طرح خامنه ای- بن بست کشاندن خلع سلاح حزب الشیطان


درحالیکه روز بروز برابعاد اجماع بین المللی علیه مطامع مخرب دیکتاتوری ولی فقیه افزوده می شود و در حالیکه شورای امنیت ملل متحد در تازه ترین بیانیه خود خواستار «اجرای قطعنامه‌های این شورا در رابطه با خلع سلاح تمام گروه‌های مسلح در لبنان» گردیده است، رژیم آخوندی سراسیه وزیر خارجه خود را برای به بن کشاندن «خلع سلاح حزب الشیطان» به این کشور گسیل نمود.

شورای امنیت ملل متحد در این بیانیه تاکید کرده است: «شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار اجرای قطعنامه‌های این شورا در رابطه با خلع سلاح تمام گروه‌های مسلح در لبنان به طوری که هیچ سلاح یا سلطه‌ای به جز سلاح و سلطه دولت در این کشور وجود نداشته باشد.
بیانیه‌ای شورای امنیت با استقبال و ابراز خرسندی از تشکیل دولت اتحاد ملی لبنان که در تاریخ ۳۱ ژانویه، اعلام شد، این اقدام را یک گام مثبت برای ثبات این کشور دانست». ( سایت العربیه ۱۰ فوریه ۱۳۹۷)

در راستای طرح خامنه ای برای به بن بست کشاندن این بیانیه، وزیر خارجه در دیکتاتوری ولی فقیه در پاسخ به پرسشی «درباره احتمال کمک نظامی ایران به لبنان» گفت: » ایران آماده همکاری با این کشور در همه زمینه هاست». ( خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۱ بهمن ۱۳۹۷)

اما واقعیت در لابلای این جملات همان خواست رژیم آخوندی برای ارسال «سامانه های موشکی» به این کشور می باشد. براین اساس حاکمیت ولی فقیه تلاش دارد تا در سایه شکل گیری دولت جدید در لبنان که سرانجام پس از ۹ ماه کارشکنی های حزب الشیطان، تشکیل گردید، دست به دخالت های نظامی آشکار و همچنین تغذیه سلاح و موشک به نیروهای تروریستی دست نشانده خود، در این کشور بلا زده بزند.

براین اساس حسن نصرالله، رهبر این گروه تروریستی، پیشتر به نیابت از رژیم خوندی اعلام کرده بود تا لبنان از دیکتاتوری خامنه ای، سامانه پدافند هوایی بخرد. همچنین به گزارش سایت دویچه وله ( ۲۷ ژانویه ۲۰۱۹): «حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله پیش از آن تهدید کرده و گفته بود، حزب‌الله موشک‌های بسیار دقیقی از ایران دریافت کرده».

بسیاری از کارشناسان مسائل منطقه ای براین عقیده اند که با شکست رژیم در سوریه و ضربات نظامی سنگینی که نیروی تروریستی قدس در این کشور دریافت کرده و همچنین چشم انداز اخراج سپاه پاسداران از این کشور، اکنون نیاز شدید رژیم آخوندی به باز کردن جبهه دیگری در مجاورت سوریه، هرچه آشکار تر می شود.
براین اساس، منطقی و ممکن ترین وضعیت همان سروسامان دادن به نیروهای حزب الشیطان و پمپاژ این جریان تروریستی با پول، موشک و سامانه های آن می باشد، امری که در منطق نظامی خود می تواند پشتوانه ای برای صدور بنیادگرایی و تروریسم به کشورهای همسایه و اسلامی تلقی گردد.

کشورهای منطقه اکنون با چنین وضعیت مخربی دریمن و با تسلیح حوثی ها به موشک های بالستیک روبرو می باشند. بر این اساس از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که تلاش رژیم آخوندی، کپی برداری از سناریوی یمن و به تبع آن «سفت کردن» جای پای هرچه بیشتر برای نیروهای دست نشانده خود در لبنان می باشد.