سونامی تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی



هنوز جوهر تازه‌ترین تحریم‌ها در زمینه پتروشیمی علیه مطامع مخرب آخوندی خشک نشده بود که دور بعدی با تحریم «فولاد، آهم مس، آلومینیوم و صنایع معدنی» در دیکتاتوری مذهبی آغاز گردید.

بر این اساس تنها طی یک سال گذشته سه دور تحریم‌های سنگین در زمینه‌های «مالی، نفتی و بانکی» علیه دیکتاتوری ولایت فقیه وضع شده است. همچنین باید به لغو معافیت ۸ کشور خریدار نفت ایران، لیست گذاری سپاه سرکوبگر پاسداران و نیز تحریم‌های پتروشیمی طی دو هفته گذشته اشاره نمود تا بدین سان پازل سونامی تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی روشن تر گردد.

این مجموعه از تحریم‌های جدید که از سوی ایالات متحده و صد البته در یک هماهنگی با اتحادیه اروپا به‌عنوان مهم‌ترین شریک تجاری حکومت در غرب جرا شده‌اند، همزمان با سالروز خروج آمریکا از توافق اتمی اعلام گردیده است، امری که به نظر کارشناسان سخن از فشار هرچه بیشتر بر رژیم آخوندی برای عقب‌نشینی از سیاست‌های مخرب خود را دارند.
بدین سان ملاحظه می‌شود که تنها طی سه هفته بزرگترین ضربات مالی، اقتصادی و همچنین سیاسی بر ماشین پولسازی و یا ارگان‌های سرکوب حکومت مانند سپاه پاسداران به جریان افتاده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) در گزارشی از روند تحریم‌های جدید می‌نویسد: «ترامپ در این دستور به اشخاص حقیقی و همه کشورها هشدار داده است که هر گونه معامله با ایران در بخش فلزات و یا اجازه دادن به ورود محصولات این بخش به بنادر این کشورها برای آن‌ها پیامدهای وخیمی از جمله مصادره اموال و قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا به دنبال خواهد داشت و ناقضان این تحریم از ورود به آمریکا منع می‌شوند».

ترجمان این جملات نخست رو به سوی تمامی کشورهایی است که اخیرا آخوند شیاد روحانی از آنان با عناوینی همچون «شش درب» برای دور زدن تحریم‌ها سخن به میان آورده بود و در ثانی در برگیرنده قریب ۱۰ درصد از درآمدهای ارزی رژیم آخوندی می‌باشد.
همچنین بر اساس تازه‌ترین آمار حکومت، کل درآمد ارزی رژیم آخوندی از طریق صادرات غیرنفتی طی سال ۹۶ الی ۹۷ بالغ بر «۴۵ میلیارد دلار» بوده است. مضافا بر این رقم باید به میزان درآمدهای نفتی رژیم از طریق صادرات نفت و گاز اشاره نمود که آن نیز بالغ بر «۵۰ میلیارد دلار» می‌باشد.

در این راستا و عطف به داده‌های گمرک حکومت، سقف صادرات فولاد، چدن و آهن برای سال ۹۷ به رقمی معادل «۳, ۹ میلیارد دلار» و برای مس نیز به « ۷۰۰ میلیون دلار» رسیده است که در مجموع رقمی معادل با «۴, ۶ میلیارد دلار» را سرجمع می‌کند.
بنا بر داده‌های حکومتی کشورهایی مانند «چین، تایوان، مالزی و تایلند» از عمده وارد کنندگان سنگ مس و آهن از ایران می‌باشند. در این رابطه یک کارشناس حکومتی در بخش معدن و صنایع معدنی ضمن امیدواری به دور زدن تحریم‌ها میگوید»: این موضوع باعث می‌شود که چین در رابطه با خرید نفت از ایران کشور مبدا را اعلام نکند. همچنین به خرید مواد معدنی از ایران همچون سنگ آهن و سنگ مس ادامه خواهد داد». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸)