استراتژی جدید آمریکا- شرط بندی رژیم بر روی اسب بازنده!

اعلام استراتژی جدید آمریکا علیه سیاست های مخرب دیکتاتوری خامنه ای که با بازتاب گسترده بین المللی و داخلی روبرو شده است، اکنون این سوال منطقی را با خود به همراه آورده که تحولات آتی به کدامین سوی خواهند رفت.

بر این اساس قراراست تا کنگره ایالات متحده طی ۶۰ روز آینده ضمن بازبینی «برجام»، موضوع تائید، عدم تائید و یا تصحیح پاره ای از بند های آن را در دستور کار خود قراردهد. براین منطق از هم اکنون پیش بینی می شود که وقایع به هر سوی که بچرخند، به یقین بازنده اصلی در هرکدام از این سه سناریو، خامنه ای، سپاه پاسداران و دولت آخوند روحانی خواهند بود.

هیاهوی اخیر سران، مقامات و رسانه های رژیم در رابطه با «عدم تائید برجام» از سوی رئیس جمهورآمریکا، نمایانگر وحشت کلیت دیکتاتوری ولی فقیه از روند تحولات است، زیرا خامنه ای که تا به امروز مهر سکوب بر لب زده است، در یک اشتباه محاسبه استراتژیک تمامی تخم مرغ های حاکمیت را در سبد «برجام» گذاشته بود.
وی براین باور بود که برجام به معنای «چک سفید» به دیکتاتوری خون ریز ولایت برای سرکوب مردم ایران، بمباران مجاهدین در عراق، کشور گشایی و صدور ترویسم و بنیادگرایی است و باز براین منطق غلط، چشم انداز برای سیاست های بین المللی را همان «ادامه سیاست مماشات» با خود می داند.
حال که «تق» سیاست مماشات درآمده و تشت این سیاست مخرب از بام هفت آسمان به زمین افتاده، دیکتاتور خون ریز در تهران که به عینه «صورت حساب» اعمال و رفتار خود را دیده است، همچنان بدنبال «احیا و ادامه» این سیاست از سوی طرف های تجاری می باشد.

دراین رابطه وزیر خارجه ولی فقیه در فردای شوک وارده از لیست گذاری سپاه بعنوان یک جریان تروریستی، ضمن دست بدامن شدن به کشورهای اروپایی از جمله گفت: «اروپایی ها باید تصمیم بگیرند که منافع آنها در کجاست، اروپا حتماً در حفظ برجام منافعی دارد هم منافع حیثیتی دارد و هم منافعی به عنوان یک روش دارد». (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۳ مهر ۱۳۹۶)
وی سپس با همان طناب پوسیده «دلار های نفتی» به طرف های تجاری رژیم پیام می دهد: «هر چه ترامپ بی‌پرده‌تر صحبت می‌کند، سیاست‌های جمهوری اسلامی بهتر پیش می‌رود!! و به این نتیجه می‌رسند که یک محل امنی اگر قرار باشد برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، آن ایران است».

بیان آمال و آرزوهای ولی فقیه از سوی وزیر خارجه حکومت در حالی است که در یک چرتکه اندازی منطقی، به یقین اتحادیه اروپا هرگز در طولانی مدت روابطه گسترده سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی خود با ایالات متحده که تنها ظرف تجاری آن بالغ بر ۱۶۰ میلیارد یورودر سال می شود را برای چند میلیارد تجارت با رژیم آخوندی که بنیان و اساس اقتصاد اش در دستان آلوده سپاه سرکوبگر پاسداران می باشد، برهم نخواهد زد.

درتائید این واقعیت روزنامه کیهان (۲۲ مهر ۱۳۹۶) وابسته با باند ولی فقیه می نویسد: «اروپایی‌ها هم راه را خوب یاد گرفته‌اند و در حال اجرای بازی پلیس خوب، پلیس بد هستند. از یک‌سو از برجام دفاع کرده و در اقدامی مزورانه پوستر «آری به برجام» در سفارت خود در تهران نصب می‌کنند و از سوی دیگر در اظهاراتی گستاخانه به توانایی موشکی ایران و قدرت منطقه‌یی کشورمان حمله کرده و برای فشار بر ایران به آمریکا تضمین می‌دهند!».

در تائید نگرانی های ولی فقیه از مواضع اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان، در یک گفتگوی تلفنی تأکید کردند: «جامعه جهانی نیاز دارد تا به کمک یکدیگر به مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه ادامه دهد و نگرانی از برنامه موشکی این کشور را اعلام کند». (همبستگی ملی ۲۳ مهر ۱۳۹۶)