پدرخوانده تروریسم – رد پای رژیم در حمله به نفت‌کش‌ها



دیکتاتوری هراسان خامنه‌ای که از فردای آغاز قیام‌های مردمی در چنبره‌ای از بحران‌های لاعلاج داخلی و بین‌المللی در تله «مرگ و زندگی» افتاده است، اکنون به مانند سنوات گذشته راه حل برای برون رفتن از مجموعه بحران‌ها را در خارج از مرزهای کشور و صدور تروریسم و بنیادگرایی جستجو می‌کند.

بر این منطق هر زمان که رژیم آخوندی در بن‌بستی مرگبار گرفتار شده، دست به صدور بحران به خارج زده و بدین‌سان تلاش می‌کند تا با استفاده از «دشمن فرضی», صورت مسئله سرنگونی و اذهان و خواسته‌ای به‌حق جامعه را منحرف نماید.
تازه‌ترین دسته گل خامنه‌ای حمله به چهار کشتی در سواحل امارات و نیز حمله به مراکز نفتی در عربستان می باشد که به گفته بسیاری از کارشناسان مسائل ضد تروریسم، دست خط ولی‌فقیه و نیروهای وابسته به آن زیر آن قرار دارد.

یک شرکت بیمه نروژی بنام «دی ان کی» در تازه‌ترین ارزیابی‌های خود از صحنه انفجار اعلام کرده است: «حمله به این نفتکشها به وسیله پهپادهای زیرآبی بدون سرنشین که هر کدامشان بین ۳۰ تا ۵۰ کیلو مواد قوی منفجره حمل می‌کردند انجام شده است. این پهپادها توسط قایقی در نزدیکی هدایت می‌شده‌اند». (سایت مجاهدین خلق به نقل از خبرگزاری رویتر ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)
پیشتر نیز مقامات آمریکا از نقش مخرب سپاه پاسداران در این رابطه سخن گفته بودند.

چنین وضعیتی نیز در رابطه با حملات انفجاری از طریق پهپاد به مراکز نفتی عربستان صادق می باشد. در این رابطه گروه تروریستی حوثی‌ها وابسته به نیروی تروریستی قدس در یمن، مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.
بدین‌سان ملاحظه می‌شود که همزمانی حملات با ورود ناوگان‌های دریایی، بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های آمریکا به منطقه و افزایش شدید تنش با ولی‌فقیه، خود بهترین ادله بر نقش مستقیم رژیم آخوندی در حملات تروریستی اخیر می‌باشند.

خامنه‌ای که جرات تقابل با نیروهای فوق‌الذکر در منطقه را ندارد، دستان تروریستی خود را به‌سوی کشورهای همسایه و مسلمان دراز کرده و بدین‌سان تلاش می‌کند تا با فشار بر این کشورها، نخست به نیروهای به‌شدت هراسان حکومت روحیه داده و درثانی چنین وانمود کند که گویا در مجموعه تحولات و تنش‌ها دست بالا را دارد!
روحیه باختگی کارگزاران و متولیان و نیروهای رژیم را نه تنها شخص ولی‌فقیه، بلکه نمایندگان وی در تمامی نمایشات جمعه بخوبی به بیرون ساطع کرده‌اند. برای نمونه آخوند علم الهدی در تازه‌ترین سخنان وضعیت نظام را به «به موشی که در وحشت از گربه،‌ جلوی لانه خودش میخکوب شده» تشبیه کرده است.

همچنین این شرکت بیمه در ادامه گزارش خود، ضمن اشاره به نکات فوق می‌افزاید: «این حقیقت که رژیم ایران و مشخصاً سپاه پاسداران طی هفته‌های اخیر تهدید کرده است که از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. در برابر دشمنی که به‌لحاظ نظامی قویتر است سپاه پاسداران به احتمال بسیار زیاد شیوه‌های نامتقارن را استفاده می‌کند که امکان تکذیب را به آنها می‌دهد».