مناطق سیلزده – بحران بیماری‌های انگلی و تنفسی در راه اند


به یقین بی عملی و بی تدبیری از سوی حاکمیت پلید آخوندی برای مبارزه با تبعات و آثار سیل ویرانگر در بخش های بزرگی از کشور، در یک پروسه کوتاه به بروز انواع و اقسام بیماری‌های انگلی، عفونی، تنفسی و همچنین آسیب های شدید اجتماعی راه خواهند برد.

این وضعیت در حالی است که آخوند روحانی طی روزهای گذشته تلاش زیادی بخرج داده است تا اساسا موضوع سیل و خسارات ناشی از آن را منحرف نموده و توجه افکار عمومی را تنها به «نزول» حجم عظیمی از باران و یا پرشدن سدها و رودخانه‌ها منعطف نماید.
این دغلبازی های آخوندی در حالی است سازمان های حقوق بشر و یا ارگان های بهداشت و سلامت در درون رژیم نیز از چشم انداز وخیم برای رشد و نمو بیماری‌ها در مناطق سیل زده خبر می دهند.

برای نمونه یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این وضعیت به نقل از یک کارگزار رژیم در بخش سلامت با «بیان اینکه نگرانی‌ ما در مناطق سیل‌زده برای فصل گرماست» می‌نویسد: «در لرستان هم با توجه به اینکه حجم زیادی از گل‌ولای انباشته شده، نگران خشک‌ شدن گل و لای هستیم؛ چراکه ممکن است با تندبادی، گرد و خاک ایجاد شود و منجر به بروز مشکلات و معضلات تنفسی شود».
وی سپس با اذعان به این واقعیت که بیماری‌های عفونی و انگلی حتما به صورت موردی در این مناطق وجود خواهد داشت، گفت: «به هر حال در تابستان حدود پنج درصد از کودکان‌مان دچار اسهال می‌شوند که این عدد در بحران به دو برابر می‌رسد» (سایت حکومتی آفتاب نیوز ۳۱ فروردین ۱۳۹۸)

بر این منطق کاملا قابل فهم است که به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و یا فاضلاب‌های شهری و با گرم شدن هوا در بسیاری از مناطق سیلزده، رشد و نمو انواع بیماری‌ها سرعت دو چندان خواهند گرفت و بدین سان جان میلیون هموطن، بویژه کودکان، زنان باردار و بیماران و یا سالمندان در خطر جدی قرار می گیرند.

یک گزارش دیگر حکومتی در این رابطه اعتراف می‌کند: «استفاده از آب و غذای آلوده یکی از مشکلات عمده بهداشتی و درمانی پس از سیل به شمار می‌آید که پس از وقوع حادثه به علت از هم گسیختگی زیرساخت‌های بهداشتی محل، منجر به بیماری‌های عفونی منتقله توسط عوامل بیماری‌زایی مثل باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و…، می‌شود». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۲۵ فروردین ۱۳۹۸)

از دیگر بیماری‌ها عفونی و یا ویروسی باید به شیوع وبا، اسهال عفونی و یا خونی، مسمومیت‌های غذایی، تب و یا بیماری‌های مختلف گوارشی در میان سیلزدگان اشاره نمود.
بر این منطق و به دلیل نبود حداقل‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، برق، دارو، درمانگاه‌های صحرایی، خدمات پزشکی و یا اساسا فرهنگ بهداشت برای عموم سیلزدگان از سوی دیکتاتوری خامنه‌ای به یقین رشد و نمو انواع بیماری اجتناب‌ناپذیر خواهند بود.
به این وضعیت نیز باید به حجم بالای لاشه حیوانات و بسترهای مناسب برای تغذیه و رشد انواع حشرات موذی و یا پشه‌ها اشاره کرد تا بدین سان پازل این روند مخرب تکمیل‌تر گردد.