پدر خوانده تروریسم - نقش رژیم در بمب‌گذاری های اخیر



از فردای بمب‌گذاری علیه چهار کشتی تجاری در سواحل امارات، بسیاری از کارشناسان مسائل ضد تروریسم انگشت اتهام را بسوی دیکتاتوری خامنه‌ای بعنوان منشاء و عامل این اقدامات مخرب دراز کرده‌اند.

در این رابطه خبرگزاری رویتر، به نقل از مشاور امنیت ملی در کاخ سفید می‌نویسد: «در مورد حمله به کشتی‌های نفتکش در نزدیکی بندر فجیره گفت تقریبا مطمئن است که حمله توسط رژیم ایران انجام شده است. بولتون برای اولین بار به حمله ناموفق حوثیها به پایانه شرقی به غربی خط لوله نفتی ینبع در عربستان اشاره کرد و گفت او به رژیم ایران مظنون است».

واقعیت در صحنه بشدت متشنج خلیج‌فارس آن است که حضور ناوشکن، بمب‌افکن‌ها و اسکادران‌های هوایی آمریکا در منطقه، دیکتاتوری آخوندی را به وحشت و هراس غیرقابل وصفی کشانده است.
بر این منطق از آنجائیکه رژیم آخوندی به تبعات هرگونه اقدام اشتباهی علیه این حضور واقف می‌باشد، لذا فشارهای تروریستی خود را بر کشورهای منطقه بویژه عربستان، امارات و یا حاشیه خلیج‌فارس استوار کرده و بدین سان تلاش دارد تا با سیاست شانتاژ از طرف‌های مقابل «باجگیری» نماید.

بدین سان شاهد هستیم که نیروهای نیابتی رژیم در کشورهای اسلامی و همسایه دست به عمل زده و با بمب‌گذاری و یا شلیک موشک و بکارگیری پهپادهای ساخت سپاه، اهداف نفتی و تجاری همسایگان را مورد حمله قرار می‌دهند.
به موازات این وضعیت ضعیف برای خامنه‌ای، حکومت تلاش دارد تا با دست زدن به تاکتیک «فریبکاری‌های دیپلماتیک» نیز زمان بخرد. سفرهای متعدد متولیان رژیم به کشورهای مختلف و یا عجز و التماس‌های آخوند روحانی برای «مذاکره» تماما در چارچوب این سیاست قرار دارند.

در این رابطه مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت با اشاره به کنفرانس کشورهای عربی که اکنون در عربستان آغاز شده، تاکید کرده است:‌” کنفرانس کشورهای عربی در ۹ خرداد در مکه مکرمه باعث دست پاچگی رژیم و تسریع در بکار بردن تاکتیک «دریوزگی و فریبکاری» شده است. رژیم با این مانورهای لو رفته می‌خواهد مانع یک سیاست قاطع از سوی کشورهای عربی بشود«. (سایت ایلاف ۵ خرداد ۱۳۹۸)

لازم به ذکر است که در نخستین روز از اجلاس کشورهای اسلامی و منطقه در ریاض، بسیاری از سران این کشورها به نقش مخرب دیکتاتوری خامنه‌ای در ایجاد بحران,ترور و صدور بنیادگرایی تاکید کرده‌اند.
وزیر خارجه عربستان ضمن اشاره به فعالیت‌های تروریستی رژیم در کشورهای همسایه گفته است: «حمله به کشتی‌های تهدیدی برای اقتصاد جهانی و امنیت منطقه‌ای و جهانی است. حمله با پهپاد به دو ایستگاه نفتی آرامکو حملات تروریستی است و باید با قاطعیت با آنها برخورد شود».
وی در ادامه می‌افزاید: «حمله به کشتی‌های تهدیدی برای اقتصاد جهانی و امنیت منطقه‌ای و جهانی است. حمله با پهپاد به دو ایستگاه نفتی آرامکو حملات تروریستی است و باید با قاطعیت با آنها برخورد شود». (سایت مجاهدین خلق ۹ خرداد ۱۳۹۸)