رژیم آخوندی - تامین منابع مالی از طریق قاچاق مواد مخدر

سالیان سال است که جامعه بین‌المللی و مقاومت ایران بدرستی بر نقش بلاواسطه دیکتاتوری خامنه ای در «قاچاق مواد مخدر و پولشویی» از طریق گروهای تروریستی وابسته به رژیم سخن می‌گویند.

دلائل و شواهد غیرقابل انکاری نیز در این زمینه تاکنون ارائه گردیده است که تماما مهر تائیدی بر سیاست راهبردی رژیم آخوندی برای تامین منابع مالی از این طریق دارند.

به یقین در صورت وجود یک سیاست منسجم و نبود مماشات، جامعه بین‌الملل در وضعیتی قرار می‌داشت تا هرچه زودتر از ادامه «قاچاق مواد مخدر» از سوی رژیم آخوندی ممانعت به عمل آورد. در سایه این سیاست بود که برای امتیاز دادن به دیکتاتوری ولی فقیه در زمینه قرارداد اتمی و راه اندازی برجام، پرونده‌های پولشویی و قاچاق رژیم یکی پس از دیگری به بایگانی تاریخ سپرده شدند.
پیشتر نیز نشریه پولیتیکو گزارش داده بود «مقام‌های ارشد وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و دادگستری آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با این امیدواری که حزب‌الله به عنوان همپیمان مهم منطقه‌ای ایران نقشی جدید در خاورمیانه ایفا کند، از دستگیری و اعمال تحریم علیه افراد مشکوک به فعالیت‌های بزهکاری در باندهای حزب‌الله جلوگیری کردند».

براین منطق مشاهده می‌شود که چگونه این سیاست مخرب تحت نام «کاساندرا» نه تنها دستان آلوده نیروهای وابسته به رژیم آخوندی را برای ارتکاب جرائم باز گذاشته، بلکه فراتر از آن ضمن دادن باج به خامنه ای خون ریز، زمینه را برای تامین منابع مالی بنیادگرایی مذهبی در خاورمیانه فراهم نموده است. به یقین بخش بزرگی از این منابع مالی در راستای سیاست‌های کشورگشایانه و حمایت از گروه های تروریستی رژیم در کشورهای منطقه و اسلامی هزینه می‌شوند.

نشریه پولیتیکو (۲۰ دسامبر ۲۰۱۷) در ادامه می‌افزاید: «دو جریان عمده قاچاق مواد مخدر، محموله‌های قاچاق را از دو مسیر به بازارهای مصرف هدایت می‌کردند. یکی از مسیرها، مواد مخدر را از آمریکای لاتین به سوی غرب آفریقا و سپس از آنجا به سوی اروپا و خاورمیانه روانه می‌کردند. مسیر عمده دیگر جریان مواد مخدر از ونزوئلا و مکزیک آغاز شده و مواد مخدر را به سوی آمریکا روانه می‌کردند. برخی از مسئولان و مأمورین پروژه "کاساندرا" به ارتباط بسیار نزدیک حزب‌الله با ایران در سازماندهی و هماهنگی این فعالیت‌های غیر قانونی اشاره کرده‌اند».

اکنون با چرخش سیاست در ایالات‌متحده، مشاهده می‌کنیم که پرونده های سیاست مخرب مماشات یکی پس از دیگری بازگشایی و بدین سان پرده از اهداف شوم خامنه ای برای حفظ منابع قدرت و مالی برداشته می‌شوند.
در تازه‌ترین نمونه آن خبرگزاری‌ها از به جریان افتادن پرونده قاچاق مواد مخدر از سوی یک سازمان تروریستی وابسته به رژیمم آخوندی یعنی حزب الشیطان خبر داده اند. وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گروه تحقیقاتی برای ردیابی شبکه قاچاق مواد مخدر و پولشویی حزب‌الشیطان وابسته رژیم آخوندی، تشکیل می‌دهد. در این رابطه «خبرگزاری رویتر به‌نقل از جف سشنز، گزارش داد وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات ویژه‌یی درباره شریان مالی این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران و استفاده از قاچاق مواد مخدر برای تأمین منابع مالی خود انجام خواهد داد». (سایت مجاهدین خلق ۲۲ دی ۱۳۹۶)