استراتژی جدید آمریکا علیه دیکتاتوری ولی‌فقیه در آینه رسانه‌ها

با اعلام استراتژی نوین آمریکا علیه مطامع دیکتاتوری سرکوبگر خامنه‌ای، بسیاری از رسانه‌های خارجی، ضمن استقبال از مواضع اخیر این کشور، هرکدام به گوشه‌هایی از این خبر مهم پرداخته‌اند.

برای نمونه خبرگزاری رویتر (۲۱ مهر ۱۳۹۶) ضمن اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا از جمله نوشت: «ترامپ در حالیکه آمریکا را از این توافق که هدفش جلوگیری ایران از توسعه بمب اتم بوده بیرون نکشید، ولی به کنگره ۶۰ روز فرصت داده تا تصمیم بگیرد آیا تحریمهای اقتصادی لغو شده را مجدد بر رژیم ایران اعمال کند یا خیر».
ترجمان این جملات به معنای اعمال سیاست دومرحله‌ای از سوی ایالات‌متحده علیه رژیم آخوندی می باشد که مرحله نخست آن را دونالد ترامپ با اعلام سیاست جدید و در پی تصویب لایحه دوحزبی از سوی کنگره این کشور علیه برنامه‌های موشکی رژیم، استارت زده است.

 همچنین در رابطه با لیست گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک جریان تروریستی وزارتخارجه آمریکا بلافاصله پس از سخنرانی دونالد ترامپ اعلام کرد: «تحریم سپاه پاسداران تحت دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ خزانه‌داری برای مقابله با تروریسم جهانی اولین بار است که از سوی ایالات‌متحده صورت می‌گیرد».
رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با بازوی سرکوبگر ولی‌فقیه اعلام کرده بود: «سپاه پاسداران ایران بازوی اجرایی ولی‌فقیه رژیم ایران برای بی‌ثبات‌سازی منطقه است».

این لیست گذاری در حالی صورت می‌گیرد که دولت آخوند روحانی از ماه‌ها قبل با گسیل دیپلمات تروریست‌های حکومتی به آمریکا و به‌ویژه تلاش وزیر خارجه ملایان، به دنبال خنثی نمودن هرگونه لیست گذاری علیه سپاه سرکوبگر پاسداران بود. به گفته کارشناسان، اعلام لیست گذاری این جریان تروریستی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شکست سنگینی به‌تمامی تلاش‌های رژیم آخوندی و ابواب جمع سیاست مماشات بشمار می‌رود.
در این رابطه واشینگتن اگزمینردر گزارشی تحت عنوان «ترامپ سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کرد» افزود: «روز جمعه دولت ترامپ سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد و این اقدام خود را با فراخوان به تحریم‌های سخت تر علیه آن تکمیل کرد».

به موازات این گزارشات باید به اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت و موضعگیری اخیر خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران اشاره نمود. خانم رجوی ضمن استقبال از مواضع اخیر رئیس‌جمهور و سیاست نوین ایالات‌متحده علیه مطامع دیکتاتوری خودکامه آخوندی از جمله تاکید کرد: «همه علائم مانند تشدید بحران‌های درونی رژیم، وخامت روزافزون اقتصادی و گسترش اعتراضات ضد حکومتی در سراسر کشور حاکی از اینست که رژیم ملایان به فاز نهایی خود رسیده و هیاهوی توخالی آنها در قبال سیاست جدید آمریکا وحشت فوق‌العاده از پایان دوران استمالت را بازتاب میکند. راه حل نهایی سرنگونی رژیم به دست مردم و مقاومت ایران و استقرار آزادی و دمکراسی در ایران است. سه دهه گذشته، سیاست استمالت به‌عنوان مانع اصلی در مقابل تغییر عمل کرده است. اکنون زمان آن است که جامعه بین‌المللی در کنار مردم ایران و خواسته برحق آنها برای تغییر رژیم قرار بگیرد».

.