اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران


اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روزهای ۲۱و ۲۲ بهمن۱۳۹۷ با حضور مریم رجوی برگزار شد.

در آغاز اجلاس، مریم رجوی ضمن خیرمقدم به اعضا و ناظران، با گرامیداشت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران گفت:
به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، به راهگشایان، پیشتازان و شهیدان نبرد با دو دیکتاتوری و طلایه‌داران و هم‌چنین تضمین‌کنندگان‌ پیروزی و‌آزادی‌ ایران وایرانی، درود می‌فرستیم و با آن‌ها برسر پیمان آزادی و استقلال و سعادت ایران و ایرانی مجددا تجدید پیمان می‌کنیم. هم‌چنان که مسئول شورا در اولین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت گفت ما وارثان انقلاب ربوده‌ شده‌یی هستیم که مجدداً امید‌های پرپر شده را زنده می‌کنیم. البته اسباب سرفرازی تاریخی است که شورای ملی مقاومت و مسئول این شورا در تمام این چهار دهه نگاهبانان اصیل پیام‌ها و هدف‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه آن انقلاب بوده‌اند.
وی افزود: این اجلاس را در حالی برگزار می‌کنیم که رژیم ولایت فقیه در محاصره کامل قرار دارد. از یک طرف جامعه ایران، از طرف‌ دیگر جامعه بین‌المللی، در برابر این رژیم صف‌آرایی کرده‌اند و شواهد‌ بسیاری از جمله اضطرار حاکم بر رژیم، گواه دوره سرنگونی است. در داخل و خارج و در همه عرصه‌ها، اوضاع به‌زیان رژیم رو به‌تغییر است. فعالیت‌ فزاینده کانون‌های شورشی از آمادگی مردم‌ ایران برای به‌زیر کشیدن‌ نظام‌ آخوندی خبر می‌دهد. نارضایتی‌ انفجاری‌ جامعه و خطر مبرم‌ فوران‌ قیام‌ها پس از تحریم‌های نفتی به کابوس‌ شبانه روزی‌ آخوندها تبدیل شده است.
خانم رجوی سخنانش را با بزرگداشت خاطره مجاهد خلق محمد سیدی کاشانی که در فاصله دو اجلاس شورا درگذشت به پایان برد.
در بحث‌های پیش از دستور، اعضای شورا تظاهرات شکوهمند پاریس را که در یک لحظه حساس از تحولات داخلی و بین المللی برگزار شد، تبریک گفتند و تأکید کردند که طنین و انعکاس این تظاهرات در خبرگزاری‌های بین المللی و صدها رسانه در کشورهای مختلف‌، بار دیگر به جهان نشان داد که ملت و مقاومت ما با چهل سال ایستادگی استوار در برابر سارقان انقلاب ایران، آن‌ها را از نفس انداخته و خود پر نفس‌تر از همیشه، برای آزادی و دموکراسی و برقراری حاکمیت جمهور مردم قیام کرده و به پیش می‌تازد. این تظاهرات بار دیگر نشان دادند که مقاومتی سازمانیافته با کانون‌های شورشی و ارتش آزادی و جایگزینی دموکراتیک در کار است تا با مرزبندی اساسی«‌نه شاه، نه شیخ» ‌و به پشتوانه خون یکصد وبیست هزار شهید راه آزادی، دیکتاتوری دینی را سرنگون و ایران آزاد آینده را بنا کند.
اجلاس میاندوره‌یی شورا در دستور کار خود، به بحث و بررسی پیرامون وضعیت داخل کشور، نارضایتی مردم به ستوه آمده از گرانی فزاینده‌، فقر، بیکاری، غارتگری و فساد فراگیر حکومتی و مخاصمات درونی پرداخت و نتیجه‌گیری کرد که وضعیت انفجاری جامعه و تحریم‌ها و شکست‌ها و تنگناهای رژیم در عرصه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی، حکومت آخوندها را در ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین وضعیت قرار داده است.
برای نخستین بار در عمر چهل ساله نظام ولایت، این رژیم دیگر نمی‌تواند از امدادهای غیبی مماشات راه برون رفتی بجوید و باج خواهی‌های منطقه‌یی دیگر اثر ندارد. اجرای تحریم‌های نفتی و بانکی آمریکا علیه حکومت آخوندی از آبان ماه و همگرایی جهانی برسر مقابله با تروریسم و جنگ افروزی‌های منطقه‌یی رژیم در آستانه تشکیل اجلاس ورشو، حکومت آخوندها را برسر اینستکس و اف ای تی اف به تنگنای نفس گیری دچار کرده است. از برجام اروپایی و مکانیسم نسیه و مشروط آن برای مبادله نفت در برابر غذا و دارو، آبی گرم نشده و از برنامه موشکی و ترکیدن ماهواره پرتابی به فضا هم، فقط دودش به چشم آخوندها رفته است. اینجاست که رژیم در برابر مقاومت و تنها جایگزین دمکراتیک، چاره‌یی جز بسیج شیطان سازی و تروریسم نمی‌یابد.
اجلاس شورا در بحث‌های دو روزه خود، بسیج برای شیطان سازی مقاومت وتروریسم رژیم آخوندی علیه تنها جایگزین دمکراتیک را به تفصیل مورد بررسی قرار داد. انتشار پی در پی انواع لجن نامه‌ها در قالب کتاب و مجله، سیلاب دیوانه‌وار خبرهای مجعول و گزارش‌های دروغین در رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف تلویزیون رژیم علیه جنبش مقاومت، باز تکثیر بی‌دنده و ترمز کلیپ‌های تبلیغاتی توسط خبرگزاری‌های و رسانه‌های سپاه و اطلاعات آخوندها، جریان بی‌وقفه تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و اختصاص دادن جشنواره فیلم ”دهه فجر” رژیم به فیلم‌هایی علیه مجاهدین، همه، بیانگر ترس و وحشت آخوندها و پاسدارانشان از اعتلای قیام و مقاومت است. خامنه‌ای شخصاً بر تولید فیلم‌ها تاکید و نظارت دارد. او در ۲۱ دی۹۶ که از قیام سراسری به شدت گزیده شده بود در دیداری با مستندسازان رژیم، به آن‌ها گفت: ‌«چیزی که می‌تواند ذهن‌ها رو روشن کند همین مستندهای شماست».
در خارج کشور نیز در یک سال گذشته دست کم ۴۰ پروژه مطبوعاتی و برنامه تلویزیونی در رسانه های خارجی علیه مجاهدین و محل استقرار آن‌ها در آلبانی به‌طور هماهنگ و برنامه ریزی شده به سفارش رژیم به اجرا در آمده است. اطلاعیه‌های کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت، بارها شبکه ”خبرنگاران دوست“ اطلاعات آخوندها را که، با دریافت پول کلان دست‌اندرکار این پروژه‌ها بوده‌اند، افشا کرده است. برخی از کاربران این شبکه با مراجعات سرزده به اشرف ۳ و با فیلم برداری و عکس برداری غیر مجاز از طریق پهپاد به اجرای مأموریت‌های محوله مبادرت کردند. اما رسانه‌هایشان حتی یکبار و یک کلمه از جوابیه‌های متعددی را که از سوی مقاومت یا حامیان مقاومت برایشان فرستاده شده بود، درج نکردند.
ابعاد دروغپردازی و لجن‌پراکنی و تلاش و تقلای رژیم در این خصوص براستی حیرت انگیز و بیانگر نیاز مفرط یک رژیم در حال احتضار است.
در بسیج شیطان سازی علیه مقاومت، ارتش سایبری رژیم نیز با تمام قوا به کار گرفته شد. توئیت جواد ظریف و اظهارات بعیدی نژاد سفیر رژیم در لندن، که پس از فضیحت بسته شدن حساب‌های اینترنتی رژیم، سعی داشتند ورق را به‌ویژه در آلبانی علیه مجاهدین برگردانند، جای تردید باقی نگذاشت. در اواخر دیماه گذشته، به دنبال فراخوان وزیر خارجه آمریکا به در میان گذاشتن پرسش‌ها و مطالبات مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی، ارتش سایبری آخوندها با هزاران توئیت با اسامی گوناگون به‌ویژه «ری‌استارت» ازشهرهای مختلف کشور برای لجن‌پراکنی علیه مجاهدین و مقاومت ایران بکار پرداخت که شمار آن دست کم به ۷۰۰ هزار توئیت و کامنت رسیده است.
اجلاس شورا در ادامه بحث‌های دو روزه تاکید کرد که زمان نامگذاری تمامیت اطلاعات و سپاه آخوندها در لیست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا فرا رسیده است. دیپلمات تروریست‌ها و عوامل و مزدوران و کاربران این رژیم در هر لباسی که هستند باید محاکمه و مجازات و اخراج شوند.
شورا حمایت همه جانبه از کانون‌های شورشی و شوراهای مقاومت را که بال‌های مکمل صنفی، اجتماعی و سیاسی کانون‌های شورشی هستند، یک وظیفه مبرم میهنی دانست و به گسترش مقاومت و اعتراض در همه اشکال آن در برابر دیکتاتوری دینی و حمایت و پشتیبانی از حرکت‌های اعتراضی همه اقشار مردم ایران فراخوان داد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ بهمن