غارت و چپاول به بهانه کمک به زلزله زدگان توسط رژیم

با گذشت قریب هشتاد روز از وقوع زلزله در مناطق غرب کشور وضعیت بخش بزرگی از مردم محروم در این مناطق همچنان بحرانی است.

ابعاد بی تفاوتی وبی عملی رژیم ولایت فقیه در رابطه با امداد رسانی و حل و فصل ساده ترین نیازهای زلزله‌زدگان به حدی است که حتی صدای متولیان نظام را نیز درآورده است. زلزله در استان‌های غربی کشور که به گفته متولیان حکومت در کل منطقه «۱۹۲۵ روستا و هفت شهرستان تخریب شده‌اند»!

همچنین بروز انواع و اقسام بیماری‌ها و به‌ویژه بیماری‌های حاد تنفسی مانند برونشیت و ریوی به موازات بروز بیکاری‌های عفونی، مرگ کودکان و نوزادان و نیز حداقل «۲۰» مورد خودکشی تنها گوشه‌ای از این وضعیت بحرانی را ترسیم می‌کنند. این وضعیت در حالی است که مردم ستم دیده در قریب ۷ استان زلزله زده از سوی ارگان های غارتگر حکومتی «دست به دست» می‌شوند.

بر این منطق یک نماینده مجلس حکومتی با اعتراف به این وضعیت بحرانی و نبود رسیدگی برای بهبود شرایط زندگی برای بخش‌های بزرگی از زلزله‌زدگان گفت: «۶۰ درصد زلزله‌زدگان در چادر زندگی می‌کنند». وی سپس می‌افزاید: «مسئولان به‌جای آن‌که در مسائل مربوط به موضوعات انسانی به فکر رفع مشکلات مردم باشند، به دنبال بهانه هستند تا مردم را از اسکان موقت و شرایط بعد از آن محروم کنند».

این بحران انسانی در حالی است که تا کنون حداقل ۵ کودک به دلیل نبود امکانات گرمایشی و پزشکی جان خود را از دست داده‌اند. زندگی در چادرهای نمور و فرسوده به موازات نبود زیربناهای بهداشتی، آب، برق و سیستم‌های گرمایشی تماما بر رشد و نمو این وضعیت وخیم ضریب زده است.

این کارگزار رژیم در ادامه با اشاره به وضعیت وخیم بیماران به‌ویژه بیماران کلیوی، می‌افزاید: «علاوه بر نوزادی به‌نام «محمد» و کودکی به نام «سارینا» که در مناطق زلزله‌زده دچار بیماری شدند، افراد دیگری هم هستند که بدون کلیه یا با کلیه پیوندی و بیمار زیر چادر زندگی می‌کنند. آنها با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که در سرما و زیر چادر گذران عمر می‌کنند. این افراد دیالیزی در معرض مرگ قرار می‌گیرند». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۱ بهمن ۱۳۹۶)

به موازات این بحران انسانی باید به نبود کانکس برای بخش بزرگی از زلزله‌زدگان اشاره نمود. پیشتر روزنامه حکومتی شرق از (۱۱ بهمن ۱۳۹۶) از وجود دستکم «۳۵ تا ۴۰ درصد زلزله‌زدگان» بدون کانکس خبر داده بود.

درحالیکه بسیاری از مردم به‌طور خودجوش به کمک هموطنان در مناطق زلزله زده شتافته و با کمک‌های مادی و مالی خود تلاش می‌نمایند تا مرحمی بر زخم‌های زلزله‌زدگان بگذارند، اما باندهای مافیایی رژیم همچنان مشغول «ملاخور» کردن این کمک‌ها می‌باشند.

خبرگزاری حکومتی ایلنا (۵ بهمن ۱۳۹۶) در این رابطه نوشته است: «فرماندار سرپل ذهاب درباره چگونگی هزینه کرد پول‌هایی که سلبریتی‌ها از مردم برای زلزله‌زدگان گرفتند، گفته هنوز در این رابطه ابهام وجود دارد و معلوم نیست این پول‌ها کجا هزینه شده‌اند».!