نافرجامی برای دیکتاتوری خامنه‌ای!

با اعلان خروج رسمی ایالات متحده از توافق اتمی وین و به تبع آن چشم انداز راه افتادن تحریم‌های سنگین علیه مطامع دیکتاتوری ولی‌فقیه و به‌ویژه سپاه پاسداران، نفت، اقتصاد و دستگاه مالی حکومت اکنون بسیاری از ناظران مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بر این نکته متحد القول هستند که توافق نیم‌بند موسوم به برجام در کلیت اش نه تنها به خواسته‌های خود طی دوسال گذشته نزدیک نشده است، بلکه در یک روند مخرب، دیکتاتوری هار مذهبی را هرچه بیشتر در زمینه‌های صدور تروریسم، کشورگشایی و راه‌اندازی پروژه‌های موازی مانند موشکی جری‌تر کرده است.

به یقین اعلام خروج آمریکا از برجام ضربه مهلکی به سرمایه‌گذاری‌های خامنه‌ای برای رسیدن به «پول‌های» بادآورده می‌باشد. سخن از درآمدهای صدها میلیاردی است که نه در راستای توسعه، آبادانی، رشد و شکوفایی کشور، بلکه به مصرف خرید و تولید سلاح، حمایت از گروه‌های تروریستی و بنیادگرا و یا کشورگشایی مصرف شده‌اند.
ولی‌فقیه زهر خورده که همواره خود از حامیان اصلی، اما پشت پرده این توافق می‌باشد، به اشتباه بر این باور بود که با ادامه سیاست استمالت و رسیدن به برجام، دنیا منبعد بر چرخ «ولایت» خواهد چرخید و بدین سان رژیم آخوندی با تهدید، ترور، ارعاب و گروگانگیری در وضعیتی قرار خواهد گرفت تا در خفا سیاست‌های مخرب خود را به پیش ببرد.

بر این منطق و با نیم نگاهی به داده های قطره‌ای رژیم طی دوران بی‌خاصیت برجام ملاحظه می‌شود که خامنه‌ای برخلاف روح قرارداد اتمی، تنها طی دو سال گذشته حداقل ۲۳ آزمایش موشک‌هایی بالستیک میان و دوربرد انجام داده است.
در این رابطه سایت صدای آمریکا (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷۹ می‌نویسد: «نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایران از زمان حصول توافق جامع هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در ژوئن ۲۰۱۵ تاکنون حداکثر ۲۳ پرتاب موشک بالستیک انجام داده است».

این آزمایش‌ها که اکنون به دلیل فشار کشورهای غربی ظاهراً در ایران متوقف شده‌اند، خود را در بستر دیگری بنام «یمن و یا سوریه» به نمایش گذاشته اند. بدین سان ولی‌فقیه زهر خورده به موازات صدور بنیادگرایی، اکنون میادینی بنام کشورهای همسایه را به مناسب‌ترین بستر برای آزمایش سلاح های تولید شده و به‌ویژه موشک‌های کپی برداری شده از صنعت کره شمالی تبدیل کرده است.
در این رابطه رئیس‌جمهور دیکتاتوری ولایت به‌صراحت اعلام کرده است: «هرچقدر بخواهیم سلاح و موشک تولید می‌کنیم، به کسی ربطی ندارد». (سایت یورو نیوز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)

واقعیت در ایران آخوند زده این است که برجام از روز نخست محکوم به شکست بود، زیرا این قرارداد در روند خود نه تنها به امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی ضریب نزد، بلکه با نیم نگاهی به داده ها، اکنون به‌خوبی می‌توان دریافت که وضعیت را به‌ویژه در منطقه خاورمیانه بغرنج‌تر و وخیم‌تر کرده است.
حال با شکست برجام، پیش بینی می‌شود که نقشه مسیر در منطق طبیعی خود راه به «راه حل سوم» خانم رجوی ببرد. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در این رابطه به‌صراحت اعلام کرده است: «همچنان که قیام سراسری دی ماه گذشته نشان داد، خواست عموم مردم ایران آزادی از ستم و استبداد دینی است. تغییر دموکراتیک در ایران اجتناب ناپذیر و ایران آزاد در چشم‌انداز است. پایان دیکتاتوری و فاشیسم دینی در ایران لازمه صلح و دموکراسی و امنیت و ثبات در منطقه است. این تنها راه پایان دادن به جنگ و بحران در منطقه و جلوگیری از یک جنگ بزرگتر است». (دبیرخانه شورای ملی مقاومت ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷)