تحریم حزب الشیطان – ضربه دیگری بر ماشین ترور ولی‌فقیه

ادامه روند تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای علیه مطامع مخرب رژیم آخوندی روز گذشته به تصویب قطعنامه دیگری علیه حزب الشیطان لبنان، بازوی تروریستی ولی‌فقیه راه برد.

در این رابطه مجلس نمایندگان آمریکا متفق‌القول و بدون رای منفی ۳ قطعنامه جداگانه‌ای را علیه این گروه تروریستی به تصویب رساند که پس از نامگذاری سپاه سرکوبگر پاسداران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اکنون از سوی کارشناسان مسائل ایران به‌عنوان «ضربه‌ای سنگین» بر ماشین ترور و صدور بنیادگرایی آخوندی در منطقه ارزیابی می‌شود.

هدف اصلی این مصوبات در وهله نخست خشکاندن منابع مالی حزب الشیطان و همچنین به چالش کشیدن اعمال تروریستی این گروه می‌باشد که تماما از سوی دیکتاتوری ولی‌فقیه حمایت، سازماندهی و تغذیه مالی می‌شود. در رابطه با کمک‌های سالیانه رژیم آخوندی به این جریان تروریستی پیشتر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که «ایران سالانه ۲۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند که شامل کمک‌های مالی، لجستیکی، تسلیحاتی و آموزشی است». (سایت صدای آمریکا ۳۰ مهر ۱۳۹۶)

همچنین این سه مصوبه مهم تاکید دارند که اولا حزب‌الله یک «جریان تروریستی» است و ثانیا دست به اعمال غیر انسانی علیه «شهروندان بی دفاع» زده و ثالثا این مصوبات از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا این جریان تروریستی رژیم را در لیست سیاه و مورد تحریم قرار دهد.

واقعیت این است که کشتار شهروندان بی گناه از سوی عوامل تروریستی رژیم آخوندی سابقه‌ای به قدمت تاریخچه این دیکتاتوری سرکوبگر دارد. از بمب‌گذاری علیه سربازان و حافظان صلح در لبنان در آغاز دهه ۸۰ میلادی تا بمب‌گذاری در بوینوس ایرس که منجر به کشته شدن ۸۶ شهروند این کشور گردید تا مشارکت مستقیم در سرکوب خونین مردم سوریه و عراق و یمن تماما بخش‌های کوچکی از پازل جرم و جنایات این سازمان تروریستی است.

حسن نصرالله پیشتر در سخنانی (۲۴ ژوئن ۲۰۱۴) در حضور سفیر رژیم آخوندی در لبنان به صراحت اعتراف کرده بود: «خیلی شفاف می‌گویم و هیچ چیز پنهانی وجود ندارد و همه دنیا هم بدانند. تمام بودجه‌ و پول و هزینه‌های ما از خورد و خوراک و سلاح و موشک از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد». (شبکه اینترنتی یوتوپ)

به موازات این واقعیات باید به صنعتی نوین در دیکتاتوری ولی‌فقیه بنام «تولید جریانات تروریستی» در منطقه و کشورهای اسلامی اشاره نمود. بر این اساس اکنون ملاحظه می‌شود که ولی‌فقیه زهر خورده، برای فرار از بحران‌های داخلی، نه تنها حزب الشیطان بلکه دست با سازماندهی و تشکیل گروه‌های تروریستی دیگری مانند حوثی‌ها در یمن، حشد الشعبی، کتائب و عصائب در عراق و یا همکاری گسترده با داعش در سوریه زده است. بر این منطق پیش بینی می‌شود که موضوع قطع دستان سپاه پاسداران و ولی‌فقیه در منطقه اکنون به چالشی مهم و اصولی برای کشورهای همسایه تبدیل شده است. بر این منطق قطعا در آینده نزدیک شاهد لیست گذاری و تحریم‌های بیشتر علیه جریانات تروریستی وابسته به رژیم آخوندی خواهیم بود.

در این رابطه وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرده است: «سیاست دونالد ترامپ چیدن بالهای رژیم ایران است که در منطقه تنش آفرینی می‌کنند. این رژیم در کشورهای عرب مانند یمن و سوریه آشوب بپا می‌کند». (سایت مجاهدین خلق ۴ آبان ۱۳۹۶)