بانک‌های بزرگ اروپایی نیز به تحریم‌ها می‌پیوندند!

درحالیکه دستگاه‌های تبلیغاتی در دیکتاتوری ولی‌فقیه تلاش دارند تا موضوع گسترش تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی در اروپا را «کم‌اهمیت» نشان داده و بدین‌سان ابعاد روبه رشد آن را پنهان نمایند، اما داده‌های بین‌المللی به‌ویژه در اتحادیه اروپا سخن از روند روبه رشد پیوستن شرکت‌ها، موسسات و کارتل های نفتی وهمچنین بانک‌های اروپایی به تحریم‌های آمریکا را دارند.

در تازه‌ترین نمونه‌ها باید به ورود بانک‌های بزرگ اروپایی مانند «بانک مرکزی آلمان، بانک بی پی سی سوئیس» به تحریم‌ها و همچنین علائم پیوستن بانک‌های دیگری مانند «دویچه بانک و کومرز بانک در آلمان» به شرکای مالی خود در اتحادیه اروپا اشاره نمود.

در این رابطه بزرگترین بانک اروپایی که مقر آن در سوئیس می‌باشد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «ما از هشتم ماه مه ۲۰۱۸ انجام هر مبادله مالی جدیدی را به تعلیق در آورده‌ایم و دوره کاهش حضورمان را در چارچوب اطلاعیه دفتر دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا آغاز کرده‌ایم». (واشنگتن‌تایمز ۱۱ خرداد ۱۳۹۷)

همچنین سایت حکومتی تابناک (۷ خرداد ۱۳۹۷) نیز در مطلبی ضمن اعتراف به وضعیتی مشابه برای بانک‌های بزرگ آلمانی نوشت: «نشانه‌ها حاکی از آن است که نهادهای مالی بزرگ آلمان با توجه به مجازات‌های اعمال شده در خصوص نقض تحریم‌های آمریکا در حال امتناع از معامله با ایران هستند. به طور مثال، بانک‌های بزرگ آلمان مانند دویچه بانک و کومرز بانک پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ به دلیل مبادله با ایران به طور قابل توجهی جریمه شدند از معامله با این کشور دست کشیدند و اکنون دیگر نهادهای عمده ی مالی هم ممکن است که روند مشابهی را در پیش گیرند».

به موازات این روند روبه رشد که به یقین دستگاه مالی و پولشویی ولی‌فقیه برای صدور تروریسم و بنیادگرایی را هدف قرار داده است، باید به چشم‌انداز وضعیت تیره و تار رژیم در شبکه ارتباطات مالی جهانی یا «سوئیفت» اشاره نمود.
درحالیکه رژیم آخوندی با گذشت دو سال از قبول تسلیم‌نامه اتمی، همچنان در «صف نوبت» برای ورود کامل به شبکه ارتباطات مالی بین‌الملل ایستاده است، تازه‌ترین خواسته‌های دیکتاتوری خامنه‌ای از اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، دادن «تضمین» برای حفظ این کانال ارتباط مالی می‌باشد.

 یک کارشناس مسائل مالی رژیم با اعتراف به این واقعیت می‌نویسد: «آنچه که مورد خواست ما است تضمین ملموس در مورد تداوم برجام و منافع اقتصادی ایران خواهد بود که یکی از آنها سوئیفت است. اگر قرار است اروپا تضمینی به ایران بدهد باید در حوزه بانکی سوئیفت را نیز نگه دارد و این حداقل خواسته ایران در برجام باید باشد». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶ خرداد ۱۳۹۷)

به موازات این وضعیت بحرانی برای بانک‌ها و دستگاه مالی رژیم، داده‌های حکومتی نیز تماما اذعان به حجم ناچیز ارتباطات مالی بانک‌ها و موسسات مالی رژیم از طریق «سوئیفت» دارند. گزارش فوق در ادامه با اشاره به ابعاد ناچیز ترددات مالی رژیم آخوندی در این شبکه جهانی می‌افزاید:«آخرین آماری که به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد نشان می‌دهد تا قبل از اعمال تحریم‌ها تعداد پیام‌های ردوبدل شده ایران در سوئیفت در سال ۱۳۹۰ به حدود ۹۲ هزار مورد می‌رسید، اما این روند در سال‌های تحریم به صفر رسیده است که بعد از توافقات هسته‌ای برجام و برداشته شدن تحریم سوئیفت، در سال ۱۳۹۵ حدود ۵۸ هزار پیام مبادله شده است». (همان منبع بالا)