بحران درونی رژیم از گیر افتادن در تله برجام و باتلاق زهر اتمی

مهره ها و رسانه‌های رژیم نیز هم‌چنان هراس حکومت آخوندی را از گیر افتادن رژیم آخوندی در تله برجام و با تلاق زهر اتمی، ابراز می‌کنند.

نظام با «برجام مانند آدمی معلق میان آسمان و زمین»(سایت اتاق خبر۲۴- ۱۲ شهریور- برجام مانند آدمی معلق میان آسمان و زمین)
«معلق میان آسمان و زمین» این توصیف رسانه های حکومتی از وضعیت نظام در پرونده برجام است. یک سایت حکومتی نوشته است: «دو برداشت محتوایی صد در صد متفاوت از متن توافق هسته ای باعث شده تا وضعیت برجام چنین باشد، لغو یا تعلیق تحریم های اقتصادی و بازدید از هر مرکز نظامی و غیر نظامی از سوی بازرسان آژانس که از سوی نظام رد می شود.
مسئولین و دست اندرکاران تیم هسته ای اعتقاد دارند که چنین بندهایی در برجام وجود ندارد... آمانو گفته است، آژانس بر اساس مفاد برجام حق بازرسی از هر مکان نظامی و غیر نظامی را دارد... ضعفی که برجام دچار آن است، باعث شده تا نظام به طور کامل به حق خود نرسد. ایراد و اشکال از رسانه های داخلی هم نیست، هر آنچه که آمانو بر زبان رانده، ترجمه شده است. شاید بخشی از مشکل، مسئولینی باشند که در توافق هسته ای نقش داشتند، اما ارتباط نزدیکی با رسانه های داخلی ندارند.
مسئولین تیم هسته ای و دست اندرکاران مذاکرات از زمان آغاز تا به نتیجه رسیدن و حتی پس از اجرای برجام، چه اندازه با رسانه های داخلی نشست و برخاست داشتند و چقدر آنها را درباه برجام آگاه کرده اند تا بتوانند افکار عمومی را درباره برجام و نتایج آن آگاه کند؟!».

ازسوی دیگر پاسدار جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح رژیم با لاپوشانی نگرانی رژیم از موضوع «مکمل برجام» گفت «کسانی که از مکمل برجام حرف می‌زنند بدانند مکمل برجام همانا اجرای تعهدات از سوی آمریکا و سایر کشورهای مذاکره کننده است»(خبرگزاری فارس-۱۲ شهریور)

«مکمل برجام» قبلا توسط سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به عنوان وارد کردن موضوع موشکی در برجام مطرح شده بود. اظهارات پاسدار جزایری در حالی است که کیهان خامنه‌ای پرده از شکاف جدیدی در درون رژیم برداشته و از جمله نوشته است: «...تمام هیاهوهای رسانه‌ای آنها علیه برجام برای گرفتن امتیازهای بیشتر از نظام است که قرار است در «مکمل برجام» بگیرند! لذا اکنون با سخن گفتن از «مکمل برجام»هم دم خروس آنها از پشت وعده پاره کردن برجام و هم دست چدنیشان از پشت دستکش مخملی نمایان شده است. هدف اصلی آمریکا افزایش فشار بر نظام با استفاده از خلل و فرج برجام با عنوان «مکمل برجام» است که بر قدرت دفاعی ما متمرکز خواهد بود و این همان «برجام ۲» است که رئیس‌جمهور قبلا از برجام به عنوان الگویی برای مذاکره در خصوص مسائل منطقه از آن یاد می‌کرد!
باید گفت پیشنهاد «مکمل درمانی برجام» را برای زنده نگه داشتن برجام داده‌اند و برخی خبرهای محرمانه و تحلیلها حکایت از این دارد که پیشنهاد «مکمل درمانی برجام» توسط برخی لابی‌های ایرانی به طرف‌های غربی داده شده است که در این مورد باید منتظر شفافیت بیشتر و انتشار خبرهای موثق‌تر باشیم.
آقای رئیس‌جمهور و وزیرخارجه برنددار ایشان اولا باید به‌طور صریح و شفاف بفرمایند مواضعشان در‌باره «مکمل برجام» و اتهام آمریکا مبنی بر نقض برجام از سوی نظام چیست؟
باید قول دهند وارد بازی خطرناک «مکمل برجام» یا «برجام ۲» نشوند». (کیهان- ۱۳ شهریور- یادداشت روز- بازی خطرناک برجام ۲)