ایران آخوند زده با تورم ۵۱ درصدی به کجا می‌رود؟



عدم ثبات برای دیکتاتوری ولی‌فقیه که نه تنها خود را در زمینه اجتماعی، بلکه فراتر از آن به بن‌بست‌های شدید سیاسی و بی آیندگی مطلق نیز کشانده است، اکنون در روند منطقی خود به بروز خفگی اقتصادی و مالی نیز راه برده است.

یک ادله برای این خفگی را باید در رشد شدید نرخ تورم و به تبع آن گرانی در ایران آخوند زده جستجو نمود. بنابرتازه ترین داد های حکومتی تنها طی یک سال گذشته نرخ تورم به بالای ۵۱ درصد رسیده است. این وضعیت مخرب در حالی است که دولت آخوند روحانی همچنان بر دود و دم «امید درمانی» می‌دمد!!.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم (۵ آبان ۱۳۹۸): «نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ ماهه مربوط به استان ایلام (٥١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٦.١ درصد) است».

بدین‌سان ملاحظه می‌شود که این رشد نجومی با خود گرانی شدید مایحتاج عمومی و همچنین در زمینه‌های درمانی، بیمه، بهداشت، مسکن، آموزش و پرورش و خدمات عمومی را نیز به همراه داشته است.
یک گزارش دیگر حکومتی با اعتراف به این واقعیت می‌نویسد: «قیمت انواع نان یارانه‌ای در استان فارس نیز مانند برخی نقاط کشور بدون هیچ اطلاع رسانی عمومی، از سوی مبادی قانونی افزایش یافت به طوری که بسیاری از افراد و شهروندان را به صورت ناگهانی دچار شوک کرد.
این افزایش قیمت در حالی است که تعیین قیمت ۱۴۵۰ تومان و ۳۲۰ تومان برای ۲ نوع نان پرمصرف (سنگک و لواش) مشکلاتی را ایجاد کرد که گله بسیاری از مردم استان را در پی داشت». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۵ آبان ۱۳۹۸) .

با افزایش شدید نرخ تورم، اکنون حکومت تلاش دارد تا برای آرام نگه‌داشتن جامعه، عامدانه آمارها را دستکاری نماید. برای نمونه تقسیم نرخ تورم بر اساس «خانوارهای شهری و یا روستایی» بخشی از این سیاست پنهانکاری می‌باشد.
بنا بر مرکز آمار رژیم، نرخ تورم برای خانوارهای روستایی و بویژه در مناطق به‌شدت ضربه‌پذیر مانند ایلام و یا سیستان و بلوچستان به‌قرار زیر است: «نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٣٧.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١٩.٦ درصد) است»!!
این آمار دروغین در حالی است که چنین استان‌هایی دارای بالاترین نرخ بیکاری و ورشکستگی اقتصادی می‌باشند.
بدین‌سان ملاحظه می‌شود که در سایه حکومت بی‌کفایت خامنه‌ای، اکنون وضعیت ایران آخوند زده به مشابه کشورهایی فقیری همچون «کره شمالی» و یا «زیمباوه» تبدیل شده است..
به یقین نقش مخرب سیاست‌های حکومت برای رشد این هیولا که بسیاری از کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی آن را «غول تورم» نامیده‌اند، غیرقابل انکارمی‌باشد.

چنین وضعیتی نیز برای بزرگ شهرها صادق است. این گزارش در ادامه می‌افزاید: «در مهر ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=١٣٩٥) به ١٨٤,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمان با ٣.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ۰.۳ درصد کاهش است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٨.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (٣٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٣ درصد) است».