیم زیرا آنها مردمی هستند که می توانند ما را آزاد و سرفراز کنند.
ممنون از شما که اینجا با ما هستید. به اشرف ۳ بگویید که ما هر روز با آنها هستیم.

برونو ماسه شهردار شهر ویلیه آدام در سخنان خود، تحسین خود را از برپایی اشرف ۳ با رزم و تلاش خستگی ناپذیر رزمندگان آزادی بیان کرد و ضمن تاکید بر استمرار حمایت خود از مقاومت سازمان یافته مردم ایران، آنرا نقطه امید و الهام مردم ایران عنوان کرد. برونو ماسه گفت: من در این عقیده شریک هستم که ساختمانها در کارزارهایی که مجاهدین تجربه کردند؛ چیزی نیستند. آنها هر بار بازسازی شده اند. اشرف شهر شهید شده بود که آنها ناگزیر آنرا ترک کردند.
ولی آنها توانستند این شهر را مجدداً احیا کنند و امید و شعله را حفظ کنند و هدف نهایی را که شما دارید، دنبال کنند. چرا که ما نباید هدف را گم کنیم. هدف بازگشت به تهران است. و این هدف با استحکام مجاهدین خارج شده از عراق و وارد شده به آلبانی پابرجاست. من فرصت بازدید از نخستین مقر آنها را داشتم. از آنجا که من در مکان های قبلی نبودم، اما این قدرت، این ظرفیت انطباق در ساخت و ساز و تبدیل اماکن کاملاً متروکه به مکانهای شگفت انگیز را دیدم.
من فقط می توانم این نیروها، این مردان و زنانی راکه به مبارزه ادامه می دهند تحسین کنم . کسانی هستند که هرگز شکایت نمی کنند...

دانیل دوفور شهردار بوتری سوراواز در سخنان خود مراتب قدردانی خود را از حضور در این جلسه و آشنایی با مقاومت ایران و رئیس جمهور برگزیده مقاومت ابراز کرد. وی با اشاره به حمایت گسترده از مقاومت ایران در میان شهروندان فرانسوی گفت: مردم ایران مردم شگفت انگیزی هستند و تنها چیزی که امروز در ایران شرم آور است رژیم حاکم بر ایران است
وی در سخنانش بر حمایت خود از مقاومت ایران در برابر رژیم آخوندی تاکید کرد.

ژاک فت  شهردار سابق نوویل سوراواز در سخنانش، مشاهدات خود از دیدار از اشرف ۳ را بازگو کرد و تحسین خود را از فعالیتهایی که در مدت کوتاهی در اشرف ۳ صورت گرفته ابراز کرد. وی گفت: من این عزم را در ساکنان اشرف ۳ دیدم که همانطور که مصمم برای آزادی ایران هستند با همان عزم به بازسازی اشرف ۳ پرداختند و این پیامی برای مردم ایران است.
ژاک فت ضمن ابراز نگرانی از نقض تعهدات برجام توسط حکومت آخوندی خواستار مقابله با فعالیتهای رژیم در مورد افزایش درجه غنی سازی اورانیوم که خطر دست یابی رژیم به بمب اتمی را بیشتر می کند گردید.

ژان پیر بکه که مدت ۲۵ سال به ویژه در وقایع ۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۳ شهرداری اورسوراواز را بعهده داشت در سخنان خود ابتدا مشاهداتش در اشرف ۳ و تحسین خود نسبت به تلاشهای خستگی ناپذیر رزمندگان آزادی برای ساختن آنرا ابراز کرد.
 بکه افزود: وضعیت کنونی جهان امروز بسیار نگران کننده است، به ویژه در این بخش از جهان با عراق، با ایران، لبنان و سایر کشورها بخاطر نقشی که حاکمیت آخوندها در گسترش تروریسم ایفا می کند.
این تنها حمایت ما را از جنبش و اراده شما برای تحقق یک ایران آزاد و دموکراتیک تقویت میکند. ایرانی مبتنی بر جدایی دین و دولت که ساکنانش با یکدیگر در احترام متقابل زندگی می‌کنند. بنابراین ما یک بار دیگر در کنار شما هستیم.
شما نمونه ای از جامعه ایده آل را ارائه می کنید، جامعه ای که به خوبی کار می کند. و این یک الگوی خوب است که چگونه می توانید آنرا برای کل کشورتان، ایران، انجام دهید. و هر چه زودتر بهتر.