ورشو- تظارات بزرگ ایرانیان - قبض روح شدن خامنه ای


به موازات برگزاری تظاهرات پرشکوه ایرانیان آزاده واشرف نشانان همزمان با اجلاس بین المللی ورشو که بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های خارجی داشته، اکنون حاکمیت ولی فقیه به هراس ودلشوره زائد الوضفی از نتایج آن افتاده است.

نخستین شخصی که به یقین از مجموعه تحولات آتی و آوار شدن سیل یک اجماع بین المللی علیه مطامع خود مطلع می باشد، همان ولی فقیه زهر خورده و طلسم شکسته می باشد.
خامنه ای بخوبی می داند که صرفنظر از نتایج این کنفرانس و همچنین با وجود حضور گسترده مقاومت ایران در صحنه که خود تائیدی بر «مشروعیت» این آلترناتیو در سطح بین المللی می باشد، به یقین تیک تیک ساعت برای سرنگونی نظام بصدا درآمده است.

ولی فقیه رژیم در تازه ترین موضعگیری و در حالیکه هراس خود را از تبعات این اجماع بین المللی پنهان نمی کرد، گفته است: رژیم آخوندی «به اصول خود به‌شدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان به‌شدّت حسّاس است». (خبرگزاری صدا و سیما ۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

بکارگیری واژه دشمن که طی یک سال گذشته و با آغاز قیام های مردمی به ترجیح بند تمامی سخنرانی های ولی فقیه تبدیل شده است، ترجمان همان «مردم و مقاومت ایران و کانون های شورشی» با خواسته های دمکراتیک برای «حقوق بشر، حاکمیت ملی و رسیدن به آزادی و حسن همجواری» در ایران آخوند زده می باشد.
همچنین این سخنان در حالی بیان می شوند که آخوند روحانی برای منحرف کردن موضوع «سیاست های مخرب رژیم» دراجلاس ورشو، با چشمک و چراغ زدن های مختلف، تلاش کرده است تا چنین وانمود نماید که گوئیا دیکتاتوری ولی فقیه تمایل به انجام مذاکرات با طرف های مقابل بویژه آمریکا را دارد.
خامنه ای که بر پاشنه آشیل رژیم برای هرگونه مذاکرات احتمالی بخوبی واقف می باشد، در این رابطه خطاب به رئیس جمهور دست نشانده خود پاسخ می دهد: «اینکه کسی گمان کند علت تحریم ها مقاومت و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه‌زدن بر پنجه‌ی گرگ است خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت‌زدگان داخلی صادر میشود، امّا منشأ آن، کانون‌های فکر و توطئه‌ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القاء می‌شودم. (همان منبع بالا)

بهرحال برگزاری تظاهرات بزرگ ایرانیان به موازات برگزاری یک اجلاس بین المللی که در آن بسیاری از کشورهای اروپا و حتی عضو در اتحادیه اروپا نیز شرکت کرده اند، خود بهترین بینه برای ایزولاسیون رژیم آخوندی است و سخن از اقبال مقاومت ایران دارد.
اشرف نشانان با حضور گسترده خود در ورشو، پیام بسیار روشنی را، هم به جهانیان و هم به رژیم آخوندی ساطع نمودند. این پیام همان «نه بزرگ» به کلیت نظام آخوندی و سرنگونی دیکتاتور مذهبی و همچنین نه به هرگونه ادامه سیاست مماشات می باشد.

دراین رابطه خانم رجوی در پیامی خطاب به جامعه بین المللی و ایرانیان آزاده در ورشو در این رابطه تاکید می کنند: «در ماه‌های اخیر برای مقابله با تروریسم و جنگ افروزی رژیم ولایت فقیه، علاوه بر آمریکا،‌ اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی علیه این رژیم اعمال کرده است؛ اما این کافی نیست و باید قاطع‌تر در مقابل این رژیم بایستند. می‌دانید که شورای ملی مقاومت ایران از سال ۱۳۶۰ خواهان تحریم تسلیحاتی و نفتی دیکتاتوری دینی بوده است.
همه می‌دانند که این غارتگری خود آخوندهاست که اکثریت جامعه ایران را به‌فقر وگرسنگی کشانده است. آخوندها در اصل از به‌هم خوردن تعادل حکومت‌شان نگران‌اند.
بنابراین ما باز هم تکرار می‌کنیم: نه یک فشنگ نه یک دلار نه یک بشکه نفت نباید در دست آخوندها باقی بماند.»