بحران روابط دیپلماتیک رژیم با جامعه بین‌الملل



موضوع شکست توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی بزرگ ایرانیان از سوی دوایر اطلاعاتی دیکتاتوری خامنه‌ای اکنون به بحرانی بزرگ در روابط دیپلماتیک رژیم آخوندی با بسیاری از کشورها، از جمله با بزرگترین شریک تجاری آن یعنی اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

شاید آن زمان که شورای امنیت ملی تحت ریاست آخوند روحانی تصمیم به اتخاذ این عمل جنایتکارانه را گرفت، هرگز به تبعات مخرب این عمل تروریستی فکر نمی‌کرد و به مانند سنوات قبلی بر این باور غلط بود که این بار نیز خواهد توانست در سایه موشک‌پرانی و قدرت‌نمایی‌های پوشالی منطقه‌ای، سرکوب داخلی و همچنین در سایه دیپلماسی مماشات به دستاوردی بزرگی بنام «حذف مجاهدین پس از انتقال بزرگ به آلبانی» نائل آید!
اما خامنه‌ای زهر خورده و طلسم شکسته یکبار دیگر به عینه دید که دست بر قضا چرخش اوضاع داخلی و قیام مردمی از یک‌سو و همچنین چرخش سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هرگز چنین میدانی را به وی و دولت «تدبیر و امید» نخواهد داد.

برای نمونه وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با اشاره به این واقعیت تأکید کرده است: «حمله خنثی شده ویلپنت ضرورت یک رویکرد سختگیرانه در روابط با ایران را تأیید می‌کند». (رادیو بین‌المللی فرانسه ۲ اکتبر ۲۰۱۸)
همچنین دریک بیانه مشترک، سه وزیر خارجه، داخله و دارایی این کشور در فاصله کوتاهی پس از انسداد اموال و دارایی‌های وزارت اطلاعات در فرانسه، اعلام کردند: «این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک ما، نمی‌تواند بدون پاسخ باشد». (همان منبع بالا)

در این رابطه خانم مریم رجوی ضمن استقبال اصولی از این اقدام و به‌ویژه بیانیه دوم اکتبر وزرای کشور، خارجه و اقتصاد و دارایی فرانسه، آن را «واکنش به‌جا و ضروری در برابر اقدامات تروریستی «فوق‌العاده وخیم» اطلاعات ملایان در خاک این کشور توصیف کرد».

اما واقعیت در لابلای این تصمیمات وجود همان بحران رشد یابنده علیه مطامع تروریستی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهن امان می‌باشد که متاسفانه تا به امروز در سایه سیاست مخرب مماشات بر آن چشم‌پوشی شده بود. بدین سان خامنه‌ای تمامی حمایت‌ها از باقی مانده برجام و یا اعطاء کمک‌های اقتصادی و مالی را به مثابه دریافت «چک سفید» برای ادامه سیاست‌های مخرب خود ارزیابی نموده و آن را چراغ سبزی برای ادامه ترور، بلوا، شلیک موشک و صدور بنیادگرایی می‌داند.

در راستای تقابل با این سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی اکنون نزدیکی هرچه بیشتر میان آمریکا و اروپا و همچنین کشورهای منطقه‌ای به یکدیگر برای پیدا نمودن راهکارهای مناسب و مبارزه با پدیده شوم تروریسم، موشکی و منطقه‌ای آخوندی پیش‌بینی می‌شود و بدین سان حلقات فشار بر دیکتاتوری ولی فقیه تنگ تر خواهد شد.
نمونتا شورای امنیت ملی آمریکا در توئیتی ضمن استقبال از این اقدام فرانسه تأکید کرده است: «توقیف دارایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی و دو مأمور اطلاعات در واکنش به «طرح حمله به همایش مجاهدین خلق» در پاریس صورت گرفته است. فرانسه با این کار دست به اقدامی قوی علیه توطئه ناموفق تروریستی رژیم ایران در پاریس زده است. رژیم تهران باید بداند که با این رفتارهای شرم‌آورش مدارا نخواهد شد». (سایت مجاهدین خلق ۱۱ مهر ۱۳۹۷)