آمار رسمی اعتیاد در رژیم آخوندی به مرز ۳ میلیون رسید!

اعتیاد در جامعه جوان ایران بیداد می کند، این سخن میلیون ها خانوار نگران از بروز بحران عمیق اجتماعی است که دیکتاتوری ولی فقیه طی سه دهه گذشته برای میهن امان به ارمغان آورده است.

ابعاد رشد و نمو اعتیاد بویژه در میان جوانان، دختران و زنان بحدی است که اکنون در کمتر رسانه حکومتی به موضوعی برای سیاه نمایی های رژیم در زمینه آمار و ارقام اقعی اعتیاد تبدیل نشده باشد.
درتازه ترین نمونه باید به برگزاری کنگره ای تحت عنوان « دانش اعتیاد» در رژیم آخوندی اشاره نمود. براساس داده های این کنگره فرمایشی: « تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر مشکلاتی را به وجود آورده است. آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر اینکه تعداد معتادان در ایران به بیش از دو‌ میلیون و ۸۰۰‌هزار نفر رسیده است، میزان اعتیاد زنان، کاهش سن اعتیاد و گرایش به مصرف مخدر‌و محرک‌های صنعتی افزایش یافته است». ( سایت حکومتی سلامت نیوز ۲۳شهریور ۱۳۹۶)

ترجمان این سخنان همان اعتراف به روند روبه رشد اعتیاد در میان جوانان و زنان میهن امان می باشد که به دلیل سرخوردگی های شدید اجتماعی، به دلیل سرکوب و ستم حکومتی و بدلیل بحران اقتصادی، بیکاری و رشد فقر و دیگر معضلات اجتماعی به مواد مخدر روی آورده اند. همچنین اگر هر خانوار درگیر با اعتیاد را تنها ۴ نفر محسوب نمائیم، بدین سان ملاحظه می شود که قریب ۱۲ میلیون ایرانی با موضوعی بنام اعتیاد و تبعات آن درگیر می باشند.

همچنین این گزارش در ادامه، ضمن اعتراف به واقعیات یاد شده، ابعاد روبه رشد اعتیاد در میان زنان میهن امان را اینگونه به تصویر می کشد: « در حال حاضر یکی از مسائل جدی جامعه «زنانه شدن اعتیاد» است، طوری‌که خط شیوع اعتیاد در زنان از چهار‌درصد در گذشته به ۱۰‌درصد رسیده است. گسترش اعتیاد در جامعه با اثرات سوئی همراه است و خانواده‌های بسیاری با آن دست به گریبان هستند، حال اگر مادر یا دختر خانواده معتاد باشند وضعیت اسفناک‌تر است و بدتر آنکه کودک معصومی هم به این ورطه گرفتار شده باشد و عمق این ماجرا زمانی احساس می‌شود که شیرازه زندگی از هم بپاشد، یعنی اعتیاد از پدر خانواده به مادر و از مادر به فرزند سرایت کند. آنگاه است که باید فاتحه آن خانواده را خواند، چراکه اعتیاد از در و دیوار آن بالا می‌رود».

به موازات این وضعیت بحرانی باید به رشد اعتیاد در میان جوانان و نوجوانان اشاره نمود، امری که اکنون بنا برداده های حکومتی، میانگین سن اعتیاد در میان جوانان و دانش آموزان را به «۱۱سال» رسانده است.
بنابراین گزارش: « اعتیاد زنان در جامعه شتاب گرفته است؛ طوری‌که در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹سال به ازای هر ۶/۶مرد، یک زن معتاد و در گروه سنی ۳۰ تا ۴۴سال به ازای هر ۱۵.۷مرد، یک زن وجود دارد. افزایش قابل توجه تعداد کودکان کار و خیابان، کودکان بد سرپرست و بی‌ سرپرست، مفاسد اخلاقی، طلاق، حاشیه‌نشینی و… همه محصول معضل اعتیاد هستند».