ایران – نقض حقوق بشر همچنان در دستور جامعه بین‌الملل


همزمان با افزایش شدید نقض حقوق بشر در دیکتاتوری ولی‌فقیه و اوجگیری ابعاد دستگیری‌های کور و گسترده علیه مردم به‌جان‌آمده در شهرهای مختلف میهن امان، اکنون جامعه بین‌المللی را بر آن داشته تا برای یک سال دیگر موضوع رسیدگی به نقض حقوق بشر را همچنان در دستور کار خود قرار دهد.

در پی برپایی تازه‌ترین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو، کشورهای عضو ضمن تمدید مأموریت گزارشگر ویژه برای ایران، یکبار دیگر نگرانی خود را از روند این وضعیت بحرانی در رژیم آخوندی اعلام کردند.

ابعاد این تصمیم‌گیری که به یقین خط بطلانی بر تمامی تلاش‌های مذبوحانه آخوندی برای گمراه نمودن جامعه بین‌المللی می‌باشد را سخنگوی اسبق وزارت خارجه رژیم با این جملات که تصمیم‌گیری اخیر «نشانه‌ای از سوءاستفاده» جامعه بین‌الملل از موضوع حقوق بشر می‌باشد، به بیرون ساطع نمود.

به موازات این وضعیت لرزان، باید به غیظ و کین آخوندی از افشاء جنایات رژیم اشاره نمود. برای مثال پاسدار محمدجواد لاریجانی ماله کش جنایات رژیم در بیانیه‌ای از جمله می‌گوید: «تعیین گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران اقدامی ناموجه، نامشروع و محصول دغلبازی سیاسی است و رفتار خلاف قانون گزارشگران خود گواه روشنی بر اهداف شیطانی و سلطه‌طلبانه و تحمیلی بانیان این تئأتر رسوا می‌باشد». (سایت حکومتی پارس تو دی ۴ فروردین ۱۳۹۸)

همچنین لازم به ذکر است که امسال برخلاف سال‌های گذشته تنها ۹ کشور به قطعنامه پیشنهادی رأی منفی دادند، امری که به خودی خود مبین واقعیتی بنام «تلاش‌های مقاومت ایران، اشرف نشانان» و خانواده‌های قربانیان برای افشای جنایات رژیم آخوندی در سطح بین‌الملل می‌باشد.
در این راستا و گرچه گزارش جدید گزارشگر ویژه حقوق بشر نسبت به سال گذشته دارای کاستی‌های زیادی بود و برای نمونه به موضوع مهمی مانند «قتل‌عام بیش از ۳۰ هزار زندانیان سیاسی در سال ۶۷» در آن اشاره نشده است، اما آقای جاوید رحمان در گزارش جدید خود به «افزایش اعدام کودکان و نوجوانان» و همچنین به دستگیری‌های گسترده علیه «فعالان کارگری، کشاورزان و معلمان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه زندانیان، عدم دادرسی عادلانه و محدود شدن آزادی بیان» به‌طور سیستماتیک تاکید کرده است.

ابعاد روبه وخامت گرائیدن نقض حقوق بشر در ایران آخوند زده به حدی است که وزیر خارجه فرانسه در یک موضعگیری آشکار، اعلام کرده است: «تلا شهای ما برای حفظ توافق وین چک سفید به رژیم ایران نیست و قطعاً این یک چک سفید در رابطه با حقوق بشر نیست و برای همین است که فرانسه هر تلاشی را برای آزاد شدن نسرین ستوده انجام خواهد داد». (همبستگی ملی ۳ فروردین ۱۳۹۸)