لیست گذاری سپاه کمک به صلح جهانی است


علائم و نشانه های بین المللی سخن از اقدام احتمالی از سوی ایالات متحده برای لیست گذاری سپاه سرکوبگر پاسداران در دیکتاتوری ولی فقیه را دارند.

به یقین در صورت عملی شدن این سیاست که به گفته بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی ضربه بزرگی به ماشین سرکوب، تروریسم، بنیادگرایی و همچنین قاچاق مواد مخدر می باشد، کلیت نظام آخوندی با چالشی بزرگ هم در داخل کشور و هم در سطح بین المللی روبرو خواهد شد.

خبرگزاری رویتر (۱۷ فروردین ۱۳۹۸) در گزارشی در این رابطه از جمله تاکید میکند: «انتظار می‌رود‌ آمریکا سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کند و این اولین بار خواهد بود که ایالات متحده به طور رسمی نیروی نظامی یک کشور دیگر را یک گروه تروریستی اعلام می‌کند».

بدین سان و در صورت تحقق این لیست گذاری از سوی وزارت خارجه آمریکا، سپاه پاسداران برای دومین بار در لیست سازمان تروریستی این کشور قرار خواهد گرفت.
پیشتر نیز وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن لیست گذاری سپاه پاسداران تاکید کرده بود: «سپاه پاسداران یک نقش مرکزی در تبدیل‌شدن (رژیم) ایران به اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان ایفا کرده است. قدرت‌طلبی رژیم ایران به قیمت بی‌ثباتی منطقه صورت گرفته و خزانه‌داری به استفاده از اختیاراتش برای مختل کردن فعالیت‌های مخرب سپاه ادامه خواهد داد». (سایت سیمای آزادی ۱۴ اکتبر ۲۰۱۷)

با نیم‌نگاهی به طول و عرض این ارگان که به مانند اختاپوس نه تنها بر جان مردم ایران، بلکه با زیربناهای گسترده مالی، اقتصادی و تجاری نبض قریب ۸۰ درصد از اقتصاد به‌شدت ضربه خورده کشور را در دست گرفته است، می‌توان به عمق این ضربه استراتژیک رسید.

مضافاً بر این وضعیت باید به مجموعه فعالیت‌های مخرب این ارگان تروریستی در سطح جهان اشاره نمود. وجود شبکه‌ها و زیرگروه‌های تروریستی در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان که تماما در راستای اهداف کشورگشایانه رژیم آخوندی بنانهاده شده‌اند، تأمین منابع مالی، فکری و لجستیکی برای این سازمان‌ها و یا فعالیت‌های مخرب سپاه در زمینه تولید و توزیع مواد مخدر، قاچاق انسان و یا عملیات تروریستی برون‌مرزی علیه شهروندان ایرانی و خارجی تنها بخش کوچکی از پازل فعالیت‌های مخرب این ارگان تحت قیومت خامنه‌ای می‌باشند.

در این رابطه بارها مقاومت ایران جامعه جهانی را نسبت به هرگونه مماشات با سپاه پاسداران بر حذر کرده بود. سیاست مخرب مماشات به یقین نقش مهمی برای بروز این وضعیت وخیم در ایران و منطقه ایفا نموده است، زیرا با چشم بستن عامدانه بر واقعیت و با اقدام برای هرگونه تجارت و معامله با این ارگان مافیایی، زمینه‌های رشد و نفوذ بنیادگرایی و تروریسم در منطقه خاورمیانه بسیار هموار گردیده است.
در این رابطه خانم رجوی به‌کرات خواستار قرار دادن تمامیت سپاه پاسداران و نه تنها بخش‌های کوچکی از آن در لیست سازمان‌های تروریستی گردیده‌اند. بر این اساس ایشان تاکید کرده‌اند: «دستیابی به سلاح‌های کشتارجمعی، نقض حقوق بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران، و راه حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است».