جا پای مخرب ولی‌فقیه در لبنان

«هر جا پای (رژیم) ایران باز شود ویرانی و فتنه آنجا را فرا می‌گیرد», این جملاتی است که سعد حریری به هنگام استعفای غیره منتظره از پست نخست‌وزیری در لبنان بلازده ایراد کرده است.

بدین‌سان وی به سیاست‌های مخرب و ضد اسلامی حکومتی اشاره می‌کند که همواره صدور تروریسم و جنگ‌افروزی یکی از پایه‌های اصلی آن را تشکیل داده است.

واقعیت این است که جای پای سیاست‌های مخرب خامنه‌ای در تمامی بحران‌های منطقه‌ای و تروریسم بین‌المللی موضوع دیده می‌شود. نمونه‌هایی مانند برپایی گروه‌های دست‌نشانده در افغانستان، عراق، یمن و یا حمایت تمام‌عیار از حزب الشیطان در لبنان جنگ‌زده تنها گوشه‌ای از پازل اهرم‌های تروریستی رژیم آخوندی در منطقه را به نمایش می‌گذارند.

سخن از جریان دست‌پرورده‌ای است که با سرمایه و پول مردم ایران برای برهم زدن تعادل و ثبات سیاسی در لبنان راه‌اندازی شده است. برآوردهای بین‌المللی سخن از حمایت‌های ۸۰۰ میلیون دلاری از سوی رژیم آخوندی به این جریان تروریستی را دارند. همچنین باید به فعالیت‌های مخرب حزب الشیطان در زمینه تولید، توزیع و فروش مواد مخدر در جهان اشاره نمود. دانشنامه ویکی پدیا در این رابطه می‌نویسد: «در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۰، نشریه اشپیگل گزارش کرد که قاچاقچیان مواد مخدر به نیابت از حزب‌الله میلیون‌ها دلار از طریق معاملات مواد مخدر در اروپا به گروه‌های لبنانی پول می‌رسانند».

به موازات این واقعیت، باید به هدف استراتژیک خامنه‌ای برای رسیدن به دریای مدیترانه از طریق مرز عراق به سوریه و سپس از طریق لبنان که بخشی از همان «حلال شیعی» می‌باشد، اشاره شود که اهرم اصلی آن را حزب الشیطان تشکیل می‌دهد.
همچنین فشار بر حریری از سوی دیکتاتوری آخوندی در حالی طی هفته‌های گذشته افزایش یافته است که وزارت خزانه‌داری در ایالات‌متحده در اقدامی قابل پیش‌بینی این جریان تروریستی را در لیست سیاه و مورد تحریم‌های خود قرارداده است.
بر این منطق است که اکنون مجموعه فشارها بر حزب الشیطان نه تنها در سطح بین‌المللی، بلکه فراتر از آن در داخل لبنان روبه افزایش گذاشته است. بر اساس یکی از مصوبات، دولت ایالات‌متحده موظف می‌شود «افراد و شرکت‌هایی را که در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز و همچنین جذب نیرو برای تحت حزب‌الله فعالیت می‌کنند تحریم قرار دهد». همچنین مصوبه دیگر خواهان آن است تا پرونده اعمال خونین حزب الشیطان به دلیل » استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی » در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی قرار بگیرد.

استعفای سعد حریری یک روز پس از ملاقات با ولایتی، مشاور ولی‌فقیه، این نتیجه منطقی را با خود بهمراه دارد که دیکتاتوری آخوندی به دنبال اعمال سیاست فشار بر دولت لبنان برای هرچه بیشتر میدان دادن به این جریان دست‌پرورده و جلوگیری از تحریم‌های جدید علیه حزب الشیطان می‌باشد. به یقین خامنه‌ای زهر خورده نخست بروی افراد تا به دندان مسلح این جریان تروریستی و سپس به بخشی از مجلس در بیروت چشم دوخته است.

سعد حریری ضمن اشاره به این واقعیات پس از استعفا گفت: «ایران بر سرنوشت کشورهای منطقه تأثیر دارد. حزب‌الله نه تنها در لبنان که در سایر کشورهای عرب هم به عنوان عامل ایران نقش بازی می‌کند». (سایت العربیه ۱۳ ابان ۱۳۹۶)