رژیم آخوندی - تأمین منابع مالی از طریق گروه‌های تروریستی

 

درحالی‌که حلقه تحریم‌ها هرروز بر گردن دیکتاتوری خامنه‌ای تنگ‌تر و درحالی‌که دور دوم تحریم‌ها علیه سیاست‌های مخرب تروریستی و بنیادگرایانه رژیم طی هفته‌های آینده درراه می‌شوند، سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود از تلاش حکومت آخوندی برای دستیابی به منابع مالی با کمک گروهای تروریستی خبر داده است.

این گزارش تأکید می‌کند که این بار قرعه بنام « گروه الشباب» در شاخ آفریقا افتاده که با رژیم آخوندی دست به معاملات غیرقانونی « زغال» زده است. بنا برداده های سازمان ملل که بخش‌هایی از آن را خبرگزاری فرانسه ( ۱۳ اکتبر ۲۰۱۸) انتشار داده: از ماه مارس ٢٠١٨، مقصدهای اصلی زغال سومالی مناطق آزاد کیش و قشم بوده است.
این قاچاق با اتکا به مدارک جعلی انجام می‌گیرد که در آن مبدأ زغال، کشورهای غنا، ساحل‌عاج و کومور نوشته‌شده است. سپس در بندرها ایرانی، پس از نصب اتیکت " ایران"، کالاها به‌طرف امارات متحد عرب و عمان فرستاده می‌شود».

گروه الشباب که شاخه‌ای از القاعده در شاخ آفریقا می‌باشد, در فهرست سازمان تروریستی آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا قرار دارد و بر اساس مصوبات ملل متحد، هرگونه مراوده، تجارت و یا تبادلات بازرگانی و مالی بویژه درزمینهٔ « تجارت زغال» با این گروه ممنوع می‌باشد.
بدین‌سان ملاحظه می‌شود که چگونه دیکتاتوری خامنه‌ای برای دستیابی به منابع مالی و دور زدن تحریم‌ها، نه‌تنها مصوبات سازمان ملل متحد را نقض کرده است، بلکه فراتر از آن زمینه‌های پول‌شویی و کمک به گروه‌های تروریستی و به‌تبع آن رشد و ترویج تروریسم تا شاخ آفریقا را فراهم می‌آورد.

پیشتر نیز دوایر اطلاعاتی در غرب از همکاری‌های مستقیم رژیم آخوندی با جریان القاعده خبر داده بودند. ورود غیرقانونی فرماندهان و سرکردگان این گروه به ایران، اقامت در خانه‌های امن و تحت نظارت سپاه در تهران و یا عبور دادن آنان از مرزهای غربی کشور برای صدور تروریسم، تنها گوشه کوچکی از این فعالیت‌های مخرب رژیم آخوندی می‌باشند.

این گزارش در ادامه به درآمدهای حاصله از معاملات زغال با رژیم آخوندی پرداخته و می‌افزاید: « طی سال ٢٠١٧، حدود ٣٫۶ میلیون کیسه زغال صادراتی در سومالی تهیه‌شده که « حداقل ٧٫۵ میلیون دلار» برای گروه شباب درآمد داشته است. بر اساس ارزیابی کارشناسان سازمان ملل، گروه شباب از هر کیسه زغال ٢٫۵ دلار "عوارض" می‌گیرد».

فعالیت‌های مخرب رژیم آخوندی درزمینهٔ پول‌شویی و قاچاق کالا و یا مواد مخدر همواره یکی از سیاست‌های مخرب حکومت برای کسب منابع مالی بوده است. پیشتر تلویزیون اسکای نیوز در گزارشی با اشاره به سرپل‌های رژیم در لبنان و همکاری با حزب الشیطان، گزارش کرده بود: « حزب‌الله لبنان فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت را به مرکزی برای قاچاق مواد مخدر، سلاح و عناصر مسلح رژیم ایران تبدیل کرده است».

همچنین یک گزارش تحقیقی منتشرشده توسط "پولیتیکو" اعلام کرده است : “ تحقیقات اداره مبارزه مواد مخدر آمریکا تحت عنوان پروژه "کاساندرا" از سال ۲۰۰۸، و با کمک ۳۰دستگاه امنیتی داخلی و خارجی، آغازشده بود تا در مورد شبکه جنایتکار قاچاق کوکائین و سلاح و پول‌شویی گروه حزب‌الله تحقیق کند. شبکه قاچاق حزب‌الله میلیاردها دلار را پول‌شویی می‌کرده است». ( سایت مجاهدین خلق ۲۷ خرداد ۱۳۹۷)