بحران درونی حاکمیت آخوندی بر سر مذاکرات با اروپا

آخوند صادق لاریجانی، رئیس قضاییه رژیم گفت اگر اروپا بخواهد با آمریکا تقسیم کار کند مقابلش می‌ایستم. ما دیگر همانند برجام اتمی، برجام موشکی نخواهیم داشت.

آخوند صادق لاریجای افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی برای دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام دو وسه و هیچ گونه مذاکره ای نخواهیم داشت.

کیهان خامنه‌ای با نگرانی نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که  بر اساس قانون کاتسا تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) فرصت دارد تا دفاتر، نهادها و افراد وابسته به سپاه را ذیل دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ شناسایی کند. بر این اساس شروع جدی سیاه‌چاله تحریم ۹ روز دیگر خواهد بود. یعنی زمانی که وزارت خزانه‌داری تعداد زیادی از افراد و نهادها را به دلیل ارتباط با سپاه درون لیست تحریم قرار دهد.

کیهان خامنه‌ای افزود: اگر فرد و یا نهادی (مانند سپاه پاسداران) مشمول دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ بشودتمامی تعاملات با آن فرد یا نهاد ممنوع می‌شود یعنی حتی همکاری (در هر زمینه‌ای) با سپاه ممنوع می‌شود. این موضوع تصور ابعاد تحریم در این وضعیت را دشوار می‌کند.
آمریکا به دنبال افزایش شکاف اجتماعی میان سپاه و بقیه است (بنابراین) باید ضربه اول را جدی وارد کند... (در این راستا) در قدم اول موجی از شناسایی افراد و نهادها و قرارگرفتن در لیست تحریم رخ خواهد داد... که عملا کسی ارتباطی با سپاه نداشته باشد.

کیهان خامنه‌ای تلاش دولت آخوند روحانی برای مذاکرات اروپا برای مذاکرات موشکی و مداخلات منطقه‌ای را خیانت توصیف کرد و نوشت: « اینکه مثلا بشود اقتدار بازدارنده نظامی و نفوذ امنیت‌آفرین منطقه‌ای را با وعده برخی معاملات اقتصادی تاخت بزنیم، بوی تبدیل خطا به خط را می‌دهد و خیانت محض است.
کیهان خامنه‌ای افزود: هر کس وارد چنین حریمی‌ شود، باید برخورد خائن را با او کرد... بازی دوباره در میدان اروپا بدون اینکه گارد اروپایی‌ها ذره‌ای تفاوت کرده باشد و عبرت نیاموختن از تجربیات تلخ قبلی است.

یک رسانه باند روحانی در مطلبی با عنوان «رئیس‌جمهور تدبیر و امید دقیقا کجایی؟» وضعیت اجرای وعده‌های آخوند روحانی را «خزانی از وعده‌های بی‌سرانجام» توصیف کرد.
روزنامه حکومتی بهار نوشت: «مرور خبرهای بلند و کوتاه سیاست، این روزها حکایت تلخ و غریبی است به این مضمون که بهار تدبیر و امید در سیاست خزانی از وعده‌های بی‌سرانجام را تجربه می‌کند. هنوز سخنرانی‌های پرشور شیخ دیپلمات که ما را به یاری خواست تا دوباره پای صندوق‌های رای حاضر شویم یادمان نرفته است».

این روزنامه حکومتی در مطلبی دیگر نیز نوشت: «(مسئولین) در هر همایش و برنامه‌ای با ژستی طلبکارانه و انتقادی مشکلات را بیان می‌کنند... گویا فراموش کردند که این همه معضل که در جامعه وجود دارد متوجه مدیریت خود آنهاست و این بیان آنها دردی را دوا نمی‌کند.

آخوند نبویان، عضو سابق مجلس رژیم در پاسخ به ادعاهای باند روحانی در مورد رابطه با اروپا گفت: اروپایی ها حتی نتوانستند یک هواپیمای ایرباس را بدون هماهنگی با امریکا به ما بفروشند.
این مهره خامنه‌ای افزود: تجربه همکاری با اروپا در سال های ۱۳۸۲-۱۳۸۴ روشن ساخته است که اروپا اولا: ضعیف است و با تشر آمریکا عقب نشینی خواهد کرد، ثانیا: قابل اعتماد نیست، و ثالثا: در اهداف، با آمریکا متحد است، و رابعا: پیشنهادات تحقیر آمیز نسبت به (نظام) ارائه کرده است، از این رو، نمی توان با اروپا همکاری قابل اعتماد داشت. بعد از برجام، هیچ بانک مهم در تروئیکا اروپایی با نظام ارتباط برقرار نکرده‌اند.

حبیبی گرداننده باند مؤتلفه نیز با حمله به آخوند روحانی گفت: ‌مسئولان دیپلوماسی ما باید متوجه نیرنگ اتحادیه اروپا در همگرایی با سیاستهای تجاوزکارانه آمریکا باشند. شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد.
وی افزود:  به نظر می‌رسد ماکرون در سفر به تهران، حامل پیام ترامپ است. برای این پیام نباید اعتباری قائل شد و به آن رسمیت داد. ما باید تصریح کنیم هیچ مذاکراتی را تحت عنوان تقسیم و تکمیل برجام نمی‌پذیریم.

در ادامه کشمکشهای درونی رژیم، رسانه‌های حکومتی از ممنوع التصویری شهردار رژیم در تهران خبر دادند و نوشتند، این موضوع که اول شوخی شوخی به نظر می‌‌رسید اکنون شده است و رادیو و تلویزیون اخبار مربوط به سخنرانهای نجفی، را پخش نمی‌کند.

رئیس شورای شهر رژیم در تهران در این باره عدم پخش اخبار مربوط این ارگان که در دست باند روحانی قرار دارد، گفت: اخبار شورا در صداوسیما به طور کامل پوشش داده نمی‌شود در حالی که شوخی‌های اعضا در جلسات شورای شهر به درستی در رادیو تلویزیون منعکس می‌شود.