خامنه‌ای، بن‌لادن، سپاه پاسداران

سرانجام پس از آنکه سایه سنگین سیاست مخرب مماشات از سر جهانیان کم شد، اسناد همکاری میان دیکتاتوری ولی‌فقیه و القاعده به بیرون درز کرد. اخباری که تماما گویای همکاری‌های تنگاتنگ این دو جریان سرکوبگر، خشن، تروریستی و ضد انسانی می‌باشند.

موضوع تنها دیگر «انگشت اتهام» نیست، بلکه عطف به داده‌های اطلاعاتی است که بر اساس آن سابقه همکاری میان خامنه‌ای بن‌لادن به سالیان متمادی برای صدور تروریسم، آنهم در نوع خود بطور عریان و همچنین برای هم زدن تعادل صلح و حسن همجواری میان کشورها در جهان آشکار میشود.

بنابراین گزارش: «رهبر القاعده به عناصرش هشدار داده است که رژیم ایران شریان اصلی مالی و تسلیحاتی و ارتباطی القاعده است و این گروه با رژیم ایران جنگ ندارد چراکه با آنها منافع مشترک دارد. این اسناد اثبات می‌کنند که رابطه رژیم حاکم بر ایران با گروه القاعده به زمانهای دور بر می‌گردد و این گروه در داخل خاک ایران آزادی عمل داشته است. این فرضیه نیز ثابت می‌شود که رژیم ایران تلاش داشته تا کارت القاعده را در اختیار خود داشته باشد تا بتواند در زمان مورد نیاز آن را بکار گیرد». (سایت ایران اسرار ۱۲ آبان ۱۳۹۶)

بر این سیاق اکنون پناه دادن سران القاعده در حاکمیت آخوندی و بازی با کارت بن‌لادن در مقابل جامعه بین‌المللی معنی و مفهوم بیشتری پیدا می‌کند. برای نمونه موضوع حضور «سعد بن‌لادن پسر بن‌لادن و عزالدین عبدالعزیز خلیل، اسماعیل کاموکا، سلیمان ابوغیث داماد بن‌لادن و ایمان بن‌لادن یکی از دختران بن‌لادن و مادرش در ایران» همواره یکی از موضوعاتی بود که در سایه سیاست مماشات کمرنگ و به حاشیه رانده می‌شدند.
دانشنامه ویکی‌پدیا در گزارش از روابط پنهانی القاعده با سپاه پاسداران به گزارشی از روزنامه واشنگتن‌پست استناد می‌کند که بر اساس آن ««رابطهٔ به عمر یک دهه» بین ایمن الظواهری، از مقامات ارشد القاعده و احمد وحیدی وزیر دفاع بعدی ایران (از ۱۳۸۸ تا کنون)» پرداخته است.
 بر این سیاق در روزهای نخست ژانویه ۲۰۱۰ (زمستان ۱۳۸۸) ایمان بن‌لادن دختر ۱۷ ساله اسامه بن‌لادن که در تهران برای خرید همراه با دو مأمور امنیتی نظام آخوندی به بازار رفته بود، فرار کرده و به سفارت عربستان سعودی در تهران پناهنده شد. به موازات این واقعیات «اولین بار ۶ مرداد ۱۳۹۰ آمریکا رسماً ایران را به «هم پیمانی با القاعده» متهم کرد. معاونت تروریسم و امنیت اقتصادی وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد مأموران القاعده که مقیم ایران هستند عملیات گسترده‌ای برای حمایت مالی القاعده انجام داده‌اند». (همان منبع بالا)

همچنین در یکی از اسناد منتشره شده از سوی دوایر اطلاعاتی آمریکا، از جمله تاکید شده است: «رژیم به القاعده پیشنهاد «پول و تسلیحات و هر چیزی را که نیاز دارند داده است و به آنها پیشنهاد تمرین در کمپ‌های حزب‌الله را داده تا ما به ازای آن، آنها به منافع آمریکا در عربستان سعودی حمله کنند». (سایت مجاهدین خلق ۱۲ آبان ۱۳۹۶)