ابراز وحشت تلویزیون آخوندی از پیامدهای اعلام استراتژی جدید آمریکا

تلویزیون حکومت آخوندی ابراز وحشت از پیامدهای اعلام استراتژی جدید آمریکا را بار دیگر به نمایش گذاشت:

تلویزیون آخوندی گفت همان ترسی که سالیان است در دل داریم که گفتگوها بر سر مسائل اتمی به حوزه سپاه پاسداران نشت خواهد کرد، اتفاق افتاده است.

مجری: (ترامپ) پرونده برجام رو ربط داد به سپاه پاسداران ربط داد به فعالیت ایران در منطقه یعنی همون چیزهایی که ما راجع بهش سالهاست داریم صحبت میکنیم برجام منطقه ای, مسئله موشکهای بالستیک, حقوق بشر, دفاع از گروه های آزادیبخش و جبهه مقاومت و امثال اینها

... آقای ترامپ اکنون بدنبال دو چیز است:
یک - اینکه با تضعیف برجام ما را وادار بکنه که ما پیشقدم بشیم در خروج از برجام... هدف دوم ترامپ این هست که با زدن روی سر مال از این ضعفهایی که برای این برجام ذکر میکنه به اون هدف اصلی برسه که برجام ۲ هست.
به دنبال بهانه های واهی به بهانه سپاه به بهانه فعالیت حقوق بشر به بهانه های مختلفی ما را ببره در میدان جدیدی بنام برجام ۲ این برجام ۲ میخواهد عنوانش و پزیشینش مذاکره برای رفع نواقص کنونی باشه .... این دامی است که به هدف گشودن یک پنجره جدیدی بنام برجام دو است اون برجام دو یک چاه ویلی است که ما ازش بیرون نخواهیم آمد
... گشودن دریچه مذاکره جدید یعنی افتادن در دامی به نام برجام ۲ ...

مجری: فرجام برجام با توجه به اراده ای که امریکا داشته و داره مبنی بر اینکه بواسطه این پرونده امتیازات جدیدی رو از ایران بگیره یعنی همان ترسی که سالهاست ما با خودمون در دل داریم که گفتگوها بر سر مسئله هسته ای نشت بکنه در حوزه توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به سپاه پاسداران و امثالهم ولی هیچوقت آمریکایی ها و اروپایی اون رو عیان نگفته بودند در مذاکرات هسته ای ولی امروز گفتند یعنی ما خودمون شاید فکر نمیکردیم که اروپایی ها اینقدر زود نسبت به ترامپ ابراز همگرایی بکنند امروز خانم ترزا می و خانم مرکل هر دو گفتند که ما در خصوص محدودیتها برای توان موشکی و دفاعی ایران با ترامپ با امریکا همراه هستیم این چه فرجامی داره ؟
ظهره وند: اونها بدون امریکایی ها آب نمی تونند آب بخورند, همه ادعایی که میکنند, صوری است و به همین خاطر شما ترزا می, نخست وزیر بریتانیا می بینید, کاملا هماهنگ است با ان سمت و سعی میکنه فشار رو داشته باشه منتها در حوزه های دیگر. فراموش نکنیم برجام یک فرایند بود و نه یک توافق صرف, قرار بود برجام یک و دو و سه و چهار بیرون بیاد, خب دموکراتها رفتند اینها اومدند و اون اتفاقاتی که حالا همه شاهدش بودیم. تلویزیون افق(رژیم) ۲۳/۷/۹۶

رسانه های باند روحانی با تشریح پیامدهای استراتژی جدید آمریکا به خطر شعارهای باند رقیب در مورد بیفایده بودن برجام هشدار میدهند. روزنامه حکومتی شرق نوشت: خروج از برجام خطرناک است. چنانچه طبق طرح ترامپ، کنگره نمایندگان آمریکا در این ٦٠ روز تحریمی علیه (نظام) تصویب نکنند، خودش وارد صحنه شده و با خروج از برجام، تحریمهایی را به تصویب خواهد رساند. نظام باید بداند رمز موفقیت در ادامه پایبندی به تعهداتش در برجام است. (روزنامه شرق۲۵/۷/۹۶)

یک روزنامه دیگر این باند به نام آرمان نوشت: کنگره میتواند تحریمهای دیگری را در زمینههای دیگری غیر از اتمی نظیر «مسائل حقوقبشری»، “فعالیتهای موشکی»، «حمایت از تروریسم» و «به هم زدن ثبات منطقه» به تصویب برساند. بنابراین هر قدر ایران یا دیگران بگویند که ایران به تعهدات خودش پایبند بوده است، کنگره پاسخ خواهد داد که این تحریمها ارتباطی با فعالیتهای اتمی نظام ندارد. (آرمان ۲۵/۷/۹۶)

از سوی دیگر، رسالت از باند خامنهای نوشت: «در برجام ماندگی» از دست دادن فرصتهای عظیمی است. اینکه بگوییم امروز اروپا در مورد برجام در مقابل آمریکا ایستاده است، یک «توهم» است. برجام، تخم دوزرده نیست. هیچ چیزی در آن جز «عمل به تعهدات نقد و در انتظار وعدههای نسیه نشستن» نیست. متن و روح برجام یک فریب بزرگ و فریب بزرگتر از آن زدن زیر تعهدات نصفه و نیمه طرف مقابل است. کار دیگری از آن برنمیآید.