انتشار جلد اول کتاب چهره جنایت توسط سازمان عدالت برای ایران



سازمان عدالت برای ایران در پیشگفتار جلد اول این کتاب می نویسد: چهار دهه از استقرار جمهوری اسلامی در ایران می گذرد که تثبیت و بقای آن بدون نقض گسترده و سازماندهی شده ی حقوق بشر ممکن نبوده است. از بالاترین مقامات جمهوری اسلامی تا هزاران نفر از مقامات زیردست، در فهرست بلندبالایی از اقداماتی دست داشته اند که برخی از آنها جنایت علیه بشریت محسوب می شوند.

"چهره ی جنایت"، یک مجموعه پنج جلدی است که پرونده های حقوقی پانصد نفر از این ناقضان حقوق بشر را با هدف در دسترس قرار دادن ابزاری برای پیگیر یهای حقوقی، تشکیل پرونده و شکایت علیه این افراد در حال حاضر و در آینده، گرد هم آورده است. این پرونده ها شامل اطلاعات شخصی، فهرست مسئولیتها و برخی از مهم ترین موارد نقض حقوق بشر که هر یک از این مقامات در آن دست داشته اند، می شود. "چهره ی جنایت" برای نخستین بار به شکل چاپی در اختیار همه کسانی که برای رفع مصونیت عاملان و آمران نقض حقوق بشر مبارزه می کنند، قرار می گیرد تا از آن در مبارزه حقوقی و سیاسی خود علیه این سیستم و عوامل آن استفاده کنند.
در جلد اول این مجموعه که پیش روی شماست، پرونده صد ناقض حقوق بشر ازجمله سیدعلی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضاییه، میرحسین موسوی، نخست وزیر سابق قرار دارند. ۲۵ تن از این ناقضان حقوق بشر در نهادهای زیر نظر رهبری، ۵۰ تن در مناصب قضایی، ۳۶ نفر در شغ ل های دولتی و یک تن از آنان در زمان نمایندگی مجلس، مرتکب نقض حقوق بشر شده اند.
برخی از این ۱۰۰ نفر در مناصب مختلف قضایی، دولتی و یا نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی مرتکب نقض حقوق بشر شده اند.
این افراد در فهرست بلندی از موارد نقض حقوق بشر از جمله سرکوب، اعتراضات مردمی در دهه ۶۰ و ۷۰، پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ و دی ماه ۱۳۹۶اعدام های دسته جمعی در دهه اول پس از انقلاب و سال ۶۷، قتل و شکنجه زندانیانسیاسی و به خصوص شکنجه جنسی و خشونت های مبتنی بر جنسیت، سرکوب مخالفان و دگراندیشان، در جریان قتل های سیاسی دهه ۷۰، ترور مخالفان در خارج از ایران، قتل های داخل زندان، کشتار و ناپدیدکردن دانشجویان در جریان انقلاب فرهنگی و اعتراضات دانشجویی دهه ۷۰ و پس از آن، صدور و اجرای احکام سنگسار، قطع اعضای بدن و اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال، نقض گسترده حقوق زنان به خصوص از طریق اجباری کردن حجاب اسلامی، سرکوب اعتراضات گروه های اتنیکی در کردستان و سیستان و بلوچستان، نقض حقوق اقلیتهای مذهبی از جمله بهائیان، دراویش گنابادی و مسیحیان، نفرت پراکنی علیه آنان، بازداشت فعالان مدنی، صنفی، سیاسی و روزنامه نگاران، نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت و محدود کردن دسترسی آنان به اطلاعات، و مصادره گسترده اموال مخالفان سیاسی و عقیدتی جمهوری اسلامی دست داشته اند. شایان ذکر است که ۲۳ نفر از این صد مسئول ناقض حقوق بشر که در موارد بالا دست داشته اند، روحانی هستند....

محققان، روزنامه‌نگاران و فعالان حوزه دادخواهی در صورتی که تمایل به دریافت نسخه‌ای از این کتاب دارند لطفا با عدالت برای ایران با نشانی زیر تماس بگیرند:

info [at] justiceforiran.org