نظام آخوندی – تونل وحشتی بنام «اف ای تی اف»



همزمان با نزدیک شدن موعد برگزاری نشست گروه ویژ اقدام مالی برای رسیدگی به وضعیت حقوقی رژیم آخوندی، دلهره عجیبی در میان باند های حاکم در درون دیکتاتوری خامنه ای پدیدار شده است.

این وضعیت لرزان بدان معنا است که اگر رژیم آخوندی تا اجلاس آینده، دو لایحه باقی مانده از لوایح عضویت در اف ای تی اف را تصویب نکند، این امر به معنای عدم تمدید مهلت و ورود حکومت آخوندی به لیست سیاه خواهد بود.

از داده های حکومتی می دانیم که دولت آخود روحانی در یک تلاش باندی، تاکنون موفق به تصویب دولایحه از چهار لایحه مربوط به پولشویی و مبارزه با تروریسم شده، اما مهمترین آنان یعنی لوایح «اف ای تی اف و سی اف تی» که پایه و اساسی برای چارچوب نهایی کنواسیون پالرمو می باشند تا کنون در میدان بازی به مانند توپ میان «مجلس، دولت و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام» رد و بدل گردیده است.

آخرین داده های از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی برآن است که این تجمع حکومتی با ریختن آب سردی بر «ریش و عبای» آخوند روحانی، ضمن سلب مسئولیت از خود، پرونده را دوباره به مجلس حکومتی ارسال کرده است. پیشتر نیز در این رابطه محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به روزنامه حکومتی همشهری گفته بود که «لایحه پالرمو و سی‌اف‌تی از دستور کار مجمع خارج شده‌اند».
این سردرگمی در میان باندهای بجان هم افتاده در حالی است که مجمع فوق اکنون توسط آخوند رئیسی، قاتل جوانان و مردم ایران و از آمران کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و کاندیدای شکست خورده خامنه ای برای پست ریاست جمهوری دوره دوازدهم، اداره می شود.

علاوه بر نگرانی های سپاه و بویژه فرماندهان نیروی ترویستی قدس که صد البته هدف نهایی اف ای تی اف می باشند، باید به باند آخوند روحانی اشاره نمود که اکنون در تلاش است تا خامنه ای را به هر طریق ممکن برای پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تروریسم و پولشویی راضی نماید.
یک نماینده این باند گفته است: «اگر این لوایح را تصویب نکنیم برای تعامل با دنیا مخصوصاٌ فروش نفت و برگرداندن وجوه آن، یقیناٌ شرایط را سختتر از الان خواهیم کرد». (سایت حکومتی عصر ایران ۸ خرداد ۱۳۹۸)

علاوه براین وضعیت بحرانی در درون رژیم باید به فشارهای خارجی در این رابطه نیز اشاره نمود. برای نمونه به گزارش سایت حکومتی مشرق نیوز (۱۳ خرداد ۱۳۹۸) وزرای خارجه آمریکا و آلمان از رژیم آخوندی خواسته اند تا هرچه زودتر به لوایح مبارزه با پولشویی تن دهد.
این گزارش تاکید کرده است: «هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ایران بطور کامل نتوانسته است تعهدات خود ذیل برنامه اقدام اف ای تی اف که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته است را تکمیل کند. به عنوان بخشی از برنامه اقدام، ایران تعهد داده است که دو کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرایم مقابله با تأمین مالی تروریسم) را تصویب کند. اما همان‌طور که ما انتظار داشتیم، آنها تصمیم گرفته اند که این کار را انجام ندهند».

به یقین ورود خامنه‌ ای به این میدان مملو از مین به معنای زدن تیر خلاص بر تمامی شبکه‌های تروریستی خود مانند نیروی تروریستی قدس و زیر شبکه‌های آن مانند حزب الشیطان، حوثی‌ها و یا حشد الشعبی و همچنین دستگاه پولشویی رژیم بوده و عدم ورود نیز به معنای ایزولاسیون هرچه بیشتر رژیم در جامعه بین‌المللی را در بر دارد.