هشدار اتحادیه اروپا به رژیم آخوندی



درحالیکه خامنه ای سر مست از سرنگون کردن یک پهپاد آمریکا در ابهای بین المللی است و در حالیکه عربده کشی های رژیم آخوندی در زمینه عبور از خطوط قرمز برجام همچنان ادامه دارد، سه کشور کلیدی به نیابت از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، رژیم آخوندی را نسبت به عواقب تمامی تحرکات و نقض قراردادها هشدار دادند.

دراین رابطه خبرگزاری رویتر در گزاشی تاکید کرده است: «این هشدار به طور رسمی و از مجرای دیپلماتیک برای مقام‌های ایرانی فرستاده شده است».
براین اساس اتحادیه اروپا نسبت به هرگونه نقض مفاد برجام واکنش نشان داده واز دیکتاتوری ولی فقیه خواستار پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد شده است.

پیشتر شورای امنیت ملی رژیم مصوبه ای را به سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرده بود تا ضمن افزایش غنی سازی و عبور از مرز ۳۰۰ کیلو و نیز عبور از ۱۳۰ تن آب سنگین، سانتریفیوژ های مدل جدید را نیز راه اندازی نماید.

همچنین پاسدار شمخانی، دبیر این شورا ضمن عربده کشی علیه اتحادیه اروپا گفت: «بیانیه اخیر وزرای خارجه سه کشور اروپایی، آخرین اقدام از این نوع است که به‌واقع نمی‌توان نامی به غیر از» وقاحت سیاسی «بر روی آن گذارد. اگر تاکنون سهم بیشتری برای ناتوانی اروپا در برابر آمریکا قائل بودیم اکنون قائل به عدم وجود اراده در اروپا برای اجرای تعهداتش هستیم». (سایت حکومتی رجانیوز ۵ تیر ۱۳۹۸)

بدین سان مشخص می شود که موارد مورد اختلاف میان دیکتاتوری ولی فقیه و تنهاشریک تجاری حکومت در غرب علیه یکدیگر هر روز خصمانه و تندتر می شود.
همچنین این گزارش با اشاره به تهدیدات چند باره رژیم آخوندی در زمینه نقض برجام می افزاید: «براساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی از ۱۶ تیرماه، گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام با جدیت آغاز خواهد شد تا کشور‌هایی که از» صبر «جمهوری اسلامی برداشت ضعف و بی‌عملی داشته‌اند، متوجه شوند که پاسخ ایران به تجاوز پهپاد آمریکایی به مرز‌های هوایی با واکنش نسبت به تلاش فریبکارانه سیاسی برای محدودسازی حقوق مسلم مردم!! ایران تفاوتی نخواهد داشت».

این تحولات در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده در تازه ترین اقدام، خامنه ای و بیت وی را بهمراه تمامی زیر مجموعه های حقیقی و حقوقی آن، مورد تحریم قرارداده است.
 مضافا به این وضعیت شکننده برای رژیم، باید به لیست گذاری ۸ تن دیگر از فرماندهان سپاه سرکوبگراز سوی وزارت خزانه داری آمریکا اشاره نمود، امری که به یقین هرگونه مراوده و داد و ستد از سوی اتحادیه اروپا با رژیم آخوندی را بسیار دشوار و عملا غیر ممکن خواهد ساخت.
یک نمونه آن نیز همان عدم تمایل اتحادیه اروپا برای بازکردن کانال ویژه مالی وو یا اینستکس است که پرونده آن همچنان در حال خاک خوردن می باشد.

دوری جستن اتحادیه اروپا از دیکتاتور ی مذهبی صد البته ماحصل بلافصل برهم خوردن تعادل رژیم هم در داخل و هم در صحنه بین المللی می باشد. خامنه ای که تا دیروز بروی این اتحادیه سرمایه گذاری های هنگفتی کرده و تلاش داشت تا در شکاف میان این اتحادیه و آمریکا سیاتس های مخرب خود را به پیش ببرد، اکنون به عینه می بیند که چگونه شرکای سابق یکی پس از دیگری «عبای» وی را به «عطای اش» می فروشند.