سیل حمایت‌های بین‌المللی از قیام مردم ایران

با اوجگیری قیام به‌حق مردم ایران علیه جور و ستم ولی‌فقیه و در حالیکه شهرهای میهن در آتش و دود و خون بسر می‌برند، اکنون جهانیان یکبار دیگر و به عینه حقانیت تنفر ملی مردم ایران از این رژیم خون ریز و جبار را می‌بینند.

مردم به جان آمده با شعارهای کوبنده «مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» آینه تمام قدی از خواسته ملی مبنی بر سرنگونی این رژیم را به نمایش گذاشته‌اند. فریادهای به‌حق ملتی دردمند که اکنون به پرتگاه فقر و فلاکت رانده شده ع اما غیرت و همت ملی اش برای رسیدن به حاکمیت مردمی، حقوق بشر و آزادی را همچنان سرلوحه حقوق حقه خود قرار داده است. بقول خانم رجوی: «مسن اشغال شده را می توان آزاد کرد». این جوهر و مضمون قیام مردم در بیش از ۷۰ شهر کشور می باشد.
در این راستا است که اکنون شاهد بپا خاستن شخصیت‌ها، سیاستمداران، نمایندگان و حامیان مقاومت در پارلمان‌های مختلف و انسان‌های دردمند به حمایت از این قیام ملی هستیم.

برای نمونه براد شرمن، نماینده مجلس آمریکا در پیامی نوشت: «اخبار مثبتی از خاورمیانه به گوش می‌رسد. مردم شجاع ایران به خیابانها آمده‌‌اند تا علیه حکومت سرکوبگر خود اعتراض کنند».

لرد برایان، نماینده مجلس اعیان در انگلیس نیز در بیانیه‌ای می‌نویسد: «من کاملا از پیام خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در حمایت از مردم شجاع ایران که جانشان از دست فساد و اختناق و سرکوب توسط رژیم و حمایتش از تروریسم در منطقه به لب آمده است، حمایت می‌کنم و آن را تایید می‌کنم».

در پیامی دیگر سناتور تام کاتن دراطلاعیه ای ضمن حمایت از قیام مردم مشهد تاکید کرد: «اعتراضات مشهد نشان داده که رژیمی که با انگیزه یک ایدئولوژی کینه و نفرت حرکت کند نمی‌تواند برای همیشه از یک پایگاه مردمی برخوردار باشد و ما بایستی از مردم ایران که خواهان ریسک کردن جانشان برای ابراز مخالفتشان اقدام کرده‌اند حمایت کنیم»

سفیر لینکولن بلومفیلد معاون سابق وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای با تلویزیون اسکای نیوز ضمن حمایت از قیام مردم ایران گفت: «این تظاهرات در چندین شهر برگزار شده است... رژیم ایران داراییهای مردم ایران را به هدر می‌دهد و برای شبه‌نظامیان حوثی و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به خودش هزینه می‌کند. همه این هزینه‌هایی که رژیم ایران در خارج در سوریه و عراق و یمن هزینه می‌کند، به هدر دادن اموال مردم ایران است. در ایران گرانی است ولی رژیم ایران به سوریه شبه‌نظامی می‌فرستد».

در پیامی دیگر که از سوی سناتور جان مک کین رئیس کمیته قوای مسلح سنای آمریکا انتشار یافت، وی با تاکید گفت: «ایالات متحده آمریکا در کنار تظاهرکنندگان شجاعی می‌ایستد که خواستار آزادی و صلح و پایان دادن به فساد در ایران هستند».

همچنین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نیز هرکدام در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن هشدار به دیکتاتوری خامنه‌ای بر حمایت از قیام مردم قهرمان ایران در بیش از ۶۰ شهر کشور تاکید کردند. برای نمونه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «گزارش‌ها از اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان ایرانی که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت‌های کشور برای تأمین مالی تروریسم در خارج به‌تنگ آمده‌اند، وجود دارد.
حکومت ایران باید به حقوق مردم از جمله به حق آزادی بیان آنها احترام بگذارد. جهان به نظاره نشسته است».