درماندگی آشکار ولی‌فقیه!

سخنان اخیر ولی‌فقیه طلسم شکسته به مناسبت آغاز سال نو و ادعاهای مسخره وی در بسیاری از زمینه‌ها نه تنها موجب طنز و تمسخر میلیون‌ها کاربر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته، بلکه حتی در میان کارگزاران و خودی‌های حکومتی نیز موجی ازمتلک و را به راه انداخته است.

خامنه‌ای زهر خورده که طی دو ماه گذشته و با آغاز قیام مردم در بیش از ۱۴۲ شهر کشور با فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور» روبرو شده است، در یک دروغگویی آشکار مدعی شد: «آزادی فکر و آزادی بیان هست، هیچ کس به خاطر مخالفت با نظر حکومت مورد فشار و تعدی قرار نگرفته، هر کس ادعا کند دروغ گفته است.»! (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱ فروردین ۱۳۹۷)

به یقین بیان چنین جملاتی از سوی یک دیکتاتور خون‌ریز و جبار که شهره خاص و عام در سرکوب، جنگ‌افروزی، صدور تروریسم و بنیادگرایی است، مبین همان مثل «نعل وارونه زدن» از سوی حکومتی می‌باشد که تنها طی هفته‌های گذشته حداقل «۱۷ زندان سیاسی و عقیدتی» را در سیاهچال های قرون‌وسطایی حکومت و در زیر شکنجه به قتل رسانده است.
آمار وحشتناک اعدام‌ها در ایران تحت دیکتاتوری مذهبی، به موازات دستگیری‌های کور و افسارگسیخته از سوی گزمگان حکومتی، اعمال شکنجه و دواخور نمودن زندانیان، راه‌اندازی فضای امنیتی و نظامی، آدم‌ربایی، قتل، پروژه قتل‌های زنجیره‌ای در زندان‌های علیه زندانیان سیاسی، سانسور و فیلترینگ گسترده در اینترنت، نبود وکیل مدافع و شفافیت قضائی تنها گوشه‌هایی از پازل سرکوب در این رژیم می‌باشند.

در تازه‌ترین کیت گیلمورمعاون کمیسر عالی سازمان ملل از جمله تاکید شده است: «در این گزارش دبیر کل از میزان بالای اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی میکند. دبیر کل به‌شدت نگران است که حکم اعدام نوجوانان علیرغم اینکه در قوانین بین‌المللی شدیدا با آن مخالفت شده، کماکان در ایران ادامه دارد. پنج نوجوان مجرم در سال ۲۰۱۷ اعدام شدند و تا کنون نیز در سال جاری سه نوجوان اعدام شده اند» (سایت همبستگی ملی ۲ فروردین ۱۳۹۷)

همچنین بنا بر داده‌های بین‌المللی حداقل در سال گذشته ۵۷۰ نفر در ایران اعدام و تنها طی دو ماه گذشته از آغاز قیام بیش از ۸۰۰۰ نفر از قیام‌کنندگان دستگیر و روانه‌های زندان شده اند. بر این سیاق زندان‌های کشور اکنون مملو از زندانی سیاسی و عقیدتی، وکلا، نویسندگان، دانشجویان، کارگران، معلمان و مخالفان است و حکومت با اعمال سانسور و خشونت، فشار بی‌سابقه‌ای را بر روزنامه‌نگاران، وبلاگ نویسان، دگر اندیشان و اهل قلم اعمال کرده است.

ابعاد فضاحت سخنرانی اخیر ولی‌فقیه زهر خورده به حدی است که حتی گفته‌های وی مورد تمسخر و ریشخند قلم به دستان حکومتی نیز قرار گرفته است. یک روزنامه‌نگار وابسته به دولت آخوند روحانی در واکنش به ادعاهای ولی‌فقیه در توئیتی از جمله می‌نویسد: «رهبری تاکید کردند در کشور آزادی کامل بیان، فکر و انتخاب وجود دارد و کسی برای اظهارنظر تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد. خیلی عالی می‌شود برای اثبات عملی این گفته ایشان برای اولین بار یک نشست خبری برگزار کنند. خبرنگارانی مثل من سوالات زیادی از ایشان داریم، از جمله در همین حوزه آزادی بیان». (سایت العربیه ۲ فروردین ۱۳۹۷)