رژیم آخوندی – خانه سازی در سوریه با وجود میلیون ها بی خانمان در ایران


درحالیکه میلیون ها ایرانی از نبود مسکن در سخت ترین شرائط ممکن روزگار بسر میکنند و در حالیکه روزانه بر صف کارتن خواب ها، غار و یا گورخواب ها در بزرگ شهرها افزوده می شود و یا بیش از یک و سال نیم است که مردم محروم در مناطق زلزله زده در استان های غرب کشور بدون هرگونه سرپناهی و در سوز و سرما ودر چادرهای نمور، به انتظار کمک های دولت فاسد آخوند روحانی نشسته اند، رسانه های رژیم از «ساخت ۲۰۰ هزار خانه» درسوریه خبرداده اند!

دراین رابطه یک کارگزار رژیم در بخش «انبوه سازان» ضمن پرده برداشتن از توافق بعمل آمده میان دیکتاتوری خامنه ای و بشار اسد خون ریز، می گوید: «در چهاردهمین نشست اقتصادی ایران و سوریه، تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی امضا شد. قرار است این خانه‌ها در قالب شهرک‌هایی در دمشق ساخته شوند». (سایت حکومتی انتخاب ۶ اسفند ۱۳۹۷)

واقعیت در لابلای این توافق را نخست باید در سیاست ها مخرب ولی فقیه در منطقه و کشورهای همسایه جستجو نمود، امری که پس از ضربات سنگین نظامی به سپاه و چشم انداز اخراج این جریان سرکوبگر از سوریه، اکنون خامنه ای را برآن داشته با هر طریق ممکن جای پای نیروی ترویستی قدس در این کشور مصیبت زده را با راه اندازی «پروژه های عمرانی، خانه سازی، برق، آب و یا راه سازی» سفت نماید.

ثانیا اجرای چنین پروژه های ضد ملی که هزینه های سنگین آن از جیب مردم و درآمد های ملی هزینه می شوند، دهن کجی آشکار حکومت به میلیون ها ایرانی فقیر و فلاکت زده است که کمرشان اکنون در صف های طولانی مایحتاج عمومی، ارزاق و حداقل های معیشتی در حال خرد شدن می باشند.
برای نمونه یک گزارش بین المللی پیشتر از وجود تنها “۲۰ هزار کارتن خواب «در پایتخت سخن به میان آورده بود و تازه ترین داده های حکومتی از مناطق زلزله زده حاکی از آن هستند که تنها در سرپل زهاب بیش از “۳۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده» همچنان به حال خود رها شده اند.
در نمونه ای دیگر خبرگزاری حکومتی مهر (۲۶ ابان ۱۳۹۶) نیز طی گزارشی از وجود «بی خانمانی ۱۲ هزار خانواده در زلزله کرمانشاه» خبرداده بود.

براین اساس و با نیم نگاهی به منظر شهرها و روستا های کشور با زیر شبکه های فرسوده، نبود مسکن و سرپناه برای قریب ۶۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر و یا وجود انواع و اقسام آسیب های اجتماعی که در منطق طبیعی خود به بروز «کارتن خوابی، حاشیه نشینی، آلونک نشینی، گور خوابی، لوله خوابی و یا پارک خوابی» را برده است، تماما واقعیت هایی هستند که به یقین حاکمان فاسد و غارتگر آخوندی برآنها اشرف دارند.

این گزارش در ادامه به کمک های مالی ولی فقیه به دیکتاتوری بشار اسد اعتراف کرده و می افزاید: «ایران در سال‌های گذشته کمک‌های مالی زیادی به سوریه کرده‌ است که از جمله آنها ایجاد دو خط اعتباری یک میلیارد دلاری و ۳.۶ میلیارد دلاری برای صادرات کالا به این کشور است».