رشد فقر مطلق حاصل حاکمیت غارتگر و فاسد آخوندی!

رشد فقر و فلاکت طی یک دهه اخیر به یقین ریشه در سیاست‌های راهبردی نظام آخوندی دارد.

زیرا با وجود زیربناهای گسترده مالی در کشور، اما هزینه‌های سنگین رژیم برای پیشبرد سیاست‌های کشورگشایانه، صدور تروریسم و خرج‌های نجومی در عراق، سوریه، یمن و یا لبنان، دیگر «آهی در بساط» صندوق‌های مختلف ملی باقی نمی‌ماند تا آن را صرف هزینه‌های عمرانی و فقرزدائی جامعه نمایند.

ابعاد رشد فقر به‌ویژه در تازه‌ترین نمونه‌های آن «فقر مطلق» به حدی است که وضعیت در بسیاری از استان‌های به‌شدت ضربه خورده مانند ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاهان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، هرمزگان، خوزستان و یا سیستان و بلوچستان نه تنها از خطوط قرمز گذشته، بلکه به واقعیتی غیرقابل برگشت تبدیل شده است.
یک نماینده مجلس حکومتی اخیرا در سخنانی ابعاد فقر مطلق در ایران آخوند زده را اینگونه به تصویر کشیده است: «اگرچه هنوز آمار دقیق و واقعی از تعداد افراد و خانوارهایی که زیرخط فقر هستند، به دست نیامده اما در استان سیستان و بلوچستان حدود ۸۰ درصد مردم این استان زیرخط فقر قرار دارند». (خبرگزاری کومتی ایلنا ۲۴ آذر ۱۳۹۶)

با یک حساب سرانگشتی ترجمان این جملات به معنای وجود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان ما در این خطه سابقا زرخیز می باشد که اکنون با بحران تنگدستی، فقر و فلاکت دست و پنجه نرم می کنند، زیرا این استان ها بنابرداده های حکومتی دارای ظرفیت‌های بالایی در بسیاری از زمینه‌ها مانند بنادر و راههای آبی به خارج از مرزها، ماهیگیری، کشاورزی و یا دامداری می‌باشند.

حال به دلیل وجود حاکمیت فاسد و غارتگر ولی‌فقیه اکنون این استان ها نه تنها با خشکسالی های گسترده در زمینه آب، دریاچه هامون رودخانه هیرمند روبروشده، بلکه در نبود دلبستگی های ملی از سوی متولیان رژیم به کویری برهوت و بعضا خالی از سکنه تبدیل شده‌اند.

موضوع رشد فقر تنها به این چند استان ها بسنده نمی کد، بلکه به پایتخت و بزرگ شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نیز رسیده است. تمرکز سرمایه و قدرت در تهران که اساسا نبض بازار، اقتصاد، سیاست و پول و قدرت در کشور می باشد، به موازات بریز و بپاش های سران حاکمیت و به‌ویژه دولت آخوند روحانی برای سیاه نمایی و مساعد جلوه دادن وضعیت بحرانی فقر برای «مهمانان خارجی»، اکنون با رشد فقر در تهران خود را در قریب ۳ میلیون حاشیه نشین شهری، بیکاری و رشد آمار فقر مطلق به نمایش گذاشته است.

این کارگزار رژیم ضمن اعتراف به این وضعیت بحرانی می‌افزاید: «کسانی که در تهران زندگی می کنند باید درآمدی معادل چهارمیلیون تومان داشته باشند».
وی تاکید کرد: «کسانی که در تهران این میزان درآمد را نداشته باشند به‌طور حتم زیرخط فقر هستند. سه درصد خانوارهای ایرانی به دلیل هزینه‌های درمان نیز زیرخط فقر بوده و بسیاری از خانوارهای ایرانی اکنون زیرخط فقر قرار دارند».

پیشتر نیز پاسدار قالیباف در نمایش انتخابات ریاست جمهوری حکومت، پرده از وجود «۱۲ میلیون» فقر مطلق در کشور خبر داده بود.