رژیم آخوندی – بازتاب بمب‌گذاری علیه کشتی های نفتی



با گذشت کمتر از چند ساعت از وقوع بمب‌گذاری علیه دو نفتکش در دریای عمان، جامعه بین الملل بدرستی انگشت اتهام را بسوی دیکتاتوری آخوندی به عنوان آمر و عامل این واقعه تروریستی دراز کرد.

بمب‌گذاری های اخیر که در نوع خود دومین سری از حملات به نفتکش ها در آبراه بین المللی می باشد، در حالی صورت گرفته است که خامنه ای با یک دست تلاش دارد تا از طریق دستگاه دیپلماسی رژیم از تبعات منطقه ای و بین المللی آن فرار نماید و با دست دیگر روبه سوی نیروهای زهوار درفته حکومت، آن را نشان از «قدر قدرتی» ولایت به نمایش بگذارد.

ابعاد ابراز انزجار و تنفر از این اقدام دیکتاتوری ولی‌فقیه به حدی است که کمترین دولت و یا کشوری علیه آن دست به موضعگیری نزده باشد. مایک پمپئو در این رابطه اعلام کرد: «ارزیابی دولت آمریکا این است که رژیم ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاده است.
این ارزیابی بر اساس اطلاعات و تسلیحات استفاده شده و سطح کارشناسی لازم برای اجرای این عملیات بوده است.
عملیات مشابه اخیر رژیم ایران علیه کشتیرانی و این واقعیت که هیچ گروه نیابتی در این منطقه این میزان امکانات و حرفه‌ای بودن با این میزان بالا از پیچیدگی را دارا نیست قابل‌توجه می‌باشد».

در این راستا علاوه بر وزیر خارجه آمریکا، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز با اشاره به نقش مستقیم رژیم آخوندی در این حملات تروریستی تاکید کرده است: «سیاست انگلستان بر این اساس است که رژیم ایران مسئول حملات به ۲ نفتکش در دریای عمان است. وی افزود: دلیلی وجود ندارد که ارزیابی آمریکا درباره دست داشتن رژیم ایران در انفجار نفتکشها را نپذیریم».

همچنین عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان طی یک موضعگیری اعلام کرد: ««دلیلی وجود ندارد که با مایک پمپئو، مخالف باشیم. ما با او اتفاق‌نظر داریم. رژیم ایران در این مورد سابقه‌دار است».
در اقدامی دیگر اعضای شورای امنیت ملل متحد ضمن محکوم نمودن بمب‌گذاری علیه دو کشتی نفتی، از زبان رئیس این شورا اعلام کرده‌اند: «از اقدام همه اعضای شورای امنیت در محکومیت حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز استقبال می‌کنیم و خواهان تحقیقات کامل و بی‌طرفانه در این زمینه هستیم».

همچنین وزیر امور خارجه آلمان که در جریان یک کنفرانس خبری با همتای آلبانیایی خود سخن می‌گفت حادثه روز پنجشنبه در دریای عمان را «نگران کننده» خواند.
به موازات این فعل و انفعالات دیپلماتیک، دبیر کل سازمان ملل ‌متحد نیز ضمن محکوم نمودن این حمله تروریستی «خواستار روشن شدن منشأ و شناسایی عوامل اصلی این حملات گردید».
کشورهای عربی نیز طی ساعات گذشته خواهان برگزاری اجلاس فوری سران عرب و همچنین مشارکت سازمان ملل برای بررسی این واقعه شده‌اند.

بدین سان ملاحظه می‌شود که چگونه تشت رسوایی ولی‌فقیه طی روز گذشته بر زمین افتاد و بدین سان یکبار دیگر کشورهای منطقه و اسلامی به وجود واقعیتی بنام «افعی ولایت» با بازوان خونین و تروریستی آن یعنی سپاه پاسداران برای ایجاد بلوا، ترور، جنگ و ناامنی پی برده‌اند.