توپ توخالی ولی‌فقیه با «شش شرط»!

پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا با اعلام «۱۲ ماده»، سیاست نوین این کشور علیه مطامع دیکتاتوری ولی‌فقیه در زمینه‌های اتمی، پروژه‌های موشکی، صدور تروریسم و بنیادگرایی و همچنین در حمایت از مبارزات مردم ایران را اعلام کرد.

روز گذشته ولی‌فقیه زهر خورده برای روحیه دادن به نیروهای به‌شدت ضربه خورده و هاج و واج حکومتی، پرچم سفید برای مذاکره با اروپا را با بیان «شش شرط» به بیرون ساطع نمود.

به گزارش سایت خامنه‌ای این شش شرط عبارتند از «صدور قطعنامه علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل»، مطرح نشدن برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران در مذاکرات، تضمین تجارت از سوی بانک‌های اروپایی، تضمین فروش کامل نفت، جبران بدعهدی گذشته و مقابله با تحریم‌های آمریکا!.
این هارت و پورت ها در حالی بیان می‌شود که ولی‌فقیه زهر خورده و طلسم شکسته اکنون در بن بستی مرگبار در تله مردم ایران و جامعه بین‌المللی گیر افتاده است. نحوه و زمان بیان این شروط ترجمان این واقعیت است که برخلاف تمامی دود و دم های گذشته مبنی بر «آتش زدن برجام»، وی اساسا هرگونه مذاکره با تنها طرف باقی مانده در برجام را نه تنها منتفی نمی کند، بلکه فراتر از آن اعتراف کرده است که «باید ثابت کنند امروز آن بی‌صداقتی و بدعهدی را نخواهند داشت».

وضعیت به‌قدری برای کلیت نظام آخوندی بغرنج و میدان بازی برای حکومت به‌قدری تنگ شده است که تداوم بحران شکست برجام در درون رژیم به بروز شقه و درگیری‌های باندی کشیده شده است. در حالیکه باند روحانی به‌عنوان متولی «گفتگو» با طرف‌های خارجی تنها راه چاره را در تداوم «زهر خوران» موشکی و منطقه‌ای می‌بیند، باند مقابل تلاش دارد تا با اهرم شانتاژ، تروریسم و موشک‌پرانی به تقابل با تبعات منطقی این موج جهانی برخیزد.

در چنین وضعیتی اما این واقعیات سرسخت در بیرون از رژیم هستند که خود را بر دیکتاتوری مذهبی دیکته می‌کنند؛ زیرا خروج از برجام آنهم از سوی رژیم به معنای «رفتن پرونده اتمی» حکومت به شورای امنیت و در پی آن کشیده شدن ماشه «بند ۷» می‌باشد که در منطق خود می‌تواند به هرگونه تقابل غیرسیاسی و غیر دیپلماتیک راه ببرد. بر این منطق است که ولی‌فقیه زهر خورده اکنون چاره و راهکار دیگری به‌جز ماندن در «برجام مرده» را ندارد.

همچنین اعلام این شروط از سوی یک ولی‌فقیه شکست خورده خود گویای آن است که خامنه‌ای همچنان بر کارت اروپا امیدوار است و تلاش دارد تا در شکاف ایجاد شده میان اتحادیه اروپا و آمریکا سیاست‌های مخرب خود را به پیش ببرد. این وضعیت به‌غایت شکننده در حالی است که اتحادیه اروپا هفته گذشته دست رد بر سینه ولی‌فقیه زد و از دادن هرگونه «تضمین» به رژیم آخوندی برای تداوم «مرحوم برجام» خودداری نمود.