بحران آب در حاکمیت خامنه ای – خوزستان در حال مرگ

افزایش تنش شدید آبی در ایران تحت حاکمیت خامنه ای که به بروز خشکسالی گسترده در بیش از ۷ استان کشورانجامیده، اکنون قدیمی ترین و زرخیز ترین استان ایران یعنی خوزستان را در آستانه مرگ کامل قرارداده است.

ابعاد این وضعیت وخیم همان بروز خشکسالی گسترده، تبدیل زمین های زراعی به شورزار و راه افتادن توفان های شن و نمک در بسیاری از شهرهای جنوبی میهن امان می‌باشد.
یک فعال محیط‌زیست ضمن اعتراف به ابعاد فاجعه کشاورزی در خوزستان می‌گوید: «انتقال آب از سرچشمه رودهای کارون و کرخه باعث یک فاجعه زیست‌محیطی در قرن اخیر شده و به جرات می‌توانم بگویم که صد هزار هکتار نمک‌زار فقط در ۶ ماهه گذشته ایجاد شده که به سمت نخلستان‌ها در حرکت است و ما متاسفانه با مرگ چندمیلیون نخل و پایان قصه‌ای به نام نخلستان در خوزستان مواجهیم».

همچنین روند مخرب بحران آب در کشور در حالی است که اکنون با افزایش شدید گرما به مرز ۶۰ درجه، بسیاری از مردم در مناطق ضربه‌پذیر مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، استان‌های جنوبی و همچنین خوزستان به دلیل نبود آب و زیربناهای آب‌رسانی با مشکلات سلامتی و انواع و اقسام بیماری‌ها گوارشی، پوستی، چشم و یا سرطان روبر رو شده‌اند.
مصرف آب‌های آلوده از بسترهای مملو از میکروب و باکتری، نبود آب تصفیه شده، ورود فاضلاب‌ها به رودخانه‌ها و معابر آبی و یا استخراج آب از چاه‌های غیراستاندارد تنها گوشه‌ای از پازل محرومیت و حرمان مردم مین امان در این بخش‌ها می‌باشد
.
داده‌های قطره‌ای رژیم نیز از وجود چنین وضعیتی در بزرگ شهرهای کشور به‌ویژه در پایتخت، اصفهان، مشهد و یا خطه مازندران خبر می‌دهند. بر این اساس دولت آخوند روحانی مردم را تهدید کرده است که در صورت عدم همکاری با وزارت نیرو و پائین آوردن مصرف خانگی، دست به «سهمیه‌بندی» آب در بزرگ شهرها خواهد زد.

یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به وجود بلبشو و سوء مدیریت در حاکمیت آخوندی نوشت: «عملکرد مدیران ناکارآمد باعث بروز فاجعه در خرمشهر و آبادان شده و مردم با کمبود آب تصفیه و بیماری‌های پوستی و گوارشی دست و پنجه نرم می‌کنند». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۵ تیر ۱۳۹۷)

به موازات این وضعیت بحرانی باید به سیاست‌های مخرب رژیم فاسد و غارتگر آخوندی در زمینه صدور آب این منطق به کشورهای حاشیه خلیج فار س و یا عراق اشاره نمود. پخش اخبار متعدد در شبکه‌های اجتماعی از پمپاژ و صدور آب آشامیدنی از طریق خوزستان به خارج از کشور که خشم و تنفر مردم را برانگیخته است، اکنون به منبع درآمدهای هنگفت برای دیکتاتوری ولی‌فقیه و ارگان‌های فاسد و مافیایی آن تبدیل شده است.
بحران بی‌آبی در خوزستان به حدی است که یک فعال زیست‌محیطی ضمن اشاره به طرح‌های غارتگرانه سپاه در این خوزستان می‌افزاید: «طرح الغدیر بزرگترین طرح آبرسانی کشور با پیمانکاری اصلی قرارگاه خاتم سپاه است که از سال ۱۳۸۷ با هدف تامین آب شهرها و روستاهای خوزستان اجرا شده است. این طرح با رقم ۱۳۰۰ میلیارد تومان قرار بود سه ساله به اتمام برسد که از آغاز آن تا کنون ۹ سال گذشته است».