طرح ماشه اتوماتیک علیه دیکتاتوری خامنه‌ای

طی روزهای اخیر رسانه‌های بین‌المللی از طرح جدیدی علیه پروژه‌های موشکی در دیکتاتوری ولی‌فقیه خبر داده‌اند.

بنابراین گزارشات، دو سناتور ارشد در سنای آمریکا اکنون پیش‌نویس طرحی را تهیه کرده‌اند که در صورت ادامه رژیم آخوندی به ساخت موشک‌های بالستیک، «قانون تحریمای برداشته » در توافق‌نامه اتمی را دوباره باز می‌گرداند.

این طرح که «اینارا» نامگذاری شده است به کنگره ایالات‌متحده اجازه می‌دهد تا در صورت نرسیدن به نتیجه‌ای برای تأیید برجام طی ۶۰ آینده، «تمام یا برخی از ۴ بسته تحریمی هسته‌ای اصلی» علیه رژیم آخوندی را بازگرداند. بر اساس پیش‌نویس این طرح » هر گونه تلاش برای تبدیل سکوهای پرتاب موشکهای ماهوار‌ه بر به پرتاب‌کننده موشک قاره‌پیما از جمله مواردیست که عدول از آن باعث بازگشت خودکار تحریمها می‌شود.
هم‌چنین آزمایش، تولید یا استقرار موشکهای قاره‌پیما که قادر به حمل کلاهک باشند و تبدیل موشکهای ماهواره‌بر به موشکهای جنگی قاره‌پیما و نیز هرگونه فعالیتهای مخفیانه برای تولید مواد اتمی یا تجهیزات لازم برای تولید مواد اتمی از موارد بازگشت خودکار تحریمها محسوب می‌شود». (خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۸ مهر ۱۳۹۶)

همچنین خبرگزاری سپاه پاسداران ضمن اذعان به ابعاد این طرح از جمله نوشت: سناتور لینسی «گراهام ادامه داد که در پی این مصوبه، همچنین اگر ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از هر مرکزی که بخواهند را ندهد، یا به حمایت از گروه‌هایی که از نظر آمریکا تروریستی است ادامه دهد،‌ دوباره تحریم‌ها باز خواهند گشت».
این گزارش سپس به ابعاد مالی تحریم‌های جدید اعتراف کرده و می‌افزاید: «گراهام همچنین افزود که در صورت خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای، هر شرکت خارجی که بخواهد با ایران تجارت کند، اجازه استفاده از بانک‌های آمریکایی را نخواهند داشت». (۲۸ مهر ۱۳۹۶)

موضوع رای گیری بر سر تحریم‌های جدید علیه مطامع رژیم آخوندی تنها منوط به برنامه‌های موشکی نمی‌شود، بلکه فراتر از آن، این طرح در ادامه به صدور تروریسم و حمایت دیکتاتوری ولی‌فقیه از گروه‌های دست نشانده مانند حزب الشیطان نیز خواهد پرداخت. بنا برداده های خبرگزاری رویتر (۲۸ مهر ۱۳۹۶) «دستیاران کنگره آمریکا گفتندکه قانونگذاران مجلس نمایندگان روی سخت‌گیری علیه رژیم ایران در سایر زمینه‌ها هم‌چون تحریمهای موشکی و حزب‌الله متمرکزند».

به موازاتت این واقعیات باید اذعان نمود که گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم آخوندی اکنون بخشی از نیروهای شبه نظامی وابسته به سپاه پاسداران برای پیشبرد اهداف ولی‌فقیه در کشورهای اسلامی و همسایه می باشند. نمونه اخیر آن را باید در کردستان عراق و فرماندهی پاسدار قاسم سلیمانی به همراه جریان حشد الشعبی مشاهده نمود، امری که به درگیری‌های خونین، کشتار و همچنین کوچ اجباری بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم محروم کرکوک انجامیده است.