سیل در ایران – پاسخ جامعه بین‌المللی به دروغ‌های ولی فقیه ارتجاع



درحالیکه ولی‌فقیه ارتجاع تلاش دارد تا موضوع تحریم‌ها علیه سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی در زمینهٔ موشکی، اتمی، تروریسم و صدور بنیادگرایی را به موضوع فاجعه سیل در بیش از ۲۵ استان کشور گره زده و بدین سان دست به مظلوم نمایی بزند، اما داده‌های بین‌المللی واقعیت دیگری را به بیرون ساطع می‌کنند.

واقعیت از فردای بروز سیل در ایران آخوند زده که صد البته رژیم به دلیل وجود سوء مدیریت، نبود مدیریت بحران و یا کمک‌های اولیه، عامل اصلی ابعاد عظیم خسارات می‌باشد، آن است که دیکتاتوری ولایت فقیه در تمامی تبلیغات خود موضوع «بستن حساب‌های» سازمان‌های امدادرسانی را به‌عنوان یکی از عوامل کمبودها و نارسایی‌های در کشور قلمداد کرده و بدین سات ضمن سلب مسئولیت از خود و ارگان‌های مافیایی رژیم تلاش دارد تا تقصیر هرگونه نارسایی و خرابی را بر گردن عامل خارجی و تحریم‌ها بیاندازد.

در پاسخ به این دروغ‌پردازی‌ها حکومت، سخنگوی کمیسیون در بخش کمک‌های بشردوستانه در اتحادی اروپا با تأکید بر این نکته که «صلیب سرخ تحت تحریم آمریکا نیست»، از تمایل این اتحادیه برای کمک ۱،۲ میلیون یورویی به سیل زدگان خبر داده است.
وی در این رابطه می‌گوید: «درباره این کمک‌های بشری اتحادیه اروپا به ایران باید بگوییم که مانند همیشه کمک‌های انساندوستانه اتحادیه اروپا از طریق کانال‌های مالی سازمان‌های امدادرسان و حقوق بشری بین‌المللی که در محل حاضر هستند به سیل زدگان تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب ما از طریق کانال‌های مالی سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی و نه از طریق انتقال مالی با دولت‌ها کمک‌ها را اهدا می‌کنیم و در مورد ایران هم این نکته رعایت خواهد شد». (سای یورونیوز ۵ آوریل ۲۰۱۹)

ترجمان این جملات به معنای وجود و تمایل کمک‌های بشر دوستانه از سوی جامعه بین‌المللی به مردم ایران می‌باشد، امریکه به‌نوبه خود سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی را نه تنها خنثی نموده، بلکه این پیام را به سیل زدگان در ایران می دهد که آنها در این شرایط سخت تنها نیستند.
به یقین وجود خیل کمک‌های انسانی از سوی هموطنان امان در داخل کشور و یا همیاری‌های بین‌المللی اکنون به مانند خاری در گلوی خامنه‌ای و دولت آخوند روحانی می‌باشد.

بر این منطق حاکمیت تلاش زیادی به خرج می دهد تا مردم را همچنین در فقر و تهدی دستی و با مصائب و مشکلات ناشی از سیل همچنان سرگرم نگهدارد. بدین سان سیاست کلی رژیم در این رابطه حفظ این وضعیت برای قفل نگهداشتن جامعه می‌باشد، زیرا در نبود چنین وضعیتی و درصورتیکه مردم هرچه زودتر بر مشکلات و مصائب فائق آیند، به یقین چرخ دوران علیه رژیم برمحور دیگری و آن خروش و عصیان جامعه علیه کلیت نظام خواهد چرخید.

به موازات این روند نیز دو کشور فرانسه و آلمان ضمن اعلام آمادگی برای یاری رساندن به مردم ایران از ارسال کمک ای بشر دوستانه خبر داده‌اند.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: «همزمان هواپیمای حاوی کمک‌های بشردوستانه آلمان برای قربانیان سیل در ایران به زمین نشست. وزارت امور خارجه فرانسه نیز روز جمعه ۵ آوریل اعلام کرد ۱۲ تن کمک بشردوستانه از جمله ۱۱۴ پمپ به مناطق سیل زده ایران می‌فرستد».

همچنین سایت العربیه (۶ آوریل ۲۰۱۹) نیز گزارش کرده است: «وزارت خارجه فرانسه جمعه ۵ آوریل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۲ تن محموله کمک‌های بشردوستانه به مناطق سیل‌زده ایران را از طریق هوایی به این کشور ارسال خواهد کرد».