آلزایمر دولت آخوند روحانی نسبت به ابعاد «قاچاق واردات»!

در حالیکه رسانه‌های حکومتی چندی قبل از وجود «۲۱ میلیارد دلار» قاچاق در نخستین دوره دولت «تدبیر و امید» خبر داده بودند، وزیر اقتصاد حکومت روز گذشته با به فراموشی زدن خود گفت: «هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی به کشور وارد نمی‌شود».!

ابعاد به سخره گرفتن دولت آلزایمری روحانی به حدی است که یک نماینده باند مقابل ضمن برملا کردن دستان آلوده حاکمیت در زمینه قاچاق کالا، گفت: «روزانه ۳۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود».

وی در ادامه به تبعات این بحران اشاره کرده و می‌افزاید: «وجود کالاهای قاچاق موجب شده تا نتوانیم برخی از شغل‌های فعلی را تثبیت کنیم؛ به عنوان مثال، وقتی واردات زیادی از کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت چینی به کشور صورت می‌گیرد که ارزان هم به فروش می‌رسند، دیگر برای تولیدکننده داخلی به صرفه نخواهد بود که تولید داشته باشد چراکه تقاضایی برای خرید کالاهایش وجود ندارد». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۸ آذر ۱۳۹۶)

ترجمان این جملات به معنای وجود باندهای مافیایی در حاکمیت فاسد ولی فقیه است که با دستان باز و با حمایت نهادهای دولتی و نظامی مانند سپاه، اطلاعات و شبکه‌های موازی دولتی دست به ورود اجناس بنجل به کشور زده و بدین‌سان یک «اقتصاد سایه» در حاکمیت را برپا نموده‌اند.

همچنین این وضعیت در حالی است که دولت آخوند روحانی همواره در تبلیغات خود، وجود این حجم عظیم از واردات قاچاق را تنها به «کولران» نسبت می‌دهد، در حالیکه بنا برداده های رژیم اساسا ورودی کالاهای قاچاق همان «بنادر، فرودگاه‌ها و ورودی» های رسمی هستند که تماما بخشی از تیول نیروهای سرکوبگر رژیم به‌ویژه سپاه پاسداران و اطلاعات آن می‌باشند.

در تائید این واقعیت نائب رئیس حکومت در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به ضبط «۱۱۲۴ کانتینر» تنها طی دو سال گذشته اذعان می‌کند: «این مورد هم یکی دیگر از مصادیقی است که به وضوح نشان می‌دهد کالاهای قاچاق از مبادی رسمی به کشور وارد می‌شوند و حجم بسیار بالایی هم دارند».

بنا برداده های حکومتی بیشترین میزان از واردات قاچاق به موازات «مواد مخدر» در زمینه‌هایی مانند «پوشاک، انواع خودرو و وسائل نقلیه لوکس، سوخت، وسائل پزشکی، وسائل خانگی، لوازم یدکی، ارزهای خارجی، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب‌بازی، میوه، گوشت، میوه، برنج، وسائل الکترونیک» و غیره می‌باشد که از کشورهایی مانند «چین، بلاروس، ترکیه، برزیل، کره جنوبی و آلمان» وارد ایران می‌شوند.
برای نمونه خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس (۷ خرداد ۱۳۹۶) در گزارشی به گوشه‌هایی از ابعاد وخیم قاچاق حکومتی، از کشورهای نامبرده اینگونه اعتراف کرده بود: «مقایسه اعلام گمرک کشورهای صادرکننده کالا به مقصد ایران با آمار گمرک ایران نشان می‌دهد تنها در ۹ ماهه منتهی به آذرماه پارسال، ۲۱ میلیارد و ۸۴۷ میلیون دلار کالای قاچاق وارد ایران شده است».

بهرحال از هر منظر که به روند مخرب و روبه رشد قاچاق در کشور بنگریم به یقین به دست خط و ردپای باندهای حکومتی خواهیم رسید که با به دست آوردن سودهای کلان از قاچاق اجناس بنجل، ضربات جبران‌ناپذیری را به اقتصاد کشور و شدت بخشیدن به رکود اقتصادی وارد آورده‌اند.

پیشتر نیز یک سایت حکومتی به نقل از «سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق»!! نوشته بود: «ارزش حجم قاچاق کالا در کشور در آغاز به کار دولت یازدهم ۲۵ میلیارد دلار شامل ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار قاچاق ورودی و هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار قاچاق خروجی بود». (سایت حکومتی صنایع نساجی ایران ۱۳ خرداد ۱۳۹۶)