زلزله‌زدگان عامدانه به فراموشی سپرده شده اند!

با گذشت بیش از پنج ماه از زلزله مهیب در استان های غربی کشور که با خود به تخریب بیش از هفت هزار روستا در استان های کردستان، کرمانشاه و بخش هایی از آذربایجان انجامید، همچنان میلیون ها تن از هموطن مصیب زده امان دراین بخش های کشور به حال خود رها شده اند.

این وضعیت وخیم انسانی در حالی است که دولت اخوند روحانی در تبلیغات دروغین حکومتی بکرات قول مساعدت های مالی، خدماتی و حتی تهیه اسکان و خانه برای زلزله‌زدگان داده است.
با نیم نگاهی به وضعیت اسفبار مردم این مناطق به‌خوبی می‌توان دریافت که تمامی وعده وعیدهای رژیم تا به امروز پوچ از آب درآمده و همچنان از هرگونه کمک‌های جدی که با آن مردم بتوانند زندگانی خود را سروسامان دهند، خبری نیست.

ابعاد خودکشی، مرگ میر در میان نوزادان، کودکان، سالمندان و یا زنان باردار به دلیل بیماری حاد، سرمازدگی، آنفولانزا و یا بروز انواع و اقسام اپیدمی‌ها، به‌واقع وجدان هر ایرانی را بدرد می‌آورد.

تازه‌ترین نمونه شیوع بیماری‌های مزمن و حاد در مناطق زلزله زده را یک گزارش حکومتی به نقل از معاون وزیر بهداشت رژیم اینگونه به تصویر کشیده است: «دمای هوا در سرپل ذهاب در فصل گرما به بیش از ۴۰ درجه افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل از شیوع بیماری و با و سالک در این مناطق بسیار نگران هستیم». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۲ فروردین ۱۳۹۷)

ترجمان این سخنان به معنای وخامت سیستم‌های بهداشتی، آب و برق‌رسانی و یا نبود شبکه‌های تصفیه فاضلاب در مناطق غربی کشور می‌باشد که در منطق خود مناسب ترین بستر را برای رشد و نمو چنین بیماری‌هایی فراهم نموده است.
همچنین این متولی «دولت تدبیر و امید» در ادامه نه تنها به دیگر خطرات جانی برای زلزله‌زدگان، بلکه به ناتوانی حکومت برای حل مشکلات مردم این منطق اعتراف کرده و می‌افزاید: «علاوه بر این دو بیماری باید احتمال عقرب گزیدگی و مارگزیدگی و همچنین سلامت و ایمنی آب را نیز در نظر گرفت. این موارد بسیار هشدار دهنده هستند و باید به صورت جدی به آنها توجه کرد. همچنین باید تاکید کرد که از دست وزارت بهداشت به تنهایی کاری بر نمی‌آید».

پیشتر نیز با آغاز فصل در دیماه گذشته رسانه‌های حکومتی از وجود «۸۵ هزار تن از مردم زلزله زده که عمدتا چادر بسر می بردند» خبر داده بودند. بر اساس ارزیابی‌های رژیم «۸۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی کاملا تخریب شده و ۵۰ هزار واحد نیز خسارت جدی دیده اند».
اکنون این سوال منطقی برای جامعه پدیدار گردیده که چرا حکومت دست به اجرای طرح‌های ضربتی برای تسکین دردهای مردم در این منطقه نمی‌زند. این وضعیت بحرانی در حالی است که رژیم آخوندی سالیانه صدها میلیارد دلار خرج بشار اسد خون‌ریز، حوثی‌های یمن و یا ساخت و ساز بیمارستان، خانه، مدرسه و اماکن مذهبی در عراق و لبنان می نماید.