نقش سپاه پاسداران در صنعت نفت ایران

درحالیکه آخوند روحانی تلاش دارد تا برای بزک کردن چهره کریه ولایت و نقش ویژه سپاه سرکوبگر پاسداران در ساختار اقتصاد به‌شدت ضربه خورده کشور و به‌ویژه صنعت نفت، رشد اختاپوسی و نفوذ این ارگان تحت امر ولی‌فقیه را کم‌رنگ جلوه دهد، اما داده‌های حکومتی سخن از وضعیتی دیگر را دارند.

نقش بلامنازع سپاه پاسداران در هیبت «شرکت» پوششی و با قریب «۲۰۰ هزار» کارگر و کارمند و مستخدم به‌خوبی مبین ابعاد رشد نفوذ این ارگان بیت ولی‌فقیه در ساختار صنعت نفت ایران می‌باشد.
مضافا بر این وضعیت باید به افزایش سالانه بودجه تمامی ارگان‌های سرکوبگر رژیم از سوی دولت «تدبیر و امید» و به‌ویژه سپاه پاسداران، بسیج سرکوبگر و تمامی زیر شبکه‌های آن اشاره نمود که برای نمونه تنها طی سال آینده تا سقف «۴۴ درصد» افزایش بودجه را به ثبت رسانده است.

پاسدار عبدالهی سرکرده قرارگاه خاتم که متولی اصلی سپاه در بخش‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی در کشور می‌باشد، طی سخنانی گوشه‌ای از ابعاد اشتهای سیری‌ناپذیر این ارگان تروریستی و نقش سپاه در صنایع نفت را اینگونه به تصویر کشیده است.

وی به‌صراحت می‌گوید: «ستاره خلیج فارس یکی از بزرگترین پروژه‌های کلان کشور و پیشانی پیشرفت ایران محسوب می‌شود، پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینی به ابعاد ۷۰۰ هکتار قرار دارد و ۳۶۰ هزار بشکه هم ظرفیت فراورده این پالایشگاه است».

پاسدار عبدالهی سپس گوشه‌هایی از دست‌اندازی سپاه پاسداران بر روند تولید، صادرات و منابع نفتی را برملا می‌کند و می‌افزاید: «اولویت باید با بخش داخلی باشد لذا در بحث دریا شش، هفت دستگاه دکل دریایی داریم که تا عمق ۳۰ کیلومتری چاه‌ها را حفر می‌کنند». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۰ بهمن ۱۳۹۶)

بدین سان ملاحظه می‌شود که چگونه آخوند روحانی عامدانه می‌خواهد با سرهم‌بندی کردن دروغ‌های نجومی، مجموعه فشارهای بین‌المللی و به‌ویژه تحریم‌ها علیه نیروهای تروریستی رژیم و منابع درآمد آنها را از طریق فروش نفت گاز را لاپوشالی نماید.
ابعاد فضاحت گفته‌های آخوند روحانی به حدی است که این فرمانده سپاه سرکوبگر از وجود «۳۰ هزار میلیارد طلب» این ارگان از دولت آخوند روحانی خبر داده است.

وی همچنین به دیگر ابعاد فعالیت‌های کلان اقتصادی سپاه زیر سایه دولت آخوند روحانی اعتراف کرده و می‌افزاید: «در تهران مشکل ترافیک داریم به طوری که حجم بسیار بالایی از ماشین‌ها داخل تهران می‌شدند، با ایجاد کمربندی جنوب تهران این مشکل‌ها می‌تواند رفع شود، ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری بر عهده قرارگاه و ۳۰ درصد به عهده دولت است که تا پایان سال ۹۷ بخش عظیمی از این طرح انجام خواهد شد». (همان منبع بالا)

لازم به یادآوری است که قرارگاه خاتم بخشی از زیر شبکه‌های سپاه پاسداران می‌باشد که از فردای جنگ ضد میهنی ایران و عراق با هدف «آب‌رسانی، صدور نفت و گاز، پروژه‌های سدسازی، انتقال آب و نیرو و راه‌سازی» و به دستور ولی‌فقیه تأسیس گردید و اکنون به بزرگترین «پیمانکار برای پروژه‌های دولتی» تبدیل شده است.