تحریم‌های جدید – عیدانه اتحادیه اروپا به خامنه‌ای!

با نزدیک شدن به پایان موعد ضرب العجل از سوی دولت ایالات متحده مبنی بر تصیمم خروج از توافق اتمی موسوم به برجام، علائم و نشانه های از بروکسل سخن از چشم انداز تصویب تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه پروژه های مخرب موشکی و همچنین دخالت‌های دیکتاتوری خامنه‌ای در سوریه را دارند.

به یقین در پشت انتشار این خبر از سوی خبرگزاری رویتر، سیاست نوینی از سوی اتحادیه اروپا برای نزدیکی به مواضع آمریکا و علیه مطامع رژیم آخوندی قابل لمس است، امری که در دنیای دیپلماتیک به معنای شکست سنگین استراتژی رژیم برای ایجاد شکاف میان این دوقاره محسوب می‌شود..

بر این سیاق در گزارش یادشده از جمله تأکید گردیده: «بریتانیا و آلمان و فرانسه پیشنهاد داده‌اند تحریم‌های جدیدی از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل برنامه موشکهای بالستیک و همچنین مداخلات این کشور در بحران سوریه وضع شود تا به این ترتیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا متقاعد به باقی ماندن در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی شود». (سایت یورونیوز ۱۶ مارس ۲۰۱۸)

واقعیت در پشت سیاست‌های مخرب موشکی و دخالت‌های مستقیم رژیم در سوریه را اکنون میلیون‌ها کودک سوری که در زیر بمب، ترور و کشتار قرار دارند و یا مردم یمن، عراق، لبنان و کشورهای همسایه با پوشت و گوشت و استخوان‌های خود لمس میکنند.
کشورگشایی خامنه‌ای و صدور بنیادگرایی به کشورهای منطقه اکنون بخشی جداناپذیر از سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی برای حفظ قدرت در تهران را تشکیل می‌دهد که متأسفانه قریب بیش از دو دهه و در سایه سیاست مماشات، شکل و فرم امروزی خود را یافته است.

بر این منطق دیکتاتوری مذهبی سرمایه‌گذاری استراتژیکی بروی اتحادیه اروپا برای حفظ این وضعیت مخرب انجام داده است. انعقاد قراردادهای کلان تجاری و اقتصادی و نفتی به همراه چشم‌پوشی عامدانه پاره‌ای از کشورهای عضو این اتحادیه علیه کشتار مردم ایران و نقض حقوق بشر را به یقین می‌توان در این راستا ارزیابی نمود.
اما به موازات این واقعیات باید به نیاز اتحادیه اروپا به نزدیکی هرچه بیشتر به آمریکا به‌ویژه پس از کنار رفتن سیاست مماشات در این کشور اشاره نمود.

بسیاری از کارشناسان به‌درستی بر این باور هستند که اتحادیه اروپا النهایه بین آمریکا و دیکتاتوری خامنه‌ای، به یقین اولی را انتخاب خواهد کرد. در این راستا التماس‌های وزارت خارجه رژیم به سه کشور اروپایی که: «تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نکنند» معنا و مفهوم روشن‌تری را به بیرون ساطع می‌کند (سایت دویچه وله ۱۷ مارس ۲۰۱۸)
بهرحال چشم انداز اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی که قرار است سند آن روز دوشنبه رسماً میان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه توزیع شود، قدمی در راستای سیاست نزدیکی میان دو ابرقدرت تلقی می‌شود.

همچنین این گزارش ضمن اشاره به ابعاد تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا تأکید دارد که تحریم‌ها عمدتاً علیه «فرماندهان و نظامیان» حکومت آخوندی بوده و از جمله شامل مواردی مانند «ممنوعیت سفر، مسدود شدن دارایی‌ها، ممنوعیت داد و ستد» و همچنین «تحریم‌های مالی» را شامل خواهند شد.