اعتراف به واقعیتی بنام "فروپاشی نظام"

 

درحالیکه شهرهای میهنمان از دی‌ماه گذشته همچنان در شور و خیزش‌های مردمی بسر می‌برند و درحالی‌که هرروز بر ابعاد نارضایتی توده‌های به‌جان‌آمده، اعتصابات، تحصن‌ها و حرکات اعتراضی از سوی گسل‌های مختلف اجتماعی افزوده می‌گردد، تازه‌ترین داده‌ها از درون حکومت سخن از واقعیتی بنام “فروپاشی نظام" آخوندی رادارند.

هراس شخص خامنه‌ای از روند اوضاع و یا مواضع سخنگویان ولی‌فقیه در نمایشات جمعه، متولیان دولت و یا باندهای شکست‌خورده حکومت طی هفته‌های اخیر تماماً مهر تائیدی بر این واقعیت می‌باشند.
برای نمونه آخوند علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در مشهد در تازه‌ترین سخنانش می‌گوید: «دشمن می‌خواهد ماجرای سال ۸۸ را در سال آینده تکرار کند لذا باید با بصیرت تمام برای فتنه سال آینده در میدان حاضر باشیم و پای ستون دفاع از ولایت بایست». (سایت حکومتی همشهری ۶ دی ۱۳۹۷)

پیشتر نیز خامنه‌ای طلسم شکسته هراس دیکتاتوری مذهبی از سرنوشت محتوم نظام آخوندی را با جملاتی مانند “نقشه را برای سال ۹۸" کشیده‌اند، به بیرون ساطع کرده بود.
واقعیت در میان این جملات بدان معنا است که حکومت پاشنه آشیل خود که چیزی به‌غیراز “تنفر و انزجار عمومی" از کلیت نظام می‌باشد را به‌خوبی دریافته است.
بر این منطق باید گفت که مشکل مردم و مقاومت ایران با این رژیم خون‌ریز و سرکوبگر، مشکلی پایه‌ای و به‌یقین خارج از هرگونه رفرم و یا اصلاح‌طلبی و مدره بازی‌های قلابی می‌باشد. شعار توده‌ای “اصلاح‌طلب ، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا" که اکنون به یک شعار و خواسته محوری در شهرهای کشور تبدیل‌شده است، صدالبته تبلور این واقعیت‌ها می‌باشد.

همچنین ابعاد انزجار و فروریختن نظام آخوندی در جامعه اکنون به حدی است که حتی نزدیک‌ترین شرکای سابق حکومت نیز ضمن تبری جستن از ولی‌فقیه آن را به روشن‌ترین زبان به بیرون انتشار می‌دهند.
سخنان فائزه رفسنجانی، دختر رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از پایه‌گذاران این دیکتاتوری، بهترین بینه بر وضعیت درب‌وداغان و بی آیندگی خامنه‌ای می‌باشد.
وی در این رابطه به‌صراحت اعتراف می‌کند: «از دیدگاه من فروپاشی محتوایی اتفاق افتاده است و تنها فروپاشی ظاهری و فیزیکی اتفاق نیفتاده است و خیلی احتمال می‌دهم که این اتفاق بیافتد».

دختر رفسنجانی که هم خود و هم‌خانواده‌اش سالیان متمادی در بارگاه خلیفه ارتجاع دارای پست و مقام‌های مختلف حکومتی مانند «نمایندگی مجلس» بوده و به‌یقین از تاریکخانه بیت خامنه‌ای اطلاع مکفی دارند، به ابعاد سرکوب گسترده در جامعه اذعان کرده( سایت حکومتی سرپوش ۵ دی ۱۳۹۷) و با انگشت گذاشتن بر پاشنه آشیل رژیم می‌افزاید: «درست است با معترضین داخل خیابان دیگر برخورد فیزیکی مثل سال ۸۸ نمی‌شود ولی پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود، دادگاه‌ها، محکومیت‌های شدید مانند اخراج از کار، تحصیل و غیره در حال حاضر هر قشری را که می‌بینید، بالاخره یک عده از فعالین آن حوزه داخل زندان هستند. از کارگران گرفته تا معلمان، کامیون داران، فعالین حوزه زنان و محیط‌زیست، دانشجویان، ... و فعالین اقتصادی و آدم‌های مختلفی که یا داخل زندان هستند و یا حکم دارند که باید به زندان بروند».